חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

שר הביטחון והרמטכ"ל בוחנים הקמת אי מלאכותי מול רצועת עזה

לאחר חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא בעזה והפסקת האש בעקבות ההסלמה לאחר חיסולו ישראל פועלת כעת בכדי לקדם את יוזמת שר החוץ ישראל כ"ץ להקמת אי מלאכותי שיספק לעזה את הקשר לעולם החיצון וינתק את ישראל מהאחריות האזרחית ממנה.

"שנים אני מקדם את יוזמת האי הבינ״ל הצף מול עזה, כפתרון יחיד של מוצא אזרחי מבוקר של עזה לעולם, תוך ניתוק הקשר האזרחי ושמירת גבול בטחון עם ישראל." אמר השר ישראל כ"ץ והוסיף, "השבוע פגשתי את שר הבטחון בנט, שבניגוד לקודמיו, הביע את תמיכתו בקידום היוזמה. עדכנתי את רה״מ נתניהו, ואני מקווה שבקרוב נוכל לצאת לדרך."

בחדשות 12 דווח כי שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי נפגשו השבוע וסיכמו לקדם את פרויקט הקמת האי וכן לבחון אפשרות להקמת שדה תעופה ברצועת עזה במימון בינלאומי. בנט נחשף לפתרון היצירתי של השר כ"ץ כבר לפני מספר שנים כחבר קבינט ותמך בו, זאת בניגוד לשרי ביטחון קודמים כמו יעלון וליברמן. בנט סבור כי הפתרון עשוי לסייע לתושבי רצועת עזה לצאת מהקושי ההומניטרי ומנגד לשחרר את האחריות מישראל. זאת בתנאי שמערכת הביטחון תוודא כי תוכנית כזו שתצא אל הפועל תבטיח את ביטחונה של ישראל ולא תהווה סכנה בעתיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

4 תגובות

  1. רעיון ישן וטוב….
    סופר דבורה אחת וסטי"ל בודד יוכלו להשבית את האי ואת שדה התעופה במקרה שהעזתים יעשו צרות וכשמתרגלים לטוב קשה לוותר עליו.
    יצמצם את המגע היבשתי בין ישראל לעזה לחלוטין.

  2. לא בטוח שהרעיון נכון , מכיוון שתושבי רצועת עזה , נוהגים כמאז ומתמיד , להתרבות , ולרצות עוד ועוד .

Back to top button