כלכלהמבזקים

בנק ישראל החליט להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.25%

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (שני) להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.25%.

מבנק ישראל נמסר כי הוועדה מעריכה שלאור סביבת האינפלציה בישראל, המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים, ההתמתנות בכלכלה העולמית, והמשך הייסוף, יהיה צורך להותיר את הריבית ברמתה למשך זמן ממושך או להפחיתה על מנת לתמוך בתהליך שבסופו האינפלציה תתייצב בסביבת מרכז תחום היעד, ושהמשק ימשיך לצמוח בקצב נאה.

כמו כן, הוועדה נוקטת על פי הצורך בצעדים נוספים כדי להרחיב את המדיניות המוניטרית. בנק ישראל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות באינפלציה, בכלכלה הריאלית, במדיניות הפיסקלית, בשווקים הפיננסיים ובמשק העולמי, והוא יפעל להשגת יעדי המדיניות המוניטרית בהתאם להתפתחויות אלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסי פריימן מנכ"ל פריקו אמר בתגובה להחלטת בנק ישראל להשאיר את הריבית בגובה של 0.25% כי "פרופ' אמיר ירון ממשיך מזה שנה להשאיר את הריבית באותה רמה, אך מרבית האנליסטים מסכימים שבסביבת אינפלציה יורדת בעולם של ביקושים חלשים יהא זה עניין של חודשים ספורים לכל היותר עד שהריבית תופחת גם כאן. בנק ישראל פועל לשמירה על יציבות מחירים במשק ותומך בצמיחה ולשם כך ארגז הכלים המוניטרי שברשותו מכיל מספר אפשרויות ובהן התערבות ישירה בהיצע הכסף או שינוי שער הריבית. השליטה על היצע הכסף בשקלים ובמטבע זר מופעלים באופן מוגבל והריבית כיום הינה ריבית ראלית שלילית על רקע סביבת אינפלציה שנתית של כ-0.5% (ב-12 החודשים האחרונים המדד עלה

ב-0.4% בלבד). באירופה הבנק המרכזי האירופי מחזיק בריבית שלילית של 0.5% בעוד האינפלציה כ-0.7% ואין בה כדי לאושש את הכלכלה ולהזניקה. בארה"ב הריבית 1.5%-1.75% והאינפלציה כ-1.7%. גם שם קורא הנשיא טראמפ להוזלה אגרסיבית של הריבית במטרה לעודד פעילות כלכלית ולשמור על תנאי הסחר של התעשיה והמשק בארה"ב".

Back to top button