צרכנות

איך לתחזק מכונת כביסה לאורך זמן

קנינו מכונת כביסה חדשה ואנחנו רוצים לשמור עליה למספר שנים. חלק מהרעיונות יפתיעו אתכם, אך מדובר בשינויים קלים בהרגלי השימוש אשר מאפשרים להחזיק את מכונת הכביסה החדשה שלנו למשך זמן רב, למנוע בלאי ולהפחית את הסיכוי לנזקים שיעלו לנו מאות או אלפי שקלים לתקן.

כמות הכביסה

הכלל המנחה הוא – לא למלא את התוף עד אפס מקום. לעיתים נראה לנו שאפשר להכניס עוד כמה בגדים למכונה, ולפעמים אכן אפשר, אך יש לזכור שהמשקל המקסימלי של התוף כולל את הכביסה כאשר הוא ספוגה במים. כמות גדולה מדי כביסה בפעם אחת עשויה לגרום לציר אשר אחראי על סיבוב התוף לעומס רב ואף להרוס אותו (נזק של כמה מאות שקלים). עדיף למלא את התוף כך שישאר בו קצת מקום, ולהפעיל את המכונה פעם נוספת לאחר מכן, מאאשר להסתכן בנזק לציר הסיבוב.

כמות אבקת הכביסה

גם שימוש ביותר מדי אבקת כביסה עשוי לגרום לסתימות ולנזק למכלולים של מכונת הכביסה. שימו לב להשתמש בכמות המומלצת על פי ההוראות על מיכל אבקת הכביסה, ולא לשפוך אבקשת כביסה (גם לא בטעות) לפתח של מרכך הכביסה, היות וזה יסתום את הפתח ויגרום לכך שלא ניתן יהיה להשתמש במרכך. כיום יש קפסולות שניתן פשוט לזרוק לתוך מכונת הכביסה במקום שימוש באבקת כביסה, אך אם עדיין תעדיפו להשתמש באבקה – שימו לב לא להפריז בכמויות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תוכנית קצרה עדיפה על ארוכה

אלא אם מדובר בכביסה מלוכלכת במיוחד, או בכביסה ששכבה פרק זמן ארוך בסל וצריכה שטיפה אינטנסיבית יותר – עדיף להשתמש בתוכנית קצרה (40-45 דקות). לרוב נכבס בגדים שלבשנו פעם אחת, ואין צורך בתוכנית ארוכה על מנת להביא אותם למצב טוב, תוכניות ארוכות מקצרות את חיי המכונה וגורמות לבלאי מואץ.
עבור בגדים שצריכים רק ריענון (נניח בגדי חורף) – מספיקה התוכנית הקצרה ביותר, של 15 דקות.

ניקוי מכונת הכביסה

כיום ישנם חומרים רבים אשר מנקים את מכונת הכביסה ועוזרים לתחזוקה השוטפת שלה. השתמשו אחת למספר כביסות בחומר המנקה את המכונה והמכלולים שלה, ואחת למספר חודשים גם לשטוף את התאים המיועדים לאבקת כביסה ולמרכך. ניקוי מכונת כביסה לא רק שומר עליה, אלא גם עוזר בפעילות יעילה וחסכונית.
טיפ מקצועני: אחת לחודשיים בערך הפעילו את המכונה על תוכנית עם טמפרטורה גבוהה, ללא בגדים או חומרים, ועם מעט חומץ 5%. הדבר יסייע בניקוי העובש והאבנית אשר מצטברים על גוף החימום ובצנרת.

Back to top button