צרכנות

כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן לאתרים היא משימה שאין להקל בה ראש ומקלדת. מעבר לעיצוב האתר, יפה ככל שיהיה, ואפילו מעבר לקידום האורגני בתוצאות מנועי החיפוש, בסופו של דבר הגולשים מחפשים תוכן.

במילים אחרות, תרתי משמע, הם מעוניינים לקרוא תוכן רלבנטי ובעל ערך. מתוך הצורך הנ"ל, ולאור הקושי הרב בהגעה לתוצאה מיטבית עם תכנים בנויים לתלפיות, עסקים נעזרים בחברות מקצועיות לטובת כתיבת תוכן לאתרים.

לכל אתר אינטרנט יש את מפת האתר הייחודית שלו, כאשר כמעט בכל אתר נמצאים עמודי העוגן המרכזיים – עמוד בית, אודות, שירותי החברה, פרויקטים/סיפורי הצלחה, מוצרים, תקנון, בלוג וצור קשר. חברות המבינות את המשמעות המקופלת בתוכן, ואשר מודעות לכך שזהו פרמטר דרמטי מבחינת גוגל ורשתות חברתיות, משקיעות בנושא משאבים ואנרגיות. על פי רוב באמצעות חברה חיצונית המציעה שירותים איכותיים של כתיבת תוכן לאתרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתיבת תוכן לאתרים, בכל נושא ולפי דרישה

אחד האתגרים הידועים לגבי כתיבת תוכן לאתרים הוא מציאת הספק הנכון. לא אחת, החברה הזקוקה לתוכן מתקשה לאתר ספק מתאים. מקנן בה החשש הטבעי לפיו קופירייטר חיצוני, מוכשר ככל שיהיה, לא יצליח להתמודד עם התוכן המקצועי הדרוש. זאת משום שהוא "לא בא מהתחום".

האתגר הנ"ל יכול להיענות על ידי חברה של כתיבת תוכן לאתרים המקיימת עם העסק המזמין סדרה של פגישות פרונטליות וטלפוניות. חברות רציניות של כתיבת תוכן לאתרים מקפידות להתחיל פרויקט עם פגישות היכרות, ומקיימות לאורך הדרך פגישות נוספות בתדירות כזו או אחרת.

פגישות אלה, המתקיימות הן עם הבעלים ומנהלי החברה, והן עם מנהלי המחלקות והעובדים הבכירים (בעיקר אנשי המכירות והשיווק, העובדים ישירות מול הלקוחות), מייצרות קופירייטר לאתר שמכיר את העסק, מבין את טיבו ויודע לחדד ולזקק את מסריו השיווקיים.

זאת ועוד – כאשר מדובר על חברה העוסקת בכתיבת תוכן לאתרים מזה שנים רבות, סביר להניח שיש מאחוריה כבר לקוחות בתחומים זהים (או לכל הפחות, משיקים). כלומר, מוצמד לחברה קופירייטר לאתרים שהוא איננו "דף חלק". הניסיון שצבר, הכולל כתיבת תוכן לאתרים של חברות ועסקים מתחרים, מעמיד אותו בנקודת פתיחה מצוינת. לא רק מתוך ההבנה של התחום אלא גם מתוך היכרות עם המתחרים על יתרונותיהם ומסריהם.

כתיבת תוכן בהקמת האתר

כתיבת תוכן לאתרים כוללת הן את העבודה המורכבת של כתיבת האתר החדש בעת הקמתו, והן את המענה עבור כתיבת מאמרים ותכנים לבלוג או לתיאור סיפורי הצלחה, פרויקטים וכדומה.

במידה שההתקשרות נפרסת על גבי תקופה ממושכת, עם קופירייטר צמוד וקבוע, שירותי כתיבת תוכן לאתרים כוללים מציאת נושאים ותכנים חדשים. במידה רבה, הקופירייטר הופך למעין "יועץ חיצוני" המלווה את החברה. היכרותו המעמיקה עם העסק, כמו גם עם הענף ושחקניו השונים, מאפשרת לו להציע תכנים אופציונאליים אשר יעשירו את עולמות התוכן הקיימים באתר.

כתיבת תוכן לאתרים בהקמה חייבת להיעשות תוך ניהול פגישות פרונטליות עם הגורמים השונים בעסק או בחברה. על פי רוב, הפגישות הללו מתקיימות לא רק עם הבעלים או המנהלים הבכירים, אלא גם מול אנשי המכירות והשיווק העומדים מול הלקוחות.

לעתים, דווקא סוכן המכירות שבשטח יידע לשרטט בפני קופירייטר לאתר את השאלות הנפוצות העולות מצד הלקוחות. הקופירייטר יזקק זאת לכדי מסרים, וייצר כתיבת תוכן לאתרים שנוגעת ללקוח בדיוק בנקודות הנכונות.

ניקח לדוגמה חברה העוסקת בשיווק וייצור דלתות פנים, אשר האתר שלה מציג קטלוג רחב היקף של הדלתות השונות. בעוד שמנכ"ל החברה ירצה להדגיש (בצדק) את המגוון הרחב של הדלתות הזמינות ללקוח, סוכן המכירות עשוי להאיר נקודות לגבי נושאים ספציפיים. למשל, האם החלפת הדלתות כוללת החלפת משקוף, כיצד מייעצים לגבי התאמת צבעים ברמה העיצובית לנכס הספציפי, מהו היקף האחריות ותוקפה, מהן אפשרויות הפרזול וכו'.

העבודה בצמוד לאיש המכירות מסייעת לחברת התוכן להטמיע בין השורות תשובות לכל השאלות הנפוצות. כפועל יוצא מכך לייצר תוכן שהגולש שקורא אותו מרגיש שהוא הגיע לעסק "שמבין אותו". מכאן קצרה הדרך להשארת פנייה וליצירת בסיס לעסקה.

כתיבת תוכן לאתרים באופן שוטף

כתיבת תוכן לאתרים היא שירות הניתן לעסקים וחברות גם ברמה השוטפת ולא רק בשלבים של הקמת האתר. בין אם ליצירת תכנים עדכניים ושיווקיים בנושאים שונים, בין אם להעשרת התוכן והגברת האמינות של המותג, בין אם לטובת קידום אורגני בגוגל ובין אם לכל מטרה אחרת.

כתיבת תוכן שוטפת זו נעשית לרוב בבלוג בו מועלים מאמרים שונים. אם נחזור שוב לדוגמה של החברה העוסקת בשיווק דלתות פנים, המאמרים בבלוג יכולים להיות מקצועיים ("איך בוחרים דלתות פנים?"), שיווקיים ("הכירו את הדלתות החדשות שלנו לשנת 2020"), עדכניים ("הרחבנו את המפעל שלנו"), מרשימים ("בשנת 2021 שיווקנו למעלה מ-200,000 דלתות פנים") וכדומה.

סוג נוסף של תכנים שוטפים הוא עדכון עמודי שירותים, עדכון עמודי צוות, כתיבה אודות פרויקטים מעניינים וכדומה. עמודי תוכן אלה משרתים את העסק הן בהגדלת היקף התוכן באתר והן מבחינת הדיאלוג מול הגולשים, אשר תמיד יתרשמו מעדכנות ומפרויקטים המגוונים המצביעים על חיות ועשייה.

להתקשר עם בעלי מקצוע

מרבית החברות בישראל אינן מחזיקות פונקציה של קופירייטרים שכירים מטעמן, וככל שהעבודה תבוצע על ידי עובד שאיננו מתמחה בכך, התוצאה תהיה בהתאם. במידה שהחברה עובדת כותבי תוכן ייעודיים, היא תוכל לגשר על כל הפערים וליהנות מתוצאה מעולה. כמו כן, לרוב היא תסתייע בקופירייטרים גם בנושאים שאינם קשורים בהכרח לאתר האינטרנט.

למשל, כתבות יח"צ, פוסטים ברשתות חברתיות, תכנים לאירועים שונים (כנסים, הרצאות, ימי עיון), תכתובות עם לקוחות, ניוזלטר וכדומה. אם ההתקשרות היא ארוכת טווח, ואם הקופירייטרים מכירים היטב את העסק או החברה, המוצר הסופי של התוכן יהיה בהתאם. קולח, מקצועי, שיווקי ומניע לפעולה.

Back to top button