חדשות הארץמבזקים

"מדינת ישראל והעם היהודי איבדו חבר ואוהב יקר, יהודי גדול"

מורטון מנדל, איש העסקים, הפילנתרופ והמיליארדר יהודי-אמריקאי מאוהיו הלך אתמול לעולמו בגיל 98 בביתו שבפלורידה. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ונכדים.

מנדל ז"ל תרם רבות לישראל. בשנת 1992 הקים את "קרן מנדל-ישראל" מתוך רצון לתרום למדינת ישראל ובשנת 2003 הקים את קבוצת האחזקות IEL שמחזיקה במפעלי הזכוכית "פיניציה", ביקור רופא, ותדביק מערכות. במהלך שנותיו תרם לישראל למעלה מחצי מיליארד דולר.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד למנדל: "מדינת ישראל והעם היהודי איבדו אתמול חבר ואוהב יקר, יהודי גדול, אוהב עמו, מורטון מנדל ז"ל. מורט נהג לומר שהמדד להצלחה איננו כסף ותהילה, כי אם היכולת להביט בראי, ולראות שמשתקף ממנו אדם טוב, שמשתקף ממנו "מענטש". אין ספק שמורט היה מענטש אמתי, אדם שבנה את עסקיו המצליחים בשתי ידיו, אבל לא שכח את האנשים בדרך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מורט אהב את מדינת ישראל בלב ובנפש, ומפעלים רבים במדינתנו, מתחומי המחקר, ההשכלה הגבוהה, המדע, החברה, הכלכלה והחינוך, נושאים – וימשיכו לשאת את חותמו. למעלה מחצי יובל שקרן מנדל-ישראל, אותה הקים יחד עם אחיו ג'ק וג'וזף, מטפחת דור של מנהיגים, יזמים חינוכיים וחברתיים, מכל קצוות החברת הישראלית – יהודים וערבים, חילונים דתיים וחרדים.

למורט היה עיקרון ידוע: "It is all about who you hire". מנהל טוב, אמר, משקיע בבחירת אנשי הצוות שלו, ומחפש אחר הטובים ביותר. העיקרון הזה הוביל את מורט לא רק בעסקיו, אלא גם בהשקעותיו החברתיות.

אין לי ספק שהזרעים שטמן וטיפח מורט מנדל עד יומו האחרון, למען מדינת ישראל והעם היהודי, ימשיכו לתת את פירותיהם לדורות.

אנו שולחים את תנחומינו למשפחת מנדל.

תודה לך, מורט, חבר יקר."

צילום: מארק ניימן, לע"מ

Back to top button