מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן לדרעי: "מעולם לא שמעתי כזאת אמירה אנטישמית וגזענית"

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר היום (שני) בישיבת הסיעה: "בראשית דבריי אתייחס לאיזשהי אמירה ששמעתי אתמול בתקשורת. שמעתי במיוחד את העיתונאי הכי ציני ונבזי בתקשורת הישראלית – רביב דרוקר שואל: אז מה ליברמן רוצה? למה הוא פתאום שלף את נושא החתימות? אז שתדעו שליברמן רוצה ממשלת אחדות."

ליברמן הדגיש כי "בניגוד לכל האחרים ״ישראל ביתנו״ הייתה הראשונה שמהיום הראשון של מערכת הבחירות שהסתיימה, דיברה על ממשלת אחדות. בניגוד לכל ראשי מפלגות, שתוך כדי קמפיין תקפו, השמיצו וגידפו את הרעיון של ממשלת אחדות. גם היום מה שאנחנו רואים בין הליכוד לבין כחול לבן, שאף אחת מהן לא רוצה ממשלת אחדות. הכל משחק האשמות. אנחנו באמת רוצים, דברנו על זה ביום הבחירות, בליל בחירות, ועד היום, אנחנו עושים כל מאמץ. הבטחנו שאנחנו נהפוך כל אבן ונעשה כל מאמץ למצות  את הדרך. זה בדיוק מה שאני עושה. גם נושא החתימות, זה עוד אבן שאנחנו מנסים להפוך. אנחנו לא נחתום סתם ולא נבזבז עוד שבועיים. אם לא תהיה הבנה ששתי המפלגות אכן בכיוון של ממשלת אחדות, אז אין טעם למשוך זמן."

ארכיון. צילום: דוברות ישראל ביתנו

ליברמן ציין כי "כרגע ההתרשמות שלי ששתי המפלגות עושות את הכל כדי לקבור את הרעיון של ממשלת אחדות ומשחקים בכל אזרחי מדינת ישראל במשחק מי אשם. אין ספק שמבחינה אישית הדבר הנוח ביותר היה להצטרף לממשלה צרה, עם הליכוד או עם כחול לבן שהינו הינו הך. הייתי מקבל תפקידי מ"מ רה"מ ושר הביטחון וכל התיקים שרק היינו יכולים לרצות, ועדה בכנסת ותקציבים. אני חושב שברמה האישית, מבחינה פוליטית הכי משתלם היה להצטרף לממשלה צרה. לא עשינו את זה כי מדינת ישראל זקוקה לממשלה רחבה. מדינת ישראל חייבת להקים ממשלה לאומית הכי רחבה מקיר לקיר שכוללת את שני המפלגות, אך לא ניתן לקבל החלטות קריטיות, לא בתחום הביטחון ולא בתחום הכלכלה. לכן אנחנו נמשיך לעשות. אנחנו ממשיכים גם בפגישות כאן מאחורי הקלעים. ביומיים הקרובים אני אמשיך לקיים עוד עשרות פגישות, ואם לא נצליח למצות את המהלכים השבוע, לצערי שתי המפלגות הגדולות כנראה הצליחו לקחת אותנו לבחירות נוספות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עוד עניין שאני רוצה להתייחס אליו" אמר ליברמן, "אני נמצא פה בבית הרבה שנים. אני מעולם לא שמעתי כזאת אמירה אנטישמית, גזענית, כמו שאתמול נכתבה ע"י דרעי בדף הפייסבוק שלו. "ליברמן דרש שני מיליארד שקל עבור פנסיונרים מחבר העמים שלא עובדים ולא משלמים מסים". זאת עלילה, שקר גס וגזענות לשמה. אנחנו אכן דרשנו עבור כל הגמלאים, בלי קשר לדת, גזע ומין, עבור אותם גמלאים שחיים אך ורק מאבטחת הכנסה, להבטיח להם פנסיית מינימום בגובה של 70% משכר מינימום. לכתוב שדרשנו עבור עולים מחבר העמים 2 מיליארד שקל ובפסקה הבא כתב "מי נשארו שם בכלל בברית המועצות? ספק אם נשארו שם בכלל יהודים", זה אובדן דרך, גזענות, השתלחות ללא שום כיסוי או התבססות על עובדות. מה שמדהים אותי יותר, שכל ראשי הקואליציה שותקים ״שתיקת הכבשים״. כל ראשי הליכוד, כל ראשי מפלגות הקואליציה כולם בלעו את הלשון. ואני אומר דווקא לעולם: תסתכלו על שתיקת הכבשים הזאת. כשתלכו לקלפי להצביע פעם נוספת והצבעתם בעבר גם לליכוד וגם למפלגות אחרות, תזכרו את ״שתיקת הכבשים״ הזאת. זה לא יכול להימשך ככה."

ארכיון. צילום: דוברות ישראל ביתנו

"וכמובן כשלבן אדם אין עובדות, אין נימוקים וכל מה שנשאר לו זה להשתלח ולהשמיץ" הוסיף ליברמן והבהיר כי "הוויכוח שלנו עם המפלגות החרדיות הוא ענייני. אמרתי מבחינתי הם לא אויבים – הם יריבים. אני מדבר בעובדות – הם בהשתלחויות. המדינה היחידה בעולם, זה לא קורה גם לא קוריאה ולא בוונצואלה – לא קיים מצב שמדינה שמממנת חינוך, מונעת ללמוד אנגלית, מתמטיקה ומחשב. העובדות הן קשות, 150 אלף איש צעירים, היושבים בכוללים על חשבון משלם המיסים. ואמרתי שמבחינתי לימוד התורה הוא מבורך, שיעשו את זה על חשבונם. לא על חשבון האחרים. גם כשאני מסתכל על כל הנתונים האחרים –מדינת ישראל על כל 6,000 מעונות יום יש 20 מפקחות, על 13,000 אתרי בנייה יש 28 פקחי בטיחות, אבל יש יותר מ-20,000 משגיחי כשרות. זה לא מצב נורמלי. אין לנו שום דבר נגד הציבור החרדי, אנחנו מתנגדים בתוקף לכפייה דתית. אנחנו מתנגדים לפתיחת מרכולים בשבת בבני ברק ואנחנו מתנגדים לסגירת מרכולים בשבת באשדוד."

ליברמן ציין כי "גם בנושא של המפלגות הערביות, של הרשימה המשותפת – אנחנו לא מתווכחים, רוב הציבור הערבי, אזרחי ישראל הם אזרחים לויאליים. אבל העובדות לגבי ההתנהלות של הח"כים הערבים – הן קשות. לא יכול להיות שח"כ ישראלי בזמן לחימה מתייצב לצד גא"פ ואומר שחיילי צה"ל הם פושעי מלחמה. ולא היו שם אחרים לצערי. גם החלטה להחרים את הלוויה של שמעון פרס, נשיא מדינת ישראל, ובאותו שבוע איימן עודה עולה לקברו של ערפאת – אלו הן עובדות. וגם שת"פ הברית הבלתי קדושה הזאת, בין המפלגות הלא ציוניות לאנטי ציוניות – מי שהיה היום בוועדת הכספים ראה עוד הפעם שת"פ בין טיבי לגפני. כשמעבירים כספים קואליציוניים מכנסת 20 ש"ס ויהדות התורה בעזרת טיבי – לזה אנחנו רגילים. נדהמתי שמי שבסוף העביר את הכספים לש"ס ויהדות התורה היו כחול לבן. בלי הקולות שלהם לא היו מצליחים. זה שהם אומרים משהו בחוץ ומשהו אחר בפנים, הם מנסים לתמרן מתחת לשולחן – כנראה שזה הרבה מעבר למה שאפילו חשבנו. מי שהיה היום בוועדת הכספים ראה היום את המשולש הזה: אחמד טיבי – כחול לבן – ש"ס ויהדות התורה."

תגובה אחת

Back to top button