מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "נתניהו רוצה בחירות כי זה מה שהציעו לו עורכי דינו"

הנהגת כחול לבן קיימה היום (שני) ישיבת סיעה ראשונה מאז הוטל המנדט על יו"ר המפלגה רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ אמר בישיבת הסיעה: "נפגשתי אתמול עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. זו היתה פגישה עניינית. לצערי לא הצלחנו להשיג בה התקדמות ממשית- שאני מקווה שעוד נשיג. אני רוצה להגיד בצורה ברורה- במשא ומתן שאנחנו מנהלים יהיו על הפרק קודם כל הביטחון, הגרעון והנושאים החשובים הנוספים. לא נבצרות, חסינות או כהונה תחת כתב אישום. אזרחי ישראל לפני הכל. אותם נשרת ועבורם נעבוד. איננו דורשים רק לאחוז בהגה, אנחנו דורשים לקבוע מהי הדרך שבה אנו רוצים לנסוע. דרך שבה נוביל את מדינת ישראל על רקע האתגרים שמולם היא ניצבת. ואלו אתגרים רבים מבית ומחוץ."

צילום: אלעד מלכה

עוד הוסיף, "פגשתי הבוקר יחד עם יאיר את היועץ הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ראד קושנר, ביחד עם שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן. שוחחנו על הסוגיות האזוריות השונות ובהן גם היבטי הביטחון, האיום האיראני המתעצם והיציבות האזורית והתהליך המדיני. אני מסתכל כאן סביבי ואני רואה, בביטחון, קבוצה שיכולה, יחד עם שותפים אחרים לטפל בכל האתגרים האלו״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אופק אבשלום

גנץ ציין כי "אחד הקשיים המרכזיים במשא ומתן הנוכחי הוא ההתעקשות של הליכוד, לבוא עם ׳בלוק חסינות׳. מפלגה שנמצאת בשלטון למעלה עשור- אינה מוכנה לנהל דיון ענייני על קווי היסוד שרוב הציבור רוצה בהם. אבל אנחנו נמשיך לדבר עם כולם. נקשיב למפלגות הקטנות אבל לא נאפשר להן להכתיב את סדר היום הלאומי כולו. האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות בראשות כחול לבן ביחד עם הליכוד כפי שהעם בחר. האופציה הגרועה ביותר היא בחירות. נחתור ונעשה הכל בכדי להגיע לאחדות של הגדולות. אבל לא נוותר על שום אופציה או ניסיון שיאפשר לנו להקים ממשלה ולהימנע מבחירות. נעשה זאת נוכח כל אלטרנטיבה שעומדת בפנינו."

צילום: אופק אבשלום

ח"כ יאיר לפיד אמר בישיבת הסיעה כי "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים משותפים. נתניהו השתמש ב-28 הימים שלו רק לדבר אחד – לדחוף לבחירות. הוא רוצה בחירות. זה מה שהציעו לו עורכי הדין. זה מה שהוא צריך בגלל כתבי האישום. זה כל מה שמעניין אותו. הוא רוצה ללכת לבחירות״.

צילום: אופק אבשלום

שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר, רא״ל (מיל’) ח״כ משה בוגי יעלון העביר ביקורת על נתניהו ואמר כי "נתניהו הפך לנטל! – נטל על הליכוד, נטל על המדינה. נתניהו תוקע את המדינה! נתניהו לא מאפשר ממשלת אחדות ליברלית, בגלל הסתבכויותיו העברייניות! מדינת ישראל אינה זקוקה לבחירות נוספות, אך אסור לאפשר לנתניהו ממשלת חסינות! מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות ליברלית בראשות, מי שניצח בבחירות, בני גנץ."

צילום: אופק אבשלום

רא״ל במיל׳ ח״כ גבי אשכנזי אמר כי "העם אמר את דברו לפני שישה שבועות. כחול לבן ניצחה בבחירות וזכתה באמונם של למעלה ממיליון ומאה חמישים אלף ישראלים. בבחירות בין ביבי לבני, זה בני. בני גנץ קיבל את המנדט להרכיב ממשלה – ולעמוד בראשה.

כבר קרוב לשנה שאין ממשלה בישראל. ישיבת הממשלה התכנסה אתמול, לראשונה מזה שבועות, כדי לאשר את מינויו של נתניהו לתפקיד שר התפוצות. היא לא דנה בתקצוב דחוף לבית הספר בחגים, לא בגירעון, היא לא דנה במשבר החמור בשירות החוץ. שנת 2019, השנה האבודה, תחלוף מבלי שאושר כאן תקציב מדינה.
זה לא יכול להמשך. אזרחי מדינת ישראל מצפים מאיתנו לעשות הכל, אבל הכל, על מנת לחלץ את מדינת ישראל מהמשבר החמור, החסר תקדים, שאליו היא נקלעה.

הכוונה לכונן ממשלת אחדות ליברלית לא הייתה הבטחת בחירות עבורנו, אלא מחויבות אמיתית להקים ממשלה רחבה ומתפקדת. כזו שמייצגת את הרוב, את סדר העדיפויות של כולם, ופועלת עבור כל אזרחי ישראל. לא עבור נבצרות, לא עבור חסינות של אדם אחד״.

צילום: אופק אבשלום

6 תגובות

  1. ושוב יהיר לפיד הדביל מפיל את עצמו. אם רק יסכים נתניהו להיות שני ברוטציה יש ממשלה…. לא קוי יסוד לא עניינים עקרוניים ולא בטיח! רק גנץ רוצה להיות ראשון נקודה. מרמטכל כושל ישר לראשות ממשלה איזו שחצנות וטיפשות . בלי ידע בלי ניסיון בלי כלום. פשוט לא יאומן . קשה להחליט אם זו יותר טיפשות יותר שחצנות או יותר משניהם.

  2. בטחון המדינה הוא לא עם כחול לבן.
    מנהיגים שמשפילים את מנהיג המדינה שראוי להערכה הם אמורים להיות מחוץ לממשלה.
    הם נזק לעם .
    אך אסיים במשפט כל הפוסל בממו פוסל
    תבדקו את עצמכם אתם לא ראויים להרכיב ממשלה באופן חד משמעי

  3. לפיד לא חדל מקמפיין השנאה שאותו הוא מוליך עוד טרם הצטרף לגנץ. זה מעביר אותו על דעתו. מציג עצמו כבעל יושרה אך למעשה הוא איש שקרן. אין לו הגינות בסיסית. יותר מצביעים היו עבור ביבי מאשר לגנץ ולכן ביבי ראשון ברוטציה . לפיד נמצא בהכחשה טוטאלית ומתמיד בדרך של רוע לב ושנאה . כיום לפיד לא מתאים לתפקיד שילטוני . בשביל זה צריך רציונל וזה חסר ללפיד. היום לפיד הוא נטול רציונל.

  4. הרמה של גנץ היא באמת רמת גנ(ץ). הוא חבר ליהיר לפיד כבוי, הילד חסר הבגרות, הנוכל והשקרן הכרוני, ומגמגמים כרונית יחד שטויות בקצב. הרמטכל והסבל.

  5. אתם יכולים לסנן לא יעזור לכם תבינו יש בורא לעולם וסופכם העמלקים קרוב מאד מאד מאד לכו לעזזל עוכרי ישראל

Back to top button