מבזקיםמשפטי/פלילי

שני חשודים נוספים ברצח עדיאל תורתי הוסגרו מרוסיה לישראל

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (חמישי) כי הושלם הליך הסגרתם של שני חשודים נוספים במעורבות ברצח עדיאל תורתי בפתח תקוה שאירע בתחילת השנה.

בתום הליך מאומץ ובמבצע נחוש של משטרת ישראל, בשיתוף פעולה מלא עם משטרת רוסיה ונספח משטרת ישראל ברוסיה הוסגרו היום שני חשודים נוספים ברצח עדיאל תורתי בפתח תקווה. החשודים במעורבות ברצח, קטין כבן 16 ולוי יצחק בנאבו בן ה-18, עזבו את הארץ לפני כשנה ומיד לאחר הרצח, שעה שמתנהלת נגדם חקירה פלילית.

עדיאל תורתי ז"ל. צילום: דוברות המשטרה

הקטין הוסגר בגין עבירת ניסיון רצח, ובנאבו בגין עבירת סיוע לאחר מעשה (הקשורה לפרשת ניסיון הרצח), וכן בגין עבירה נפרדת של תקיפה בנסיבות מחמירות. בקשת ההסגרה הוגשה על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

הקטין חשוד במעורבות בניסיון רצח אכזרי במיוחד שאירע ביום 19.1.19 בפתח תקווה. באותו יום, שהה הקטין ביחידת דיור בפתח תקווה יחד עם קארו גבוריאן ואלירן אסקיאס, ובהמשך הצטרף אליהם עדיאל תורתי ז"ל. בזמן שהותם ביחידת הדיור צרכו הארבעה סמים ואלכוהול. בשלב מסוים בעת שהותם ביחידת הדיור, ולאחר שגבוריאן האשים את תורתי בהיותו "מלשן" משטרתי, גמלה החלטה בליבם של גבוריאן, אסקיאס והקטין להביא למותו של תורתי, והשלושה החלו במסכת תקיפה והתעללות פיזית קשה בו. במסגרת האלימות הקשה הכו השלושה, לרבות הקטין, את תורתי בבעיטות ואגרופים, וגבוריאן ואסקיאס אף דקרו אותו מספר פעמים רב בסכין יפני וכן בשבר בקבוק, וכן חנקו אותו. כל זאת בעוד הקטן צופה במעשיהם.

לאחר התקיפה הקשה, ומשסברו כי תורתי מת, נטשו אותו השלושה ביחידת הדיור בעודו קשור, ולקחו עמם את הטלפון הנייד שלו. לאחר מכן החליפו את בגדיהם ונפטרו מהבגדים שלבשו בעת התקיפה, ואף ביצעו שיחות מהנייד של תורתי על מנת שייחזה כי הכל כשורה עמו.

השלושה הסתתרו בדירה בפתח תקווה אותה שכר בנאבו, ושם תכננו הלאה כיצד להיפטר מגופתו של תורתי (משום שסברו כי היה מת כשעזבו את יחידת הדיור). בפועל, תורתי מת רק זמן מה לאחר שנטשו אותו השלושה בדירה, אך בנתיחה לא ניתן היה לקבוע אם סיבת מותו נבעה מהאלימות הקשה שננקטה נגדו או מהסמים אותם צרך.

בערב של אותו היום וכן בלילה לאחר מכן, חזרו גבוריאן, אסקיאס והקטין, ליחידת הדיור עם עגלת אשפה. השלושה ניקו את יחידת הדיור, זרקו לאשפה ראיות מפלילות, והכניסו את גופתו של תורתי לעגלת האשפה. בהמשך אותו לילה חפרו אסקיאס, בנאבו והקטין קבר עבור גופתו של תורתי וקברו בו את הגופה. למחרת, רכשו הקטין ובנאבו כרטיסי טיסה לאומן, אוקראינה ונמלטו מישראל.

גבוריאן ואסקיאס נעצרו מספר ימים לאחר מכן בשל חלקם במעשים האמורים לעיל, והועמדו לדין ע"י פרקליטות מחוז מרכז בעבירות ניסיון רצח ועבירות נוספות.

בנוסף לאמור לעיל, חשוד בנאבו בתקיפה אלימה, יחד עם אחר, אותה ביצע בעוד שהיה קטין.

בסוף אפריל 2019 נמלטו הקטין ובנאבו מאוקראינה לרוסיה, ושם נעצרו לבקשת מדינת ישראל ביום 3 במאי 2019. היום כאמור הוסגרו הקטין ובנאבו ארצה, כשהם מלווים בשוטרי משטרת ישראל.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

בדיון שהתקיים היום בבית משפט השלום בפתח תקווה הוארך מעצרם של שני החשודים ב-7 ימים.

במשטרה ציינו כי "השלמת הליך ההסגרה היום הינה ביטוי נוסף לפועלה הנחוש של המשטרה, הפרקליטות ושאר רשויות האכיפה ולשיתוף הפעולה ההדוק עם רשויות אכיפה בעולם, אשר אינו תחום בגבולות הזמן. משטרת ישראל תמשיך לפעול למיצוי הדין עם עבריינים וידעו כל מפרי החוק כי ידה של המשטרה משגת בכל זמן ובכל מקום."

Back to top button