מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ עמיר פרץ: "חייבים לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני"

יו”ר העבודה גשר ח”כ עמיר פרץ ציין היום (שבת) את הסכם השלום עם ירדן ומתח ביקורת על הממשלה שלדבריו איננה משקיע מאמצים בכדי להוביל מהלכים מדיניים באזור.

"היום חלפו 25 שנים להסכם השלום עם ירדן, אך לצערינו, ממשלת נתניהו לא מוצאת צורך לציין נקודת מפנה חשובה זאת, ורה"מ לא הופך כל אבן ולא משקיע את הנדרש כדי להוביל מהלכים מדיניים משנים מציאות כמו הסכמי השלום עם ירדן ועם מצרים.

נכון, ההסכם עם ירדן וגם ההסכם עם מצרים אינם 'שלום חם’, אך האם מישהו יכול לדמיין מציאות שבה יש לנו חזית עם מצרים שהיתה מחייבת לפחות שלוש אוגדות פעילות, ובחזית מול ירדן עם עוד שתי אוגדות, תוך התמודדות עם האיומים והאתגרים של המעגלים הקרובים מול סוריה, לבנון ורצועת עזה ומעגלים רחוקים יותר כמו איראן?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בימים אלה אנו מתכנסים לאירועים לזכרו של יצחק רבין, וכמתחייב, מנתחים את הסכם אוסלו" אומר ח"כ פרץ ומוסיף כי "גם כאן ברור שאפילו מתנגדי אוסלו מבינים את התרומה הגדולה לביטחוננו של שיתוף הפעולה בין מנגנוני הביטחון שלנו ומנגנוני הביטחון הפלסטינים.

ישראל תמשיך בהיערכות ביטחונית וצבאית ויצירת הרתעה מול אויבינו, אך ברור לא פחות כי השלמת המערכה הביטחונית ויצירת יציבות מחייבת מאמץ מדיני בלתי פוסק."

"לכן" מציין פרץ כי "דוקא בימים אלה חייבת הממשלה להעביר את המסר לצעירים הבונים את משפחותיהם, לחיילי צה״ל ולעם ישראל כולו, כי הבחירה במבצעים צבאיים תהיה רק לאחר שמיצינו כל מהלך מדיני.

לצד זאת, דבר חשוב נוסף שיש לזכור ולהזכיר – הדרך לעמאן, לקהיר, וגם הדרך לריאד ולאבו דאבי, עוברת ברמאללה. כדי לחמם את יחסיה של ישראל עם העולם הערבי, להפוך אותם מכאלה שנעשים מתחת לשולחן לגלויים ופומביים, חייבים לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני. גם הסכם השלום עם ירדן התאפשר תחת אוירה אופטימית על פיה הסדר עם הפלסטינים עומד להיות חלק מהמציאות החדשה. לצערינו, לא הספקנו להשלים את חזונו של רבין, אך אנחנו לא מוותרים עליו, אנחנו ממשיכים אותו, ואנחנו גם נגשים אותו.”

9 תגובות

  1. ואת הגליל ללבנון ואת הגולן לסוריה ואת עמק הירדן לירדן ואת עזה למצרים ותשאר עם מדינת תל אביב

  2. הוא כל כך צודק למה צריך תמילחמה הזאת שלום עם פלסטינים צורך , תורידו את המשולש ומזרח ירושלים כל הערבים בצד הפלסטיני ולנו תהיה סוף סוף מדינה שקטה ובטוחה

  3. הבן אדם חי בשנות ה-90. גם אז, בשיא הויתורים לא היה "שלום חם" עם מצרים וירדן, ולא היה שלום עם אף מדינה ערבית אחרת. הבעיה עם כן היא לא מה אנחנו נעשה, אלא עצם קיומינו. עבור מוסלמי דתי אנחנו ישות זרה ב"דאר אל איסלאם". עבור החילונים (כולל ערביי ישראל) אנחנו "כוח קולוניאליסטי". וזה בכלל לפני שנשאל אילו מדינות בכלל נשארו באיזור (רמז: כולן מדינות קורסות או קרובות לקריסה)
    שלום ניתן להשיג במידה ונעשה בדיוק את ההפך מההצעות של עמיר פרץ: צה"ל יהיה חמום מוח בתגובותיו, לא נוותר על כלום. להפך, ניקח בכל הזדמנות כמו הרחבת התנחליויות על כל רצח, גירוש משפחות מחבלים וכו'. "רדיפה אחרי שלום" רק תקרין חולשה ותעלה לנו בקורבנות.
    חשוב עם כן לשמוע את עמיר פרץ. ממנו נלמד מה לא לעשות.

  4. אתה תתפוצץ עוד מעט מרוב גאוה . ומרוב גאוה וטיפשות אתה לא רוצה סנטימטר מהאף שלך. יש לך הרבה מה ללמוד מאיש גדול זה. קצת צניעות.

  5. חייבים לפתור את הסכסוך ? למה הפלסטינים לא אומרים את אותו דבר? 77% אחוז מערביי ישראל לא חושבים שיש זכות למדינה יהודית והם לא מכירים בה דה פקטו. אם היית לומד קצת היסטוריה היית רואה שכבר ב1947 נקבעה העמדה הערבית שאין להכיר במדינה יהודית .

  6. נתניהו השקיע בבניית יחסי החוץ של ישראל עם העולם, כולל מדינות ערב שלא חלמנו שיכולים להיות איתם קשרים. אם פרץ יפקח את עיניו הוא יראה שהפלסטינים לא מעוניינים בשלום, אלא למראית עין, כדי להביא עלינו אסון והשמדה למדינת היהודים. חזון רבין היה טעות שעלתה לנו עד כה באלפיים הרוגים ועשרות אלפי פצועים – ואתם רוצים להמשיך בדרכו? לא למדת כלום???
    נקווה שלעולם ההגה לא יהיה שוב בידיכם.

Back to top button