חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "ההחלטה לסכל את בהאא' אבו-אלעטא התקבלה פה אחד"

לפני זמן קצר (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן, מסרו הצהרה לתקשורת בעקבות חיסול מפקד הג'יהאד האסלאמי בהאא' אבו-אלעטא לפנות בוקר ברצועת עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה כי הבכיר שחוסל היה מחולל טרור וזה שעמד מאחורי ירי הרקטות האחרון לעבר יישובי הדרום, ירה מאות רקטות ותכנן פיגועים רבים נגד ישראל. נתניהו הדגיש כי ההחלטה לסכל אותו התקבלה פה אחד כבר לפני 10 ימים במהלך דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני.

בדיונים סוכם, בהמלצת צה"ל וגורמי הביטחון לסכל את אבו-אלעטא בעיתוי ובזמן שיאפשר מצד אחד 100% הצלחה לפגיעה בו ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים וכך היה הלילה. כשראש הממשלה קיבל דיווח על העיתוי המתאים הוא אישר את הפעולה ואבו-אלעטא חוסל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה ציין כי ישראל איננה מעוניינת בהסלמה או במבצע רחב כרגע בעזה והבהיר כי אבו-אלעטא היה "פצצה מתקקת" וכי מדובר בפעולה נקודתית. עם זאת הבהיר כי ישראל תגיב על כל ניסיון לפגוע בשגרת החיים בישראל וביקש מאזרחי ישראל להישמע להוראות פיקוד העורף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום מסך – חברת קונטקט)

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הדגיש אף הוא כי צה"ל איננו מעוניין בהסלמה אך נערך אליה אם יצטרך. הוא הדגיש כי ישראל לא תהסס לעבור גם לסיכולים אם ארגוני הטרור ימשיכו בירי לעבר ישראל. כוכבי הסביר כי אבו אל עטאא היה האיש שאחראי על פיגועים רבים שיצאו מהרצועה ובמידה רבה מאוד היה זה שערער את היציבות בעוטף עזה.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי (צילום מסך – חברת קונטקט)

‏ראש השב"כ, נדב ארגמן חזר גם על דברי קודמיו כי אבו אל עטאא היה מחולל הטרור המרכזי בשנה האחרונה והוסיף כי הוא זה שעומד מאחורי מרבית הפיגועים מרצועת עזה בשנה האחרונה וגם האיש שעמל על פיגועים עתידיים כנגד ישראל. הוא לא קיבל את ההסדרה עם חמאס והיה עם מוטיבציות גבוהות מאוד. ראש השב"כ שיבח את גורמי הביטחון ואמר כי מדובר בעבודה מודיעינית מאומצת ומדויקת שנערכה בחודשים האחרונים. לדבריו, אבו אל עטאא התנהג כמבוקש מאז ירי הרקטות האחרון ועד הלילה. הוא הסתתר בכמה דירות מסתור עד הלילה, כשסוכל בדירה מסוימת בחדר בו שהה.

ראש השב"כ נדב ארגמן (צילום מסך – חברת קונטקט)
(צילום מסך – חברת קונטקט)

Back to top button