מבזקיםצבא וביטחון

"עושים לנו עוול גדול. לא מתנהגים ככה לחיילים, יש גבול"

רן טובול אביו של המ"כ לאחר החלטת בימה"ש הצבאי לקבל חלקית את בקשת מצ"ח: "עושים לנו עוול גדול. לא מתנהגים ככה לחיילים, יש גבול. לא היה בכלל רצון לשמוע אותנו התעלמו מאיתנו בכל פעם, בכל טענה. התביעה היא זו שניהלה את הדיון"

הארכות מעצר לחייל נצח יהודה: השופט הצבאי חיים בלילטי האריך את מעצרם של שמונה חשודים ביומיים ואילו לשניים אחרים ביום אחד. זאת כאשר אנשי מצ"ח דורשים הארכת מעצר של שלושה ימים. עו"ד בן גביר המייצג שניים מהחיילים חשף בפני בית המשפט על כך כי מרשו נדחף על ידי אסיר בדואי בתוך כלא 4 וזאת בהמשך ישיר לאיומים כלפיי החיילים מצד אסירים בדואים. נוכח דברים אלה, העביר השופט את הטיפול למפקד כלא 4 וקבע כי עליו להידרש לנושא.

הורי החיילים זעמו על ההחלטה ואמרו כי חשו בבגידה ובתפירת התיק באופן מאוד מסודר כנגד החיילים. לטענת ההורים, בדיון ניתן להם תחושת קרירות מצד בית המשפט והתעלמות טוטלית של השופט מרגשות החיילים וההורים וכי הטיית הדברים ונתינת במה מכובדת לתביעה בלבד כאשר כל טענותיהם לא נשמעות. "המשפט נוהל על ידי התביעה בלבד" טענו ההורים "ניתנה יד חופשית לתביעה ולחוקרים לעשות ככל העולה רוחם. כאשר כמעט לאורך כל הדיון, השופט אינו מביע את דעתו. שאלות ותשובות הוענקו מצד התביעה בלבד. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רן טובול אביו של המ"כ מסר עם קבלת ההחלטה: "בית המשפט הצבאי סימן לעצמו מטרה להרשיע ללא כל סיבה הגיונית חילים מצוינים שרק הגנו על עצמם מפני תקיפה של בדואים. האיומים על חייהם של החיילים לא פוסקים גם בין קירות הכלא ורק אתמול בני קיבל איום מבדואי ששוהה בבית הסוהר שבלילה כשישן הוא ירצח אותו. הזוי שמי שמחליט על חייהם של חילים שהגנו על עצמם ועל עם ישראל הם שופטים ופרקליטים בני 18-20 נטולי רגש וחמלה. נאבק עד להוצאת האמת לאור בעזרת ה'. אנחנו דורשים את שחרורם המוחלט של החיילים."

עו"ד בן גביר אמר בסיום הדיון: "יש להצטער על הארכת המעצר הגם שמדובר ביומיים. הארכת מעצר של חיילים שהגנו על עצמם מיותרת והיות וחלק גדול מהחיילים חרדים שהתגייסו בניגוד לחלק מסביבתם המסר הוא מן של הצבא לצעירים הגיבורים הללו שלא היה כדאי להתגייס. לוקחים אותם לכלא 4 ומסכנים את החיים שלהם. הם היו צריכים לקבל צל"ש ולא כלא"

Back to top button