צרכנות

השוואת חבילות אינטרנט – איך עושים זאת

שם עט: נגה אמיר

לא משנה אם אתם מחברים את הדירה פעם ראשונה לאינטרנט או שוקלים לעבור ספק, צריך לעבור את שלב הבחירה – איך בוחרים ומה השיקולים הרלוונטיים ביותר?

כמות חבילות האינטרנט שמוצעות היום ללקוחות היא מרשימה – ומבלבלת. מה מתוך שלל ההצעות הכי מתאים עבורכם? האם כדאי לבחור בחברה קטנה או גדולה? האם ללכת על חבילות אינטרנט או להתקשר בנפרד עם ספק תשתית וספק אינטרנט? מה המהירות הנדרשת עבורכם? ומה לגבי השירותים הנוספים? על כל השאלות האלו כדאי לענות עוד לפני שמתחילים בחיפוש האפשרות הזולה ביותר כי לא לגמרי בטוח שמה שהכי זול גם הכי מתאים.

ספק אינטרנט, ספק תשתית וחבילות גלישה

כדי שניתן יהיה לגלוש, יש צורך בשני סוגי ספקים: ספק תשתית שדואג כי הכבלים, הסיבים או קווי הטלפון יגיעו עד לביתכם וספק אינטרנט שמתחזק שרתים שמאפשרים לכם לגשת לאינטרנט דרך התשתית שהוגדרה על ידי הספק הראשון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר בשתי התקשרויות שונות שניתן לעשותן בנפרד, אולם כדאי לשים לב כי חברות רבות מציעות חבילת אינטרנט בה הם דואגים להתקשרות לשני הספקים מאחורי הקלעים ומחייבים אתכם בחשבון אחד בלבד המכסה את שני השירותים.

התשתית היום בארץ נעשית מעל כמה טכנולוגיות שונות: קווי טלפון, כבלים או סיבים אופטיים. הסיבים האופטיים מציעים מהירויות גלישה גבוהות אך עדיין אינם פרוסים בכל הארץ. בנוסף, ישנם ספקי אינטרנט שאינם עובדים עם כל התשתיות אז לפני שבוחרים חבילה, חשוב לבדוק מה התשתית הקיימת באזורכם.

ישנן חברות המציעות גם שירותי תשתית והן גם ספקיות אינטרנט. רכישת חבילת אינטרנט דרכן מבטיחה גורם יחיד המטפל בבעיות שצצות, דבר שלאו דווקא קורה כאשר רוכשים תשתית ואינטרנט משני ספקים שונים, אפילו אם הם מאוגדים בבאנדל המאגד חשבוניות. כאשר יש יותר מספק בודד קיים תמיד החשש ליפול בין הכיסאות בזמן תקלה.

לבדוק מה הן הדרישות

לכל אדם צרכים שונים בנוגע לאינטרנט. כאשר מדובר במשפחה הגרה בבית חכם ובו הרבה מכשירים חכמים (טלוויזיה למשל) והרבה סמרטפונים וטאבלטים, במיוחד אם אותה משפחה צורכת תכנים מתקדמים כמו וידאו באופן מאסיבי – מהירות החיבור חשובה. מאידך, אם מדובר באדם בודד הגר במעונות, לדוגמה, גם מהירות סבירה (למשל 100MB per Second) תספיק בהחלט.

שאלה שנייה שאותה יש לשאול נוגעת לשירותים נלווים: שירות חסימת תוכן אולי ישרת היטב בית שבו ילדים קטנים, שירות הגנה מווירוסים יעיל אם אינכם מתכוונים לרכוש ולתחזק אנטי וירוס וחומת אש פרטית, שירותי VOD לצפייה בתכני טלוויזיה – האם זה רלוונטי עבורכם? האם קו טלפון קווי הוא משהו רלוונטי עבורכם? חבילות גלישה שונות מציעות שירותים שונים. כאשר שירות מסוים רלוונטי עבורכם, עדיף לבחור חבילה הכוללת את השירות הנדרש, גם אם החבילה מעט יותר יקרה.

עם איזו חברה עדיף להתקשר?

שאלה נוספת שכדאי לשאול לפני שבוחרים חבילת אינטרנט היא מה הן דרישות השירות, ועד כמה אנחנו אמיצים? חברות גדולות, מציעות שירותי תמיכה ומוקד שירות 24/7. חלק מהחברות הקטנות יותר אולי גם הן מציעות שירותים אלו אך לא תמיד. גם רמת השירות היא חשובה – האם המוקדנים שעונים מנוסים מספיק ומקבלים הכשרה מתאימה לענות ולפתור בעיות במהירות? אם העסק שלכם תלוי בשירותי אינטרנט לא כדאי להסתכן, גם אם אתם צרכני אינטרנט כבדים כדאי לשקול האם שווה לקחת את הסיכון תמורת רווח מזערי של כמה שקלים בחודש. גם אם לפעמים בחירה בספקים קטנים יכולה בדיעבד להתברר כמוצלחת – הסיכון הוא גבוה וקשה למצוא אנשים שיוכלו להמליץ לכם לבחור בספק קטן – או להתרחק ממנו.

עלויות נסתרות ומבצעים

הספקים כבר למדו כי הדבר שמדבר במיוחד לישראלים זו האפשרות לחסוך במספר שקלים כך שמחירי חבילות הגלישה המפורסמות הן תחרותיות במיוחד. למרות הפרסום רצוי לשים לב לעלויות נוספות שלא נכללות במחירי המבצעים – למשל מחיר השכרת הנתב או הראוטר. עלויות אלו יתווספו למחיר שפורסם, וחבל שיגיעו בהפתעה – רצוי לברר אם הן קיימות מראש, ובכמה הן מסתכמות.

סוג נוסף של עלות חצי נסתרת היא מילות המפתח: "לשנה" או "לחודש הראשון" וכדומה. לעתים קרובות מקבלים שירותים מסוימים בחינם לזמן מסוים או הבטחת מחירים לשנה, לשלושה חודשים או לחודש. תמיד כדאי לשאול מראש כמה יעלו השירותים הללו לאחר סיום המבצע. מרבית האנשים פשוט ממשיכים עם הספקים שבחרו גם לאחר שמתנות חודש חינם הסתיימו. השוואה חכמה משווה לא רק את המחירים בזמן החתימה אלא גם את המחירים הראליים שתשלמו לאורך זמן.

 

כאשר אתם באים לבחור חבילת אינטרנט וודאו כי אתם מגדירים מראש את הצרכים, ואת המגבלות. בררו עלויות נסתרות ועלויות לאחר תום המבצע, ואת איכות השירות ואל תשכחו להשוות חבילות מקבילות: מהירות ושירותים נלווים שווים.

 

Back to top button