צרכנות

לבחור עורך דין פינוי בינוי

בערים רבות יש שכונות ותיקות אשר בהן קיימים בניינים נמוכים ותשתית ישנה שיש להקימה מהיסוד. הלחץ במדינה להקמת דירות חדשות והמחסור בקרקעות זמינים דוחף רשויות אלו ליזום תכניות התחדשות עירונית הנקראות גם פינוי בינוי. כל תכנית כזאת טומנת בקרבה יתרונות הן לרשות המקומית והן לדיירים. הרשות יכולה להקים שכונה עם תכנון מודרני הכוללת מאות דירות חדשות הבנויות לגובה. והכול על אותו שטח נתון. הדיירים מקבלים דירות חדשות וגדולות יותר, ובסביבתן יקומו מבני ציבור חדישים, גני שעשועים, פארקים ירוקים ועוד. והכול בעלות כספית נמוכה, יחסית. אפילו המיסוי יהיה נמוך משמעותית. למעשה, הם יצאו נשכרים כלכלית.

ייצוג בעלי הדירות

העניין הוא, שמבחינת הדיירים מדובר על תהליכים אותם הם אינם מכירים. משום כך, הם זקוקים לליווי משפטי ולכן, עליהם לבחור עורך דין פינוי בינוי בעל ניסיון. הוא מכיר את כל הנקודות הבעייתיות מבחינת הדיירים ויכול לייעץ להם בנושאי זכיותיהם, מיסים שיש עליהם לשלם, או פטורים ממיסים. מבחינה מעשית הוא ייצגם בעת עריכת ההסכם מול הרשות העירונית ו/או הקבלן שנבחר לביצוע הפרויקט, יבטיח בו שעבודים לטובתם. בסוף הבנייה יבטיח או יבצע בעצמו את הרישום בטאבו של הדירות החדשות ועוד. במרבית המקרים, הליווי כזה הינו הכרחי עבורם כי הוא יבטיח את מרב זכויותיהם בנקודת זמן חשובה זו של חייהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ייעוץ נקודתי

פרויקט פינוי בינוי נעשה, למעשה, גם לטובת הדיירים אבל יש צורך לסגור קצוות רבים. ראשית, יש לקבל הסכמת מרבית הדיירים, כאן עלולים להיווצר מוקשים שונים. דיירים אשר אינם מעוניינים בשינוי, ואחרים אשר דווקא כן מעוניינים אבל רוצים נתח גדול יותר מהעוגה. מומלץ לוועד בית בבניין כזה לבחור עורך דין פינוי בינוי שהינו בעל ניסיון ואשר מכיר את כל התהליך לעומק. הוא יכול להצביע לכל אחד על היתרונות שהוא מפיק ובכך לפרק או להפחית את רמת ההתנגדות ואף לבטלה כליל. כך, יהיה ניתן לדחוף את הפרויקט ביתר מהירות. צריך לזכור, כי בנסיבות שונות ניתן לכפות על דייר סרבן לקבל את התכנית, כך, שמוטב תמיד הוא להגיע לפתרונות בדרך של הסכמות.

פתרון בעיות

בכל פרויקט כזה עלולות לצוץ מכשלות שונות שיש צורך לפתור, בין היתר, על ידי מעורבות עורך דין. לדוגמא: דיירים סרבנים, עיכובים בלוחות הזמנים, התנהלות של קבלנים שלא על פי ההסכם ועוד. עו"ד פינוי ובינוי יפתור אותם בדרכים שונות, ובמרבית המקרים הניסיון הראשון יהיה בדרך השכנוע והמשא ומתן. עורך דין מנוסה יודע ללחוץ על הנקודות הרגישות של כל צד ויודע להציג בפניו את היתרונות שהוא משיג מהפרויקט ובכך יתרונו. מומלץ לקבל שירות מעורך דין בעל מוניטין בתחום אשר ליווה בעבר פרויקטים כאלו. ייעוץ נכון בזמן אמת יתרום לקידום הפרויקט על פי לוח הזמנים שנקבע.

 

 

Back to top button