מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: הגיעו עם אלות וניפצו את חלונות כלי הרכב, הבית והמצלמות

שוטרי משטרת ישראל עצרו 4 גברים בגילאי 28-40 תושבי כנא שבמסגרת סכסוך בין בני המשפחה הגיעו אל ביתו של הקורבן ובאמצעות מוטות מברזל ניפצו חלונות של מספר רכבים, ניפצו את חלונות ביתו של אחד המתלוננים ורק לאחר שזרעו הרס רב נמלטו מהמקום. חטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה נגדם כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

המקרה החל לפני 10 ימים (בתאריך 6.10.19) כאשר סמוך לשעה 17:00 התקבלה קריאה במוקד 100 על קטטה אלימה בשכונת הרחוריחה בכפר כנא.

שוטרי משטרת ישראל הוזנקו מיד לאירוע, והבחינו בהרס רב שנראה כמו לאחר פוגרום: חלונות רכבים מנופצים, אחד מפנסי הרכב שחנה במקום נעקר ממקומו, פנס תאורת הרחוב מנופץ ומצלמות אבטחה שבורות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אב המשפחה שנכח במקום סיפר לשוטרים כי בינו לבין בני משפחתו אשר גרים בשכנות איליו קיים סכסוך ובמסגרת אותו סכסוך, 4 מבני המשפחה החלו לקלל אותו ובהמשך הגיעו לביתו כשהם מצויידים במוטות מברזל והחלו בהתקף אמוק לנפץ ולגרום לנזקים כבדים לכל הרכבים ששייכים לו ולבני משפחתו ואף פגעו במצלמות האבטחה שהתקין לפני תקופה קצרה בשל החשש שלו מהאלימות שלהם כלפיו.

חוקרי המשטרה שהגיעו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירה במסגרתה נחקרו עדים רבים. בלשי המשטרה ניסו לאתר את הנאשמים שנמלטו מהמקום ונצפו במצלמות האבטחה ותוך זמן קצר הצליחו לאתר את אחד הנאשמים (39) והוא נעצר.

בהמשך לאחר פעולות חקירה מקצועיות הצליחו בלשי המשטרה לאתר עוד 2 מהנאשמים (33,28) ששהו בבריחה וביום חמישי האחרון בחקירה יצירתית הצליחו השוטרים לאתר גם את הנאשם (40) ששהה בבריחה ונתפס במסעדה בעיר נוף הגליל ושם נעצר.

מחקירה מהירה ואינטנסיבית תוך גבית עדויות ממספר רב של אנשים ביניהם עדים וחשודים נוספים עלה כי בני משפחה מהצד של הנאשמים פתחו בקללות כנגד הקורבן שבאותה העת עסק בחטיבת עצים וכאשר התקרב למקום עם גרזן עימו עבד לכוון ביתו, הגיעו 4 הנאשמים עם מוטות ברזל וכמו בהתפרצות זעם החלו לנפץ רכבים השייכים לקורבן ולבני משפחתו, ניפצו את פנס תאורת הרחוב וזרעו הרס רב במקום כשהרקע לכך הוא התנגדות מצד הנאשמים להצבת מצלמות אבטחה בחצר ביתו של הקורבן.

עוד עלה מהחקירה כי בין משפחת הקורבן קיים גם סכסוך ישן עם משפחת הנאשמים על מקרקעין.

כאמור אתמול לאחר שחוקרי המשטרה סיימו את מלאכת איסוף הראיות חטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה נגדם בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב אישום כנגד 4 הנאשמים המייחס להם עבירות של חבלה במזיד ברכב, היזק לרכוש במזיד והשתתפות בהתפרעות.

מיד עם ההודעה למוקד 100 של משטרת ישראל כוחות משטרה נמצאים בכפר ומבצעים סיורים רצופים על מנת למנוע הסלמת הסכסוך אשר עלול להוביל לפגיעות בנפש.

משטרת ישראל הדגישה כי היא רואה בחומרה רבה התנהגות ביריונית ואלימה. מקרה זה, בו משתמשים באלימות קשה תוך הצטיידות במוטות ברזל אשר רק בנס לא הסתיים בפגיעות בנפש, הינו חמור ומשטרת ישראל תפעל למיצוי הדין עם אותם העבריינים.

"אירועים אלימים פוגעים בתחושת הבטחון של הציבור, זורעים פחד ופוגעים בנפשם הרכה של ילדים אשר נמצאים בקרבת מקום וצופים בנעשה. משטרת ישראל תמשיך במאבק בתופעת האלימות מכל סוג שהוא ותשתף פעולה עם כל גורם הנהגה שמוכן לסייע למיגור התופעה." נמסר בהודעת המשטרה.

Back to top button