חדשות הארץמבזקים

רוסיה: 7 וחצי שנות מאסר נגזרו על הישראלית נעמה ישככר

נעמה יששכר, ישראלית-אמריקנית בת 26 שכלואה ברוסיה בחצי שנה האחרונה נשפטה בבית המשפט בעיר חימקי במדינה וקיבלה עונש מאסר של שבע וחצי שנים. גזר דינה עורר שערה בישראל ובעקבותיו משרד החוץ הישראלי וראש הממשלה הגיבו בתקיפות.

"ישראל רואה בחומרה את פסק הדין שניתן היום ברוסיה לאזרחית הישראלית, נעמה יששכר. מדובר בענישה כבדה חסרת פרופורציות כלפי צעירה ישראלית ללא עבר פלילי, אשר הייתה בטיסת מעבר בשדה התעופה במוסקבה, בדרכה לישראל. לצערנו, השלטונות הרוסיים לא נענו עד כה להפצרותנו לטפל במקרה בהלימה לנסיבות מעצרה." נמסר בהודעת משרד החוץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל באופן אישי בעניינה של נעמה יששכר בשבועות האחרונים. רה"מ נתניהו שוחח על כך עם הנשיא פוטין בביקורו בסוצ'י לפני מספר שבועות וחזר והעלה את הנושא בשיחתם הטלפונית השבוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, הרשויות בישראל פעלו בעניינה של יששכר במשך כל תקופת מעצרה. ישראל העבירה מסר ברור: הענישה שהתביעה הרוסית מבקשת אינה מידתית ואינה הולמת את אופי העבירה המיוחסת ליששכר. רה"מ נתניהו ביקש הקלה הן בעונש והן בתנאי החזקתה של נעמה.

נעמה יששכר. צילום: באדיבות המשטרה

"לצערנו" אמרו בלשכת ראש הממשלה, "בקשות אלה עדיין לא נענו ע"י התביעה הרוסית. גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה. לאחר פגישתם של ראש הממשלה והנשיא פוטין בסוצ'י, התקשר ראש הממשלה לאימה של נעמה ועדכן אותה בשיחה."

עוד נמסר כי "ראש הממשלה ומדינת ישראל ימשיכו לעשות כל מאמץ מול הרשויות ברוסיה כדי לשחרר את נעמה יששכר ולהשיבה לחיק משפחתה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעריך מאוד את הנכונות של הנשיא פוטין להקדיש זמן לנושא ומקווה שהמאמץ יישא פרי בהמשך."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

גורמים בישראל המעורים בפרטים אומרים כי מדובר ב"חטיפת בת ערובה ישראלית בידי סוריה לצורך מיקוח", זאת במטרה לשחרר את אלכסיי בורקוב שעצור בישראל משנת 2015 ומוחזק בכלא הדרים בחשד לעבירות סייבר חמורים כנגד ארצות הברית. בורקוב נמצא מאז בהליך הסגרה לארה"ב ובישראל סירבו לבצע עסקת חילופי אסירים בשל שיקולים משפטיים ומדיניים. בשל כך כאמור הקשיחו הרשויות ברוסיה את יחסיהם כלפי העצורה הישראלית. בין היתר צמצמו כמעט לחלוטין ביקורי משפחה, סירבו להעניק לה אוכל כשר והצעד החריף ביותר שהחמירו את האישום כלפיה מהחזקת סמים לסחר בסמים. היום הטילו עליה כאמור עונש מאסר בלתי מידתי של 7 וחצי שנים.

נזכיר, כי נעמה יצאה לטיול של אחרי צבא בהודו כאשר בחודש אפריל האחרון בדרכה חזרה לישראל, עשתה עצירת ביניים במוסקבה. השלטונות הרוסיים עצרו אותה בטענה כי גילו במזוודה ששלחה לבטן המטוס חשיש במשקל 9.6 גרם. נעמה מצידה הכחישה כי ידעה על קיומם.

נעמה יששכר. צילום: באדיבות המשטרה

4 תגובות

  1. אני לגמרי עם הרוסים. אי אפשר מצד אחד להחזיק 4 שנים אזרח שלהם ולהתעלם מבקשות שלהם ומצד שני לבקש הנחות לישראלים שנתפסו שם. ההתערבות הישראלית במקרה הזה רק הזיקה.או שיתייחסו גם לאזרח הרוסי שיושב 4 שנים בכלא בלי שהוא עשה שום עבירה כאן ולא נשפט עדיין גם בארהב!שורה תחתונה אם רוצים לשחרר אותה ביבי והמשפחה שלה צריכים להפעיל לחץ על האמריקאים לוותר על ההסגרה של הרוסי.היא גם אזרחית אמריקאית!כל השאר זה בזבוז זמן.

Back to top button