מבזקיםצבא וביטחון

פנייה לרמטכ"ל: "גבה את החיילים, הם לא התוקפים, הם הקרבנות"

הורי החיילים מהיחידה שחייליה נעצרו בעקבות האירוע שהתרחש בתחנת דלק ליד העיר רהט במעורבות צעירים מהמגזר הבדואי, פנו הערב (מוצ"ש) לרמטכ"ל בו הם קובלים על היחס המחפיר לילדיהם. לטענת ההורים, ילדיהם נעצרו בצורה משפילה ומבזה וזאת בשעה שבצעו פעילות מבצעית תוך הפקרת הגזרה. למרבה הפלא, הבדואים המעורבים לא נחקרו כלל על האיום בדקירה וניסיון חטיפת הנשק עליהם דיווחו החיילים. עוד טוענים ההורים כי במהלך החקירה הוכח כי לפחות חלק מהתלונות הן שקר מוחלט. החוקרים, לא פעלו בכדי לחקור את תלונות השווא.

בפנייתם לרמטכ"ל תמהו ההורים: "מה אתה מצפה מחייליך כאשר הם שומעים כי חבר שלהם מותקף, האם עליהם להישאר במקומם מחשש שיואשמו ב"תקיפה בצוותא", או שעליהם לחתור למגע ולהגן על החבר המצוי במצוקה(?). האם הערך של ערבות הדדית קיים בצה"ל או שהוא נמחק בשערי הפרקליטות הצבאית(?)." לסיום, פונים הורי החיילים לרמטכ"ל ומבקשים: "להורות באופן מיידי על שחרורם של החיילים מהמעצר והחזרתם לפעילות המבצעית. להורות לגורמים האחראים לכך לחקור את חלקם של המתלוננים הבדואים בפרשה, כולל תלונות השקר שכבר הוכחו. להבהיר באופן ברור כי במידה והחיילים אויימו כפי שהם טוענים, הינך מגבה את תגובתם. להורות לחקור גם את הבדואים, ולהעמיד לדין את מי שאיים בדקירה וניסה לחטוף נשק מחיילי צה"ל."

מחר (ראשון) בשעה 14:00 יקיימו ההורים ופעילי ציבור הפגנה בשערי מול חומות כלא 4 בשער ראשון לציון במחנה צריפין. הדרישה היא ברורה: לשחרר את הבנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארגון 'בצלמו' המלווה את משפחות החיילים נמסר: "לא נפקיר את חיילי צה"ל שהותקפו. מדובר בחיילי צה"ל שעשו מה שמצופה מכל חייל ולצערנו המערכת, במקום לגבות אותם ולחקור את התוקפים בוחרת לעצור ולהשפיל את המותקפים- חיילי צה"ל. ארגון בצלמו יפעל לחשוף את האמת."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

2 תגובות

  1. אכן תגובה מוזרה של משטרה .המותקפים אצל משטרה הופכים לעבריינים. מוכרת לי התופעה של אלימות סביבתית של ערבים בכל יום כיפור למשל בטיילת של בת ים . הפורעים הערבים מקבלים הגנה מהמשטרה במקום שייעצרו ויואשמו באלימות והטרדה ביהודים ההולכים בטיילת

Back to top button