מבזקיםמשפטי/פלילי

הנערה שמתה בבית צפאפא המתינה חודשים להיכנס למוסד טיפולי

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (שני) בשלושה ימים את מעצרו של מאגד עליאן, בן ה-55 תושב בית צפאפא שבביתו נמצאה ללא רוח חיים הנערה מרים פרץ, תושבת ירושלים בת ה-17, ביום חמישי האחרון.

המשטרה מייחסת למאגד עליאן עבירת שידול קטינה לסמים אך עורך דינו מחמוד רבאח טוען כי אמנם מדובר בקטינה בת 17 וחצי אך לדבריו מרשו כלל לא ידע שמדובר בקטינה. בעניין החשד להדחת הקטינה לסמים טען עורך הדין כי הנערה היתה משתמשת כבר בסמים לפני שהכירה את מרשו ולטענתו "היא כבר שנים בעולם הזה".

בדיון בבית המשפט, דחה השופט אורן סילברמן את טענת עורך דינו של החשוד כי החשוד לא ידע שמדובר בקטינה וקבע שמתמונתה של המנוחה ניתן לראות זאת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מרים פרץ ז"ל

מחשיפת אתר "הקול היהודי" עולה כי הקטינה שמתה ממנת יתר המוכרת מזה שנים לרשויות הרווחה, עברה לפני כשנה טיפול באחד המוסדות, אך לאחר שסיימה את תקופת הטיפול לא נמצא עבורה מוסד והיא שהתה ברחובות כשמונה חודשים עד שלאחרונה הוחלט כי תיכנס למוסד הגמילה "רטורנו" אך נמלטה בטרם הגיעה למוסד.

אחיה של הנערה מתח ביקורת קשה על הרשויות ואמר ל"כאן חדשות" כי "מדובר בהתרשלות גדולה ביותר של שירותי הרווחה. כבר 9 חודשים אנחנו מחכים (שיכניסו אותה למוסד טיפולי). למה אף אחד לא עשה כלום? למה היא לא במעון בכל החודשים האלה? למה לעובדת הסוציאלית אין כוח לטפל. ביום רביעי היא הייתה אמורה להיכנס למוסד סוף סוף. יש פה כשל גדול של המערכת, בגלל זה הלכה לי אחות היא היתה ילדה טובה ובשנה וחצי האחרונות התדרדרה. זה רצח של הבן אדם (החשוד עליאן ) וגם של הרווחה, שניהם שותפים לרצח".

ב"כאן חדשות" דווח כי ביום שלישי שעבר הוחזרה הנערה לביתה ולאחר מכן, בלילה שבין שלישי לרביעי, היא עזבה את המקום בעקבות אירוע שעברה בביתה, ומשפחתה הודיעה על כך למשטרה. ביום חמישי כאמור נמצאה בדירת החשוד בבית צפאפא כשהיא ללא רוח חיים.

Back to top button