חדשות הארץמבזקים

הוארך מעצר החשוד ברצח מיכל סלה, מסרב לבדיקה פסיכיאטרית

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) ב-10 ימים את מעצרו של אלירן מלול, החשוד ברצח אשתו מיכל סלה, לפני כשבועיים וחצי (3 באוקטובר) במוצא שבפאתי ירושלים.

החשוד עדיין מסרב לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה וסנגורו, עו"ד עידן גמליאלי טוען כי "מצבו הרפואי של מרשי אינו מאפשר זאת". הארכת המעצר התקבלה בהסכמה בין סנגורו של החשוד למשטרה. אלירן מלול חשוד בהתעללות, רצח באכזריות מיוחדת ושיבוש מהלכי משפט.

מיכל סלה ז"ל. צילום: מתוך פייסבוק

כזכור, מלול בן ה-34 רצח על פי החשד את מיכל סלה ז"ל בדקירות סכין בדירתם שבמוצא ולאחר מכן פצע את עצמו קשה כשניסה לשים קץ לחייו. הוא לקח את בתם בת ה-8 חודשים לאחת השכנות, ביקש ממנה לקחת את הילדה ושתביא לו כוס מים. בהמשך סיפר לה "אני ואשתי ניסינו להתאבד" ולאחר מכן הוא התמוטט. השכנה הזעיקה את כוחות ההצלה למקום ומלול פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשמצבו קשה. כשבוע לאחר מכן הוא שב להכרתו ומצבו הוגדר קל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום שישי (11 באוקטובר) הועבר מלול למתקן מעצר של שב"ס, אך ביום רביעי האחרון התלונן על כאבים בפני רופא מהמרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר בכלא ניצן ברמלה והוא הוחזר לאשפוז בבית החולים לצורך בדיקה רפואית ומתן טיפול. הדיון היום בבית המשפט התקיים בהיעדרו של מלול.

אלירן מלול החשוד ברצח מיכל סלה ז"ל. צילום: מתוך פייסבוק

על פי הפרטים שפורסמו ב"חדשות 12", ממצאי חקירת המשטרה עד כה חשפו כי במהלך האירוע, ביום הרצח מיכל ז"ל נאבקה ממושכות בבעלה לפני שהתמוטטה ומתה. גורם המעורה בפרטים שנכח בזירה, כך על פי אותו דיווח, ציין כי בכל חדרי הבית נמצאו כתמי דם וסימני מאבק על המרצפות, ממצאים המחזקים את חשד המשטרה כי לא מדובר בהחלטה משותפת של השניים להתאבד, כפי שטען אלירן בפני השכנה לפני שהתמוטט בכניסה לפתח ביתה כשבתם בת ה-8 חודשים בזרועותיו.

בדיון הקודם שהתקיים בבית המשפט, המשטרה ביקשה לשלוח את החשוד להסתכלות פסיכיאטרית, זאת לשם אבחונו ובשל החשש כי ינסה שוב לפגוע בעצמו. אולם מלול סירב לבדיקה ועורך דינו וסים דכואר מטעם הסנגוריה הציבורית טען בדיון בבית המשפט כי לא ניתן לכפות על חשוד אשפוז פסיכיאטרי אם הוא מתנגד לכך. "אינני יודע למה היום הטריחו את כל המערכת בבקשה כזו. אין מקור לסמכות. אנו מתנגדים בתוקף לבדיקה פסיכיאטרית. אי אפשר לכפות בדיקה במסגרת מעצר ימים. מה מקור הסמכות הזו? אין. סעיף 17 מדבר על נאשמים. בית המשפט אומר כי מדובר בחשוד, שטרם הוגש כתב אישום. כאן החשוד מתנגד. כאן הוא עצור. הוא מתנגד ואין אפשרות לכפיה של האשפוז עליו." טען עורך הדין בדיון.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

 

השופט אוהד גורדון דחה את בקשת המשטרה לאשפז את מלול בכפייה. "מצב דברים זה אינו מקים בסיס להוראה על אשפוז כפוי על פגיעתה הקשה בזכויות אדם. לסיכון העצמי, ככל שהוא קיים, ניתן לתת מענה באמצעות השגחה הולמת במתקן המעצר." כתב בהחלטתו.

ביום שלישי האחרון, הורשתה משפחתה של מיכל סלה לראשונה מאז הרצח, להיכנס לדירתה במוצא. בני המשפחה ביקשו לקחת חפצים השייכים למיכל ולבתה הקטנה בת ה-8 חודשים. לילי בן עמי אחותה של מיכל אמרה, "גילינו עכשיו שאנחנו יכולים לקחת רק את החפצים של מיכל. אנחנו רוצים את החפצים, מצאתי אלבום ילדות שלנו שם, עם תמונות ילדות של מיכל. את כל הדברים שהיא כתבה, זה עוזר לך להרגיש קרובה אליה. אנחנו רוצים גם לשמור דברים לתינוקת".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לטענות האחות, צוות החקירה העביר לידיה את המפתח לבית. יחד עם זאת, הבהירו בפניה כי בדירה יש חפצים אישיים השייכים למנוחה ולחשוד, וביקשו להיכנס בתיאום הסניגורים".

3 תגובות

  1. גבר מרוקאי / טוניסאי / סורי / לובי ……. הוא גבר ערבי.
    שונא אשכנזיות. מקנא באשכנזיות. מתעלל באשכנזיות.

Back to top button