חדשות הארץמבזקים

ד"ר מרדכי קידר: אדם ששמו י.ר. רצח את יצחק רבין – לא יגאל עמיר

ד"ר מרדכי קידר, מזרחן ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר-אילן נשא אמש (שלישי) דברים במהלך הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקיימה בכיכר גורן בפתח תקווה והדהים את הקהל כשאמר כי יגאל עמיר לא זה שרצח את רבין ואף ציין כי מי שעומד מאחורי הרצח הוא אדם שראשי התיבות של שמו – י.ר.

ד"ר קידר ציין כי "מי שעמד מאחורי העניין הזה היה כנראה פוליטיקאי מוביל שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

ד"ר קידר קרא מעל הבמה להסיר את הכותרת "סודי ביותר" מעל המסמכים שלא משתלבים עם התאוריה שהימין רצח את רבין. הגיע הזמן, 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי – בר אילן מוכפשת, שכולנו מוכפשים בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. והוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד. מכן לחקירה האמיתית על רצח רבין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר העבודה גשר ח״כ עמיר פרץ הגיב היום (רביעי) על דבריו של ד"ר מרדכי קידר אמש בעצרת למען ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון. הפה הוא פיו של קידר, אולי גם הטקסט, האווירה היא אווירת נתניהו. לקח הרצח לא נילמד וההסתה נמשכת.

לא ניתן יד לשכתוב ההסטוריה על ידי מחנה שלם, אותו המחנה שההסתה שהוביל הביאה לרצח. מפלגת העבודה בראשותי תמשיך להלחם על דרכו של רבין, נמשיך להביא תקוה לעם בשני הדגלים: דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי."

מאוניברסיטת בר אילו נמסר בתגובה לדבריו של ד"ר קידר: "הנהלת האוניברסיטה מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית".

לגינויים על דבריו של ד"ר קידר הצטרפו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שכינה אותם "דברי הבל" וחבר הקבינט הביטחוני, השר יואב גלנט שאמר כי הוא "מגנה בכל תוקף את הנסיונות להכחיש את העובדות ולפתח תיאוריות קונספירציה משונות – חמור במיוחד הדבר כאשר האמירות מגיעות מאלו האמורים לחנך תלמידים במוסדות חינוך מוכרים בישראל."

8 תגובות

  1. "ברור זה ידוע תסתכלו באינטרנט!!!"
    אבל אתם שוכחים לציין, שהיו שם עשרות אנשים, שראו אותו יורה.
    כל מי שבא לעצרת הוא סוכן שב"כ?, או שאולי הם דמיינו אותו יורה?

  2. רצח יצחק רבין הוא פרשה שצריכה להיחקר לצורך גילוי האמת.
    רופאי בית החולים איכילוב כתבו בדו"ח שלהם כי רבין נורה ופצע הכניסה היה בצד החזה.
    איך זה יכול להיות לנוכח הסרט בו רואים שיגאל עמיר ירה בגב של רבין ז"ל ולא בחזהו?
    יש עוד הרבה סימני שאלה וניתן למצוא ברשת הרצאות שלמות על כך.
    זוכרים את פרשת רצח ארלוזורוב?
    עשרות שנים האשימו אנשים ברצח ולא לחינם בגין התעקש על הקמת וועדת חקירה שהוקמה וגילתה שהנאשמים שנשפטו- לא רצחו!
    זוכרים את רצח החייל הישראלי "שוחט" בו הואשמו אזרחים ערבים ונשפטו למאסר.
    אחרי כמה שנים הודה אדם אחר ברצח! איך זה יכול להיות? עובדה. זה קרה בישראל.
    לא צריך להיות ד"ר לכלום כאשר קוראים את הדו"ח של רופאי איכילוב ע"מ להבין שיש פה משהו מסריח!

  3. הרבה כתבות וסרטים יש באינטרנט למה נגדם לא עושים כלום יש רופאים שמדברים ועוד כל מיני סיפורים על מישהו שנרצח תסתכלו באינטרנט

  4. ראשית – יש לשים לב לכך שקידר הביע את דעתו בתחום שהוא לא תחום מומחיותו האקדמית. לכן דעתו חשובה בדיוק כמו דעתו של אדם אקראי ברחוב.
    שנית – לחובבי קונספירציות (וגם לחולי קונספירציות) תמיד יהיה במה לעסוק. כל אמת מקובלת שאינה נתפשת כרגע בחושים שלנו יכולה להוות מושא לקונספירציה (וכידוע אפילו החושים מטעים). הדוגמאות רבות ומוכרות. אני לא הייתי נוכח במקום וברגע שרבין נרצח, ולא בדקתי בעצמי את הפרמטרים השונים בגופו במכשירים שהבאתי מהבית, גם לא בדקתי את האקדח של הרוצח ואת הקליעים בגופו של רבין, ולכן אני לא בטוח ב100 אחוז בכלום. מצד שני אנחנו כחברה בנינו מערכת משפט וחקירה ובריאות שהיא כמעט הכי טובה שיכולה להיות, עם האנשים הכי טובים שניתן להעסיק שם. כך ששום תיאוריה שמציע מאן דהו, יהיה זה מ. ק. או כל אחד אחר, לא יכולה להתקרב אפילו לפסק הדין שהתקבל בבית המשפט.

Back to top button