מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ התחייב: "בממשלה שאקים נחזיר את ההרתעה ונדע להילחם"

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ נשא הערב (שבת) דברים בעצרת הזיכרון לראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל. בנאומו התייחס גנץ לירי מטחי הרקטות בסוף השבוע לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה והתחייב להשיב את ההרתעה.

"מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים ביטחוניים רבים", אמר ח"כ גנץ והוסיף, "לצערי הרב, גם את סוף השבוע האחרון בילו רבים מתושבי הדרום בממ"דים ובמקלטים תחת אש החמאס."

"יצחק רבין לא היסס להוביל את צה"ל להסתערות על צבא האויב ולשחרור ירושלים והכותל המערבי, אך גם לא היסס והיה אמיץ לחתום על הסכמי שלום עם אויבינו הקשים והמרים ביותר." ציין גנץ והתחייב, "בממשלה שאקים נחזיר את ההרתעה- בכל אמצעי שעומד לרשותנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, "ראשי החמאס ישאו באחריות אישית, מפקדות החמאס יושמדו, תקופת ההבלגה תסתיים אם לא יהיה שקט מוחלט בדרום. נחזיר את ההרתעה ונדע להילחם, אך גם נדע לנצל אותה ולהחזיר את התקווה. בדיוק כפי שנהג יצחק."

"אני וחבריי להנהגת כחול לבן -ביחד עם שותפים נוספים וחשובים, לא נהסס להכות ביד פלדה את ידו של כל אויב מדרום ומצפון מקרוב ומרחוק. אך באותה מידה לא נהסס ללחוץ את ידם של מנהיגי מדינות ערב אשר יחליטו לראות בנו ידידים ושותפים לאתגרים הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים של אזורנו." הדגיש גנץ והוסיף כי "השלום איננו עוד אינטרס ישראלי בלבד, אלא אינטרס משותף למדינות רבות סביבנו המתמודדות עם טירוף הקיצוניים שמסביב."

גנץ הסביר כי "צפויה לנו דרך קשה ומרובת מכשולים. צפויות לנו מחלוקות וטעויות. אני אקשיב לכם, ואכבד את דעתכם. לא תמיד נסכים על הדרך, אבל מנהיגות חזקה לא חוששת מביקורת, לא חוששת משיח ולא מקדשת חנפנות."

הוא הבהיר כי "בחברה שלנו מי שיאיים ברצח על הרמטכ"ל, יוקע, יעמוד לדין והקבוצה אליה הוא משתייך לעולם לא תזכה ללגיטימציה שלטונית. כל רופא יבצע את משימתו מבלי חשש, כי ידע שאנו עושים הכל להגן עליו. לא אאפשר יותר השתוללות והפקרות שבה שופטים ועיתונאים מסתובבים עם מאבטחים, לא יהיו יותר מורים החוששים להגיע לבתי הספר שמא בריון "מקושר" יאיים על ביטחונם האישי. בחברה שלנו נשיב את הבטחון האישי לאזרחים הערביים, ונגן גם על כבודם ומקומם של יריבינו הפוליטיים. כן, גם הם אחים. גם הם חלק מאיתנו."

לנאום המלא של יו"ר כחול לבן, רא"ל בעצרת לזכרו של יצחק רבין ז"ל

צילום: פייסבוק בני גנץ

תגובה אחת

  1. השמאל תמיד ידע לחלום חלומות הזויים…
    עומד לו החמורגנץ על הבמה ונואם נגד הסתה, כשמולו דגלי הסתה נגד נתניהו.
    ועל זה נאמר: "טובל ושרץ בידו".

Back to top button