מבזקיםרצועת עזה

הפגנות בעזה, דובר הג'יהאד האסלאמי ימסור הצהרה חשובה

ברצועת עזה גוברת הביקורת הציבורית על רקע ההחלטה לסיים את סבב הלחימה במצב הנוכחי. העזתים זועמים כי הג'יהאד האסלאמי הכניס אותם ליומיים של לחימה קשה שהסתיימו במותם של 34 פלסטינים ו-111 פצועים כאשר בצד השני, הישראלי אין הרוגים או נפגעים משמעותיים ולמעשה הג'יהאד לא הציג שום הישג.

אזרחים רבים ברחובות העזתי דורשים לנקום את דם אחיהם שנהרגו בתקיפות צה"ל ולהמשיך בסבב הלחימה עד לקבלת תוצאה ראויה – כזו שתגבה מחיר כלשהו מישראל, בראש ובראשונה על חיסול בכיר ארגון גא"פ, בהאא אבו אל-עטא וההרוגים האחרים שהקריבו עצמם בסבב הלחימה הנוכחי.

בנוסף, ברשתות החברתיות ישנן תגובות רבות על כך שחמאס נותר מהצד בשעה ש"אזרחי עזה" נפגעים ולא סייע בלחימה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום התקיימו הלוויות ברצועת עזה של ההרוגים ונשמעו קריאות לנקום את מותם.

בשעה זו מתקיימות הפגנות ספונטניות במספר מוקדים ברחבי רצועת עזה: בג'באליה ובח'אן יונס בהן קוראים המפגינים להמשיך את הירי לעבר ישראל ולא לקבל את הרגיעה עד שישראל תשלם מחיר על האבידות.

צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית

ארגון הג'יהאד האסלאמי הוציא הודעה רשמית ולפיה דובר הארגון, אבו חמזה ימסור בשעה 20:00 הצהרה חשובה.

מאז ההודעה על הפסקת האש, השקט הופר מספר פעמים בירי לעבר יישובי הדרום ועוטף עזה, אך עד לרגע זה ישראל לא הגיבה.

בפיקוד דרום התקיימה הערכת מצב נוספת בעקבות הירי לאחר הפסקת האש ולפי שעה נראה כי ישראל מתכוונת לשמור על הרגיעה אך עם זאת ערוכה לכל התפתחות.

אבי דיכטר התייחס הערב למבצע "חגורה שחורה" ואמר כי "המסר שלנו חד וברור: מחבל שמבצע או משלח אחרים לפגוע בישראלים – דמו בראשו. מדינת ישראל לא תשב מנגד בזמן שרקטות משוגרות כדי לרצוח באנשיה, אלא תבוא חשבון עם מבצעי הטרור ושולחיהם. נבהיר בצורה ברורה: אין שום תנאי מקדים להפסקת האש! התנאי היחיד הוא שמחבל שינסה לפגוע בנו, דמו בראשו."

סגן שר הביטחון אבי דיכטר

בעקבות האזעקות שנשמעו באזור, החליט פורום ראשי רשויות בעוטף עזה כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בחמשת רשויות העוטף. "אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. כרגע אין שינוי בשאר הנחיות ההתגוננות. ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים." נמסר בהודעת ראשי הרשויות בעוטף עזה.

בתוך כך, לפני זמן קצר כוח צה"ל פתח בירי הרחקה לעבר מספר מחבלים שניסו להתקרב אל גדר המערכת באזור חאן יונס. לא דווח על נפגעים.

2 תגובות

  1. ככה זה שעוסקים בכיבוי שרפות לא מטפלים בבעיה עד היסוד.זה ביבי הוא מדבר על ליברמן.שיסתכל במראה ויראה מי שקרן ורמאי.מי אף מילה שלו לא שווה אגורה שחוקה.

Back to top button