מבזקיםפוליטי / מדיני

שידור חי מבית הנשיא: הטלת הרכבת הממשלה על ח"כ בני גנץ

הערב (רביעי) בשעה 20:00 יטיל נשיא המדינה ריבלין על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ את מלאכת הרכבת הממשלה. לבקשתו ש/ל גנץ, חברי צוות המשא ומתן של סיעת כחול לבן בראשותו של ד"ר יורם טורבוביץ ייפגשו הערב לשיחה מקדימה קצרה עם הנשיא ריבלין זאת על מנת להציג לנשיא תמונה רחבה של מאמצי כחול לבן הצפויים להרכבת ממשלה ואת נחישותה של כחול לבן להקים ממשלה רחבה וליברלית שתשרת את כל חלקי החברה הישראלית.

לאחר המפגש יוועדו הנשיא וגנץ בפרטיות והמנדט יימסר לגנץ בלשכת הנשיא. בתום פגישתם יצאו הנשיא וגנץ לשאת הצהרות לתקשורת באולם בית הנשיא.

שידור חי מבית הנשיא

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הליך הרכבת הממשלה ה- 35 ולוח זמנים

1. לחבר הכנסת בני גנץ, נתונה תקופה של 28 ימים להרכבת הממשלה.

2. אם לא עלה בידי חבר הכנסת גנץ להרכיב ממשלה, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה או שהוצגה ממשלתו והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון – רשאים רוב חברי הכנסת לבקש מהנשיא, בכתב, להטיל את התפקיד על חבר כנסת מסוים, שהסכים לכך בכתב, תוך 21 ימים.

3. אם הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת – על הנשיא להטיל את התפקיד על חבר הכנסת שצוין בבקשה, תוך יומיים.

4. לחבר הכנסת עליו הוטל התפקיד נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה.

5. אם לא הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת או שחבר הכנסת לא הרכיב ממשלה בתום המועד, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה – על הנשיא להודיע על כך מיידית ליו"ר הכנסת.

6. משהודיע על כך הנשיא ליו"ר הכנסת – יראו את הכנסת כאילו החליטה על התפזרותה לפני תום הכהונה, והבחירות לכנסת יתקיימו ביום ג' האחרון שלפני תום 90 הימים מיום הודעת הנשיא. (יצוין כי יראו את הכנסת כאילו החליטה על התפזרותה, גם במצב בו חבר הכנסת שהוטל עליו התפקיד להרכיב ממשלה על פי בקשת רוב חברי הכנסת, הציג ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון).

לוח הזמנים:

21.10 – ח"כ נתניהו מודיע כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה.

23.10 – הטלת הרכבת הממשלה על ח"כ גנץ.

20.11 – תום 28 הימים הנתונים לח"כ גנץ להרכיב ממשלה.

11.12 – סיום 21 הימים הנתונים לרוב חברי הכנסת להגיש בקשה לנשיא להטיל את התפקיד על חבר כנסת מסוים. (בהנחה שח"כ גנץ מנצל את כל 28 הימים שניתנו לו. אם ח"כ גנץ יודיע שאין בידו להרכיב ממשלה קודם לכן – המועד יוקדם בהתאם). לחבר הכנסת עליו הוטל התפקיד לבקשת רוב חברי הכנסת נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה.

צילום: חיים צח/ לע"מ

Back to top button