מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: במדינת ישראל יש רק אדם אחד שרוצה בחירות – בנימין נתניהו

הערב (חמישי) התקיים כנס פעילים של "כחול לבן״. בכנס אליו הגיעו למעלה מאלף פעילים, נשאו דברים חברי הנהגת כחול לבן.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ אמר: "לפגישות ולשיחות שמתקיימות ביני לבין יו"ר הליכוד נתניהו אני מגיע בכדי למצות כל מאמץ להקמת ממשלה. אני באמת רוצה בכך. הבוקר אני וגם יאיר הצטרפנו לשיחות המשא ומתן וביקשנו מהצוותים לעשות את כל המאמצים בכדי להתקדם. אני מבקש גם להגיד לכם בבירור שאני דוגל בזכותו של כל אדם להילחם על חפותו. אבל את מה שקורה בימים האחרונים חייבים להפסיק."

צילום: אופק אבשלום

גנץ הוסיף כי "לא יתכן שבזמן שאנחנו מדברים על ממשלה שתשקם את הממלכתיות, שתגבה את צה"ל, שתחזק את מוסדות אכיפת החוק ושתשמור על תקשורת חופשית, מעלה נתניהו שממונה על כל המערכות האלו, מסרים בוטים נגדן. לא יתכן גם שהוא שולח את אנשיו לתקוף את מערכת המשפט, את המשטרה ואת התקשורת. לעיתים, כפי שראינו בהפגנה ביום שלישי בפתח תקווה- זה גולש לאמירות מסוכנות ושקריות. נתניהו חייב לדרוך חזק, מהר ובעוצמה על הברקס. הדברים שאמר שר המשפטים אמיר אוחנה השבוע חצו את הגבול. זה לא יכול להימשך ונעשה שזה לא יימשך. מה שראינו בימים האחרונים מטריד. אם זה מה שקורה עכשיו, זה קדימון למה שנראה אם יהיה פה ראש ממשלה שיכהן תוך כדי משפט פלילי. התרת הרסן מעלה חשש כבד שפניו של נתניהו לבחירות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לצערי, לא מן הנמנע שבשל סרבנות של ראשי מפלגות לשבת ולדבר אפילו על קווי יסוד בסיסיים, נגיע בסופו של יום לעוד מערכת בחירות." הדגיש גנץ.

צילום: אופק אבשלום

ח"כ יאיר לפיד אמר: "אני רוצה להתפלל אתכם ביחד שאנחנו בכנס של אחרי בחירות, לא כנס לפני בחירות. אני לא רוצה עוד בחירות. אתם לא רוצים עוד בחירות. בכל מדינת ישראל יש רק אדם אחד שרוצה בחירות. קוראים לו בנימין נתניהו. מפני שהוא לא מקשיב לעם. הוא מקשיב רק לעורכי הדין שלו. ועורכי הדין שלו אומרים לו: "לך לבחירות."

צילום: אופק אבשלום

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון אמר כי "המנדט אצלנו – העיניים נשואות אלינו ושלא יהיה לאף אחד ספק- אנחנו עושים כל מאמץ כדי להצליח במשימת הרכבת הקואליציה. אנחנו מחויבים ללמעלה ממיליון אזרחיות ואזרחים שבחרו בנו, ונתנו בנו את אמונם. אנחנו מחויבים לכם! אין לנו עניין בבחירות נוספות. אנחנו מאמינים שאפשר להרכיב קואליציה ולהימנע מבחירות שישרתו רק אדם אחד – את בנימין נתניהו. הימים הללו הם גם ימים שחורים לדמוקרטיה ולשלטון החוק בישראל. הימים הללו הם ימים בהם שוב נשברים שיאים של הסתה, של שנאה, של הטלת מורא וליבוי השיסוי בחברה הישראלית. נתניהו ממשיך להתעסק בעצמו, ומפקיר את צרכי אזרחי ישראל. נתניהו הוא המכשול לממשלת אחדות ליברלית. רק כשישכילו גם בקואליציית החסינות המלאכותית לשים את טובת המדינה לפני טובת נתניהו משהו יזוז".

צילום: אופק אבשלום

רא"ל (מיל') ח"כ גבי אשכנזי ציין כי "התמיכה בהקמת ממשלת אחדות אין פירושה תמיכה בהשתלחות חסרת המעצורים של חלק מחברי הליכוד נגד גורמי אכיפת החוק. בתמיכתו ובעידודו של נתניהו אמר אוחנה את הדברים המסוכנים שאמר."

עוד הוסיף אשכנזי, "שירתנו את המדינה כל חיינו. ביטחון ישראל עומד תמיד לנגד עינינו. אנו מודעים למורכבות, לאיומים ולאתגרים מחד, אך לא ניתן לעשות בהם שימוש לצרכים פוליטיים מאידך. נעשה כל שביכולתנו כדי להקים ממשלה ולחלץ את מדינת ישראל מהמשבר החמור אליו נקלעה. מי שיסכל את מאמצינו ויגרור את המדינה לבחירות נוספות, יקרות ומיותרות, בפעם השלישית – ישלם על כך מחיר היסטורי – ומחיר בקלפי".

צילום: אופק אבשלום

ח”כ פנינה תמנו שטה אמרה: "אתם השרשרת האנושית המחוללת שינוי כחול לבן. חיבור מדהים בין כל הקהילות, בין כל המגזרים, כי אנחנו כאן, לא לחיות כשבטים אלא לחזק ולהרחיב את הערבות ההדדית בישראל. אתם ידעתם ויודעים היטב שלא מספיק לדאוג מהבית, מהסלון, לא מספיק לקטר ולשבת על הגדר, לא מספיקות שיחות חולין עם חברים כמה אין בשנים האחרונות מנהיגות בישראל. בשביל לשנות צריך כוח הנעה, צריך כוח עשייה והתמדה- ואתם הקטר, אתם הקטר של החברה הישראלית."

ח”כ מירב כהן: "תנועה היא דבר המשכי. עם כיוון. עם מאסה. תנועה היא מפלגה עם עשרות אלפי פעילים, שפועלים יחד לא רק בזמן בחירות. שהופכים לחברים, למשפחה, לשותפים לדרך. הסיבה שניצחנו בבחירות היא כי השכלנו להקים תנועה. לא רק מפלגה״.

Back to top button