חדשות הארץמבזקים

ריבלין: "במדינת היהודים, הכל שווים בפני החוק"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום (רביעי) בכנס הרצל הראשון לציונות עכשווית של ההסתדרות הציונית. הכנס מתקיים הערב ומחר במרכז הרצל ובוחן את חזונו של חוזה המדינה הלכה למעשה בחברה הישראלית, תחת הכותרת "מחזון למציאות". הכנס עוסק בבחינת ההישגים, העשייה והאסטרטגיה הציונית במאה ה-21. עוד נשא דברים, יו"ר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני.

הנשיא פתח בדבריו ואמר: "כותרתו של הכנס "מחזון למציאות" מעידה יותר מכל על מהלך ההיסטוריה מאז פרסם הרצל את "מדינת היהודים" ואת "אלטנוילנד". חזון גדול אך מפוכח מאין כמותו, שהפך תחת ידיה של התנועה הציונית למציאות. בתוך המציאות הזו אנו חיים ופועלים, ואת המציאות הזו אנו מבקשים לשוב ולעצב למען הדורות הבאים של העם בישראל."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הנשיא התייחס לתפיסתו של הרצל באשר למעמדה של מדינת ישראל כמדינה ריבונית. ״האמנציפציה של היהודים באירופה, הבטיחה להם זכויות פרט אם רק יאותו לוותר על זהותם הקולקטיבית. אלא שהבטחה זו הופרה. גם כנתינים שווי זכויות האפליה ארבה ליהודים בכל פינה והתגלתה בשיא כיעורה במשפט דרייפוס. אין זה מקרה, שהרצל שב וחוזר בכל כתביו על עליונות החוק. במובן עמוק, שלטון החוק וריבונותו של העם היהודי היו עבור הרצל מילים נרדפות. עקרון השוויון בפני החוק הוא הוא המימוש המלא והמוחלט של ריבונות העם היהודי.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף הנשיא כי "במדינת היהודים, הכל שווים בפני החוק, יהודים וערבים, גברים ונשים, עשירים ועניים. המציאות שבה אנחנו מחליטים על עצמנו, בעצמנו, למען עצמנו, על פי "יסודות החירות הצדק והשלום, לאור חזונם של נביאי ישראל", היא אוצר גדול ונדיר. מעטים היהודים שזכו באוצר הזה במהלך הדורות. הקמתה של מדינת ישראל היה מעשה צודק, שחיפה על אי-צדק מתמשך ועלינו מוטלת החובה לשמור עליה מכל משמר."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בהמשך דבריו התייחס הנשיא לחזונו של הרצל בנוגע ליחסי דת ומדינה ואמר: "הרצל עצמו היה, כידוע, חילוני לגמרי באורחות חייו. ועם זאת, הרצל הכיר בחשיבותה של הכמיהה הדתית לארץ ישראל עבור עתידה של הציונות. הבית הלאומי החדש של היהודים, נוסד בחזונו של הרצל כישות ליברלית וחילונית, על פי אמות המידה המודרניות. ובה בעת דמיין הרצל נוכחות ציבורית משמעותית ומרכזית, למסורת ולאמונה היהודית. בבחירות שזה עתה הסתיימו, היינו עדים למסרים מקטבים במיוחד, בכל הקשור לדת ומדינה. טוב יהיה אם נלמד מהרצל, לאזן בין הכבוד למסורת לבין הסדרי המדינה המודרנית. בעת הזאת, תפקידם של המנהיגים הוא לא לפלג או להחרים את בני הקבוצות השונות. תפקידם הוא להראות כיצד ניתן ובהחלט ניתן לשמור על הנוסחה האלמותית, שהיא נשמת אפה של המדינה הציונית: מדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית, בדיבור אחד." סיים הנשיא ואיחל כנס מוצלח ופורה.

6 תגובות

  1. מי שמתחתן עם השכנזיה מסריחה שתבגוד בו הילדים שלו נוצרים אם השכנזים יהודים

  2. גועל נפש השכנזים נוצרי נשיא במדינת היהודים בושה לדוד המלך ושלומה אך השכנזים נוצרים באו לארץ עוד כיפות כל השכנזים נוצרים מה הם לא רואים למה הם אומרים שהם יהודים למה לשקר

  3. היועמ"שתפ עצר את יד ימינו של ריבלין זאב דולינסקי לפני הבחירות וחקר אותו בחשד לקבלת שוחד מייצרן תרופות עבור קידום עסקיו באמצעות הנשיא. ריבלין מיהר להשעות את החשוד, לתת את המנדט לביבי למרות שהפסיד בבחירות ולנסות לכפות על גנץ לשבת בממשלה בראשות החשוד בפלילים. כנראה שזאב דולינסקי, הנוהג במכונית מזארטי שעולה יותר ממליון ₪, יכול להפלילו בהבל פה כדי לחמוק ממאסר. הוא מלווה אותו עשרות שנים.

  4. זה החלק העצוב אך גם המשעשע בכל הסאגה הזאת… שאחרי הכל, נתניהו עוד משווה את עצמו להרצל…

    שזה ה-בדיחה בסיפור!

Back to top button