מבזקיםמשפטי/פלילי

שרידי סם נמצאו בדמו של החשוד בדריסת הילד בת"א, מעצרו הוארך

בית משפט השלום בתל אביב, האריך לפני זמן קצר (ראשון) עד ליום חמישי (17.10) את מעצרו של אמיר אבו לבן, תושב רמלה בן 20, החשוד שפגע עם רכבו באיתי מרגי הילד בן ה-8, בעת שרכב על אופניים, בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ונמיר בתל אביב במהלך יום הכיפורים וגרם למותו.

נציג המשטרה, רנ"ג יוני הירשהורן, אמר בפני השופט ירון גת כי החשוד עבר בדיקת שתן בבית החולים ונמצאו שרידים של סם בדמו. עם זאת ציין כי עדיין ממתינה המשטרה לחוות דעת של אותה בדיקה. עוד ציין כי במהלך החקירה עלו גם חשדות כי שעתיים קודם לתאונה עסק החשוד במכירת סמים. שניים מלקוחותיו שקנו ממנו סמים באותו היום נחקרו וצפויים להיחקר נוספים.

נציג המשטרה אף טען כי מיד לאחר שקרתה התאונה, החשוד הלך לצד והשליך סמים ושני מכשירי טלפון סלולריים. בבדיקה נמצא כי על הסמים היו טביעות אצבע של החשוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתום הדיון קבע השופט כי "מאז הארכת המעצר נעשו מספר פעולות חקירה שחיזקו את החשד באופן ממשי, וניתן לציין כי החשד לעבירות הסחר התחזק לאחר שנגבו מספר עדויות של קליינטים שהעידו כי רכשו סמים מהחשוד ביום האירוע. החשד הסביר מתחזק אף ביחס לנהיגה תחת השפעת סמים".

עורכת דינו של החשוד, סרין עיסא אמרה כי מרשה מביע צער בפני משפחת מרגי והכחיש שנסע "במהירות מטורפת" כפי שסיפרו עדים לתאונה. "הוא נתון בסיטואציה קשה מאוד, הוא לא מעכל את האירוע. אנחנו משתתפים בצער המשפחה." עורכת הדין הוסיפה כי מרשה, "לא השתמש בסמים ולא עבר באור אדום או נסע במהירות גבוהה. הוא סיפר לי שהוא טייל בתל אביב והיה בדרכו הביתה, ולצערנו הרב קרה מה שקרה. הוא צעיר ואולי לא הבין מספיק את המשמעות של יום כיפור. דברים כאלה קורים, לצערנו".

יש לציין כי בבקשת הארכת המעצר של אבו לאבן שהגישה המשטרה לבית המשפט לא הופיע סעיף ההריגה, אותו ייחסה בשבוע שעבר לחשוד. אך זמן קצר לפני שהחל הדיון הוסיפה המשטרה את הסעיף בכתב יד. לטענת המשטרה הסעיף הושמט בטעות מאחר ומדובר בשתי יחידות שונות המנהלות את החקירה. בין היתר ייחסה המשטרה לחשוד עבירות של נהיגה פוחזת, סיכון אדם בנתיב תנועה, ייבוא וייצוא סמים והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

איתי מרגי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

Back to top button