מבזקיםצבא וביטחון

לאחר עבודת מטה: הוחלט על ארגונו מחדש של אגף השיטור

במהלך החודשים האחרונים התקיימה במשטרת ישראל עבודת מטה שתכליתה לבחון את הממשקים שבין בניין הכוח להפעלתו בארגון ואת תהליכי העבודה בדגש על הקניית יכולת התמודדות מיטבית של המשטרה עם האתגרים המבצעיים עמם היא מתמודדת – אתגרים ביטחוניים, חברתיים ומוכנות לחירום.

כיאה לכל ארגון לומד ולנוכח האתגרים הרבים בתחומי ביטחון הפנים במדינה, משטרת ישראל מבצעת תהליכי הפקת לקחים ומחשבה במגוון נושאים, על סמך ניסיון מצטבר, ובהתאם בוחנת כל העת תהליכים שונים, שיטות עבודה חדשות, שינויים מבניים ודרכי התייעלות שונים בכל תחום שהוא.

בסיום הליך זה ששם דגש על התייעלות ארגונית, נמצא כי בעולם השיטור והמבצעים, קיימת חשיבות רבה לאיחוד בין בניין הכוח לתיאום הפעלתו, באופן שיאפשר תכנון, ביצוע וראייה רחבה ומיטבית פנים וחוץ ארגונית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן עלה הצורך לשפר את יכולת יצירת תמונת מצב המתכללת בשגרה ובחירום, וכן יכולת להפעלת כלל המערכים הרלוונטיים באופן רציף ועל ידי אגף אחד.

הלכה למעשה, הוחלט על ארגונו מחדש של אגף השיטור – כאגף המבצעים והשיטור של משטרת ישראל.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

ייעודו של האגף במתכונתו החדשה: להכין את משטרת ישראל ולהוות אגף מוביל ומתאם הפעלת כוח למענה מיטבי בתחום בטחון הפנים, הסדר הציבורי וההיערכות לחירום, לשמש כאגף האחראי לבניין הכוח של כלל מערכי השיטור, הקהילה והמתנדבים בהיבטי תגובה ומניעה, אבטחה, מבצעים וחבלה, ולשמש כאחראי פיקודי להפעלת היחידות הארציות של משטרת ישראל.

בכדי לממש את ייעודו של אגף השיטור והמבצעים במתכונתו החדשה, הוחלט על מספר שינויים מבניים, שעיקרם:

• איחוד חטיבת השיטור וחטיבת הקהילה תחת קורת גג אחת ("חטיבת שיטור קהילה ומניעה") שתשים דגש על מניעה ותגובה.

• העברת חטיבת המבצעים, המערך האווירי של המשטרה, יחידת מתפ"א ויחידת המו"מ של המשטרה תחת פיקוד האגף.

• ארגון מחדש של חטיבת המבצעים והכפפת מחלקת החירום תחתיה, וכן ביצוע שינויים במחלקת מעברים, מדור הכוונה לאוכלוסייה ואחוד תחום התקציב והאמצעים באגף.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

כפועל יוצא, סוכם על מיסוד תפקיד סגן המפקח הכללי שהיה עד כה אחראי לתאום הפעלת היחידות הארציות וחטיבת המבצעים. אחריותו המרכזית של הסמפכ"ל יהיה מימוש כיווני הפעולה הארגוניים ותיאום וסנכרון בין גופי המטה.

שינוי בהגדרת תפקידו של הסמפכ"ל תאפשר הגברת האפקטיביות והגשמת יעדי הארגון.

תחת פיקודו של סמפכ"ל המשטרה יוכפפו יחידות על-אגפיות במשטרת ישראל, בהן: המנהלת לשיפור שירותי המשטרה בחברה הערבית, בית הדין למשמעת של המשטרה (ביד"מ), היחידה לביטחון המידע (יחב"מ), מחלקת הבטיחות, מחלקת הביקורת ופקודות המשטרה, היחידה לקשרי החוץ (קש"ח) והמדור לשיפור השירות.

השינויים יכנסו לתוקפם החל מתאריך 1/1/2020.

Back to top button