צרכנות

ביקשת לבטל פוליסת ביטוח? הביטול יבוצע תוך 3 ימי עסקים

חברות הביטוח, כמו נותני שירות רבים, אינן ששות לבטל את הביטוח לבקשת לקוחותיהן. לרוב הן מעדיפות לנסות לשמר את הלקוח, להציע לו הצעות אחרות או לקוות שהלקוח יתייאש מהמרדף ויירד מרעיון הביטול. משרד האוצר הבין את מימדי התופעה והחליט לשים לכך סוף – כיום חברות הביטוח מחויבות לבטל פוליסות ביטוח תוך 3 ימי עסקים מרגע ביצוע הבקשה על ידי הלקוח.

ביטול פוליסה נגיש למשתמש

המהלך פשוט למדי – שולחים בקשת ביטול פוליסה דרך הדואר האלקטרוני או באמצעות אתר האינטרנט של חברת הביטוח, והיא כאמור מחויבת להודיע על ביטול הפוליסה תוך 3 ימי עסקים. נשמע פשוט? לא בטוח.

ממעבר על אתרים של כמה מחברות הביטוח, לא כולם יצליחו למצוא בקלות את אפשרות שליחת הבקשה לביטול הפוליסה, או יצטרכו להתמודד עם טפסים בלתי מקוונים שצריך להדפיס, למלא בכתב יד, לסרוק ולשלוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדקנו למשל את אפשרות ביטול פוליסת ביטוח AIG, החבויה בתפריט בתחתית האתר, ורק לאחר ביצוע חיפוש בדפדפן הצלחנו למצוא אותה. אם ברצונכם לבטל פוליסה בקלות, או לבטל כמה פוליסות בכמה חברות ביטוח, תוכלו לבצע זאת מהיום באמצעות אתר "ביטול ביטוח".

איך זה עובד?

העיקרון פשוט מאוד – באתר "ביטול ביטוח" תמצאו טופס מקוון וידידותי למשתמש, שבו תבחרו את חברת הביטוח ואת סוג הביטוח, תמלאו כמה פרטים אישיים ואת פרטי הפוליסה, תעלו צילום של תעודת הזהות ותחתמו על גבי המסך – וזהו, הודעת הביטול בדרך לחברת הביטוח עם עותק שנשלח אליכם. כאמור, תוך 3 ימי עסקים, תקבלו מחברת הביטוח אישור שהפוליסה בוטלה לבקשתכם.

ואם אתם צריכים לבטל פוליסה נוספת? מלאו שוב את הטופס עם הפרטים המתאימים, והודעת ביטול נוספת תישלח אל החברה שבחרתם.

השירות ניתן ללא עלות וללא כל התחייבות.

דרכים נוספות לבטל ביטוח

אם אתם מעדיפים שלא לבטל את פוליסת הביטוח בצורה מקוונת מכל סיבה שהיא, תוכלו לבצע זאת במספר דרכים נוספות:

  • טלפון – תוכלו להתקשר למוקד שירות הלקוחות של חברת הביטוח, לתת מספר פרטים מזהים ולבקש את ביטול הפוליסה. זאת כמובן בהנחה שהצלחתם להגיע לנציג המתאים לאחר זמן המתנה סביר, ושהוא לא מבזבז את זמנכם בניסיונות להשאיר אתכם עם הפוליסה.
  • פקס – בכל אתר של אחת מחברות הביטוח תוכלו למצוא פרטים ליצירת קשר, כאשר כל חברה מחויבת לפרסם מספר פקס ייעודי לבקשת ביטול פוליסה. רק זכרו להתקשר למוקד שירות הלקוחות לאחר שליחת הפקס ולוודא שהפקס אכן התקבל.

חברות הביטוח אולי מעוניינות להערים קשיים, אך משרד האוצר ואתר "ביטול ביטוח" דואגים שלא יעמוד דבר בדרככם אל ביטול הפוליסה.

חשוב מאוד! לפני ביטול הפוליסה ודאו כי יש לכם פוליסה חלופית מתאימה, או בדקו היטב שאתם אכן אינכם זקוקים לפוליסה זו ושביטולה לא יפגע בכם בעתיד.

Back to top button