חדשות הארץמבזקים

בוטלה השביתה שתוכננה למחר ברשויות המקומיות

בעקבות משא ומתן שהתנהל בימים האחרונים בהנחיית ראש הממשלה ובהובלת מ״מ מנכ"ל משרד רה״מ רונן פרץ מול המשרדים הרלוונטיים, הושגו הבנות שהביאו לביטול השביתה שתוכננה למחר ברשויות המקומיות.

בפגישה השתתפו ראשי הרשויות: יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס, יו״ר מרכז המועצות האזוריות שי חג׳ג׳, יו״ר הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות בישראל מודר יונס, ראש עיריית דימונה בני ביטון וראש עיריית בת ים צביקה ברוט.

ראש הממשלה הודה לשר דרעי ולשר כחלון על הסיוע בפתרון המשבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון, לע״מ

ראש הממשלה נתניהו אמר בפגישה: "אני רוצה להודות לשר הפנים אריה דרעי, לשר האוצר משה כחלון, לכם, חבריי, ראשי הרשויות כאן, ולרונן פרץ שנכנס לעובי הקורה. זה לא דבר של מה בכך שבשעת משבר אנשים מגיעים למסקנה מהירה ומיישמים אותה, כדי לטפל באמת בבעיות השעה.

אני רוצה לשבח גם את יו"ר ההסתדרות. מילה מיוחדת לגבי היישובים הערביים – הממשלה שלנו קיבלה החלטה של הקצאה לתוכנית רב-שנתית שהיא פי 15 מהחלטת השיא של הממשלה הקודמת שגם הייתה בראשותי.

ההחלטה הספציפית שאנחנו קיבלנו על הקמת תחנות משטרה נבעה מהתחושה העמוקה שלי, שחבריי שותפים לה, שאי אפשר שלא יהיה בארץ חוק וסדר ביישובים הערביים.

אני זוכר פגישה עם אישה ערבייה, אמא, שבעלה נרצח, וישבה לידי בוועדת הכנסת ורעדה. זה עשה עליי רושם עצום, היא אמרה לי, התחננה בפניי "תעזור לנו". אז עשינו פעולה התחלתית ואני חושב שעכשיו אנחנו באים בעצם לעשות פעולה נוספת ופעולות מתמשכות, כדי לתת את האמצעים לאכיפת החוק במגזר הערבי. אזרחי ישראל באשר הם צריכים לקבל את ההגנה הראשונה של המדינה. החובה של ממשלה היא להגן על ביטחון אזרחיה באיומים מבחוץ ובאיומים מבפנים. אנחנו מחויבים לזה בכל מאודנו. אני מקווה שאחרים גם כן ילמדו לקח שאני חושב שהוא מובן לנו – שמול אתגרים גדולים צריך לאחד כוחות.״

צילום: קובי גדעון, לע״מ

Back to top button