מבזקיםפוליטי / מדיני

הורוביץ: ממשלת מרכז-שמאל זה הדבר הנכון למדינת ישראל

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ  ניצן הורוביץ אמר לאחר פגישתו הערב (שלישי) עם הנשיא ריבלין: "הדגשתי בפני הנשיא כי בשום אופן ובשום תירוץ פוליטי אסור לאפשר את מסע הדה-לגיטימציה של הציבור הערבי בישראל. מסע השיסוי שמוביל נתניהו בימים האחרונים הוא חרפה גזענית. זהו נזק עצום למדינת ישראל. ביקשתי מהנשיא לגנות את ההסתה נגד הערבים ולהבהיר שהם שותפים לגיטימיים ורצויים בכל שלטון."

הורוביץ ציין כי "הדיבורים על "אחדות" בשום אופן לא יכולים להיות נימוק או כסות לפסילה של אופציית ממשלת מרכז-שמאל, בתמיכת הרשימה המשותפת. המחנה הדמוקרטי רואה בממשלת מרכז-שמאל בתמיכת הרשימה המשותפת אופציה נכונה ורצויה. זו ממשלה שתוכל לתפקד, בניגוד לממשלת שיתוק וסינדול הדדי המכונה "ממשלת אחדות" תחת נתניהו."

"בנוסף", המשיך הורוביץ, "הדגשתי בפני הנשיא כי אנו רואים סכנה גדולה בהגשת השלטון לנתניהו על מגש של כסף. מתווה האחדות-נבצרות יאפשר לנתניהו לכהן תחת כתב אישום, להיחלץ מהעמדה לדין ולהמשיך להסית . אין לאפשר לנתניהו לכהן אפילו רגע אחד לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתבי אישום, ובשום אופן אסור לאפשר לו חסינות במקרה כזה. אם כחול-לבן יתנו את ידם לכך, זו תהיה טעות והחמצה במימדים היסטוריים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן, לע"מ

Back to top button