צרכנות

מגורים בדיור מוגן – איך מממנים?

הגיע היום שבו התחלתם לחשוב על הצעד הבא בחייכם. הבית ריק, הילדים כבר לא זקוקים לעזרתכם, עייפתם כבר מהמטלות היומיומיות הסיזיפיות, ואתם רוצים להעביר את השנים הבאות בשלווה ובנחת, עם שפע של תרבות וחברותא. אז החלטתם שהגיע הזמן לעבור לדיור מוגן. ההחלטה כבר התבשלה דיה, אבל נותרה בעינה השאלה החשובה לא פחות – כיצד תממנו את המגורים בדיור מוגן?

סיוע מהמדינה – לא לדיור המוגן

קשישים המחליטים לעבור להתגורר בבתי אבות יוכלו לבקש סיוע כלכלי מהמדינה. עם זאת, המגורים בדיור מוגן יוקרתי נחשבים למותרות ולכן המדינה אינה מסייעת במימון מגורים אלה. חשוב לזכור שבדיור מוגן מחירים גבוהים יותר אך לא בכדי, מדובר בדיור למבוגרים ברמה הגבוהה ביותר שיש. במרכזי דיור מוגן כמו אלה שמציעה רשת "בית בכפר" תמצאו דירות קטנות שמעוצבות ומאובזרות כדירות לכל דבר, שלל פעילויות איכותיות ומהנות, חדר כושר, בריכה, מסעדות ובתי קפה, וכל זאת כשאתם מוקפים באנשים בני גילכם ובאנשי צוות שערוכים לסייע לכם בכל מה שתצטרכו: רפואית, נפשית, סוציאלית, ואף במטלות הבית היומיומיות או בהסעות לסידורים.

מדובר בהשקעה, אבל השקעה שמשתלמת: בבריאות הנפשית והפיזית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אפשרויות מימון

גם אם אין לכם כסף נזיל בסכומים שיכסו שהות של שנים ארוכות בדיור מוגן יוקרתי, אין זה אומר שתהיו חייבים לוותר על החלום. אז כיצד ניתן לממן את הדיור המוגן?

שימוש בחסכונות

האפשרות הכי קלה וככל הנראה המומלצת ביותר הינה שימוש בכספי חסכונות, פיצויי גימלאות, מכירת תיק ניירות ערך וכך הלאה. אם יש לכם אפשרות כזו, העדיפו אותה, משום שכך תוכלו להמשיך לשמור על שאר הנכסים שלכם (אם יש ברשותכם כאלה), ולהשאיר ירושה לצאצאים בזמן שאתם נהנים מיתרונות החיים בדיור מוגן.

מכירת הדירה

מדובר בצעד שעלול להיות מבהיל, אבל במקרים מסוימים זה יכול להיות הפתרון הטוב ביותר עבורכם. אם אין לכם הון נזיל, נכסים נוספים, חסכונות גדולים וכדומה, כדאי לשקול ברצינות למכור את דירתכם. תוכלו להתייחס לכך כמעבר מדירה אחת לדירה אחרת, זכרו שהמטרה היא לעבור לדיור המוגן באופן קבוע.

משכנתא הפוכה

אם אין ברצונכם למכור את הדירה וכבר סיימתם לשלם את המשכנתא, תוכלו לבחור באפשרות של משכנתא הפוכה, כלומר קבלה של עד למחצית משווי הבית כמשכנתא, כאשר אין צורך להחזיר את ההלוואה בעודכם בחיים. לאחר מכן יורשיכם יוכלו לבחור האם למכור את הבית כדי להחזיר את החוב לבנק, או לשלם בעצמם את המשכנתא ולשמור על הבית.

התשלום החודשי

גם אם מצאתם פתרון לתשלום הפיקדון על יחידת המגורים בדיור המוגן, צריך לקחת בחשבון שתצטרכו בנוסף לשלם תשלום חודשי עבור דמי אחזקה, ולהקצות לכך את הכספים הנדרשים. עם זאת, לא כל מרכזי הדיור המוגן דורשים תשלום חודשי של דמי אחזקה, כמו רשת "בית בכפר" שמציעה מסלול של תשלום פיקדון חד פעמי בלבד ללא תוספת תשלום חודשי.

 

מקווים שהצלחנו לתת לכם כמה אפשרויות ורעיונות למימון השהות בדיור המוגן, העיקר שתוכלו להעביר בהנאה את השנים הרגועות בחייכם.

 

Back to top button