צרכנות

איך מסירים אבנית ממקלחון

עבור רבים מאיתנו, בית ומקלחון לא נקיים מלווים גם בתחושות לא נעימות. בכדי להסיר אבנית ממקלחון באופן נכון, תוכלו להיעזר בשלל שיטות ביתיות, בחומרים ייעודיים, מסיר אבנית ועוד. לא עזר? תמיד מומלץ לפנות אל חברות ניקוי מומלצות להסרת אבנית, עובש ושלל אלמנטים לא הכי נעימים ולא בריאים.

אין ספק, חדר הרחצה הרבה יותר נעים כאשר הוא נקי, בין אם אנחנו "פריקים" של ניקיון או לא. מקלחונים עשויים לצבור אבנית רבה ובמהירות, וזאת משום שבחדר הרחצה זורמים מים רבים במהלך היום, האזור בד"כ לח, תכשירי הרחצה לא תמיד נשטפים כמו שצריך אל הניקוז ועוד. אבנית יכולה להיווצר במקומות רבים בחדר הרחצה, כמו למשל על הקרמיקות. מלבד על הקרמיקות, אפשר להיתקל באבנית גם על דלתות זכוכית שיש במקלחונים, דלתות מפלסטיק, על רצפה המקלחונים ועוד. לרוב, אנשים בוחרים להשתמש בתכשיר כמו מסיר אבנית ייעודי.

מסיר אבנית ושיטות ביתיות

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשוב לזכור שאם מקפידים על ניקיון תדיר, אתם למעשה ממזערים את הסיכויים להצטברות האבנית או עובש. בכל מקרה, גם אם אין אבנית במקלחות אשר נראית לעין, מומלץ לפחות פעם בשבוע לצחצח את המקלחון בעזרת אקונומיקה וסקוץ' (שימו לב שהסקוץ' לא גס מדי, מה שעשוי לשרוט את דלתות המקלחון במקרים מסוימים).

אם אתם לא חובבי אקונומיקה או לא אוהבים את הריח, תוכלו גם לרכוש חומרים המכילים בתוכם אלמנטים המסרים אבנית. אם מדברים על שיטות ביתיות להסרת אבנית, מדברים על מלח לימון! תוכלו לקחת כוס מים, מלח ולימון, ולנסות להסיר את האבנית שהצטברה במקומות שונים בחדר הרחצה.

שיטות להסרת אבנית

במידה ומלח לימון לא עושה את העבודה כמו שצריך, אתם יכולים גם לנסות להשתמש בסודה לשתייה שמהולה במעט אקונומיקה. חומץ סינטטי גם עשוי לסייע רבות בהסרת אבנית, אך חשוב לבדוק שהחומץ לא פוגע בציפויים שונים שלפעמים ניתן למצוא על דלתות.

בכל מקרה, בין אם אתם משתמשים באקונומיקה, מלח-לימון, חומץ או כל חומר אחר, תמיד כדאי קודם כל לנסות את חומר הניקוי בפינה נסתרת כלשהי. לאחר שאתם מוודאים כי החומר אינו גורם לנזקים או לקילופים, תוכלו להסיר אתו את האבנית  משאר הרהיט או המקלחון.

כיצד מסירים אבנית?

חשוב להבחין בין חומרי הניקוי השונים וסוגי המקלחונים שלכם, כי במקרים מסוימים הנזקים עשויים להיות בלתי הפיכים. אם לוקחים למשל דלתות אלומיניום כדוגמה, ההמלצה היא לנקותם בעזרת חומץ טבעי בלבד (לא סינטטי).

חשוב גם מאוד לזכור, שאם אתם נותנים לאבנית "לשבת" במקלחון תקופה ארוכה ולהצטבר, יהיה הרבה יותר קשה להסירה. יחד עם זאת שהאבנית תהיה קשה יותר להסרה, היא גם יכולה לגרום לבלאי מואץ של החומר עליו היא נמצאת. במילים פשוטות, האבנית יכולה "לאכול" חלקי גומי ופלסטיק, ולגרום לכך שתצטרכו להחליף אטמי גומי שונים (שנמצאים בזוויות הדלתות למשל).

Back to top button