חדשות הארץמבזקים

ללא קווים אדומים: ניסיון חיסול ליד גן משחקים, בן 27 נפצע קשה

היום (חמישי) בשעה 16:36 הוזעקו צוותי מד"א ומשטרה לרחוב החרוב פינת השיטה בעיר נשר בעקבות דיווח על פיצוץ ברכב. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו ברכב שבו אירע הפיצוץ, בחלקו הקדמי גבר בן 27 כמצבו קשה והעניקו לו טיפול ראשוני בזירת האירוע.

לאחר הטיפול בשטח הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא סובל מחבלות בגפיים ומצבו כאמור מוגדר קשה.

חובש רפואת חירום במד"א ניר אלטבה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את את הרכב עם סימני פיצוץ בחלקו הקדמי על המדרכה ובמרחק של מספר מטרים סמוך לאי התנועה שכב הפצוע כשהוא סובל מפציעה קשה מאוד בגפיים. מיד התחלנו בטיפול הרפואי שכלל הנחת חסם עורקים ועצירת דימומים, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים שבמהלכו הוא הורדם והונשם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

כוחות משטרה שהגיעו לזירת האירוע מצאו את הרכב על המדרכה, כשחלקו הקדמי מפורק וחלקים רבים פזורים על הכביש לאורך מספר מטרים. חבלני משטרה בדקו את הרכב על מנת לשלול הימצאות של מטעני חבלה נוספים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

יש לציין כי הפיצוץ ברכב אירע בסמוך לגן משחקים ולמרבה המזל לא היו נפגעים נוספים. נדגיש כי מדובר בחופשת חול המועד סוכות, כשהילדים מחוץ למסגרות החינוכיות ומבלים את זמנם במשחקים בגני השעשועים ופארקים הציבוריים.

מבירור פרטי המקרה עולה כי הגבר שנפצע בפיצוץ הינו עבריין המוכר למשטרה ושמו נקשר לגורמי פשיעה באזור חיפה והקריות. הוא ריצה בעברו עונשי מאסר בגין עבירות נשק, רכוש ואלימות. בימים אלו הוא היה משוחרר בתנאים מגבילים ובאיזוק אלקטרוני במסגרת תיק עבירות רכוש בו הואשם לפני כשנה.

צילום: דוברות המשטרה

רועי לוי, ראש העיר נשר התייחס למקרה ואמר כי "מדובר באירוע ככל הנראה על רקע פלילי שהתרחש באחד מהמקומות ההומים ביותר בעיר ליד גני משחקים. נשר היתה ותהיה עיר בטוחה למרות ניסיונות של גורמים פליליים לערער את תחושת הביטחון בערים שונות בארץ וגם בנשר כפי שארע היום."

"אני סמוך ובטוח" הוסיף ראש העיר, "שהמשטרה תמצה את החקירה ותגיע למבצעים של הפשע החמור שרק בדרך נס לא גבה חיים של עוברי אורח, שכן האירוע התרחש באזור הומה ושוקק חיים בנשר. אני שמח שהמשטרה גילתה נחישות וביצעה מעצרים באירועים בנשר. אך לא די בכך, אני קורא לשר לביטחון פנים להגדיל משמעותית את מצבת כ"א בתחנת זבולון ובנשר ולחזק בצורה משמעותית את השיטור העירוני המבוסס על שיתוף הפעולה בין פקחי העירייה והמשטרה כדי למנוע אירועים פליליים ולהגביר את תחושת הביטחון בעיר."

ראש העיר הדגיש, "לא אאפשר שאירועים שכאלה יתרחשו בנשר ונפעל בנחישות נגד אירועים פליליים בעיר ככול שנידרש."

צילום: פייסבוק רועי לוי, ראש העיר נשר

'כאן חדשות' פרסמו הערב תיעוד של האירוע ממצלמת רכב של אב ובתו שנסעו מטרים ספורים אחרי הרכב שהתפוצץ.

לאחרונה התגברו אירועי הפשיעה וניסיונות החיסולים בין ארגוני הפשיעה. רק בתחילת השבוע, (ראשון, 13.10) אירע פיצוץ ברכב בכביש 412 בכניסה לאור יהודה שגרם למותו של בן עזריה בן 31 תושב עכו במקור שעבר לאחרונה להתגורר באור יהודה. צוותי מד"א שהגיעו לזירת האירוע מצאו אותו במצב קשה מאוד כשהוא ללא רוח חיים וכל שנותר להם הוא לקבוע את מותו.

פאראמדיק מד"א ארי יולס סיפר: "הגענו במהירות למקום וראינו רכב מפורק, בתוך הרכב ישב גבר בשנות השלושים מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק , ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו."

עזריה היה נחשב למזוהה עם ארגון הפשיעה של מיכאל מור ולאחרונה היו איומים על חייו. בעבר אף בוצע ניסיון לפגוע בו כשנורו לעברו יריות בעכו, אז החליט לעזוב ועבר להתגורר באזור המרכז.

ההרוג בפיצוץ בן עזריה ז"ל

תיעוד הפיצוץ ברכב

כזכור, כמה ימים קודם לכן, (ב-8 באוקטובר) בוצע ירי לעבר רכב סמוך לאולם אירועים, ברחוב האלופים בנס ציונה. המתנקש, ביצע את הירי לעבר יושבי הרכב וכתוצאה מהירי עורך דין צחי מימון נפצע קשה, וחברו שישב לצידו, המוכר למשטרה כחבר בארגון פשיעה באזור השפלה נפצע באורח קל.

פאראמדיק מד"א ארה מאיירס סיפר: "כשהגענו, ראינו גבר כבן 40 מחוסר הכרה, הוא סבל מפצעי ירי בגופו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים כשמצבו קשה ויציב. פצוע נוסף התהלך בהכרה מלאה, וסבל מפציע קלה לאחר מתן טיפול ראשוני פינינו לבית חולים במצב קל."

מספר ימים לאחר מכן מת מפצעיו עורך הדין מימון ז"ל בבית החולים תל השומר.

במשטרה מעריכים כי המתנקש תכנן לפגוע באדם שישב לצידו של עו"ד מימון על רקע מלחמת השליטה של ארגוני הפשיעה באזור.

המשטרה ממשיכה לחקור את האירועים ופועלת בכדי למנוע ניסיונות נקמה שיובילו למקרי רצח נוספים.

זירת האירוע. צילום: במת החדשות

כתבות באותו עניין שעשויות לעניין אותך:

בן עזריה נהרג בפיצוץ רכב בכניסה לאור יהודה

עו"ד צחי מימון שנורה למוות בשוגג בנס ציונה יובא היום למנוחות

Back to top button