איראןמבזקים

בכיר איראני: חלק מהמפגינים הודו שניהלו קשרים עם גורמים בישראל

מפקד בכיר במשמרות המהפכה, מוחמד איסמעיל קוזארי טען היום (שלישי) כי מספר עצורים בהפגנות באיראן הודו בחקירתם שניהלו קשרים עם גורמים בישראל. מנגד, גורמים באיראן האשימו את המשטר שהוא מאלץ עצורים להודות בחקירות במה שהמשטר רוצה ולקבל על עצמם אישומים שמעולם לא ביצעו. אותם גורמים כינו את חקירות העצורים "הודאות בכפייה".

בתגובה לשאלה "האם חלק מהמפגינים קשורים לישראל", ענה קוזארי, "לדברי גורמי ביטחון, הקשרים של חלק מהמפגינים התאמתו במהלך חקירותיהם. הנושא הזה בבדיקה רחבה."

הוא לא הרחיב בנושא אך התמקד בהודאות העצורים לקשר שלהם עם גורמים בישראל. "החקירות עדיין נמשכות", הוסיף קוזארי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מתוך טוויטר

יש לציין כי בשבוע שעבר האשים מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל חוסיין סלאמי את ישראל, ארה"ב וסעודיה בהפגנות האלימות שפרצו באיראן וטען כי הן שעומדות מאחורי ההפגנות במדינה ומייצרות את התסיסה כלפי המשטר. סלאמי איים ואמר כי "איראן תשמיד את ארצות הברית, ישראל וסעודיה אם יחצו את הקווים האדומים של טהראן."

"כל מעצמות העולם, גם אם יהיו מאוחדות, לא יוכלו לערער את יציבותה של הרפובליקה האסלאמית. גילינו עד עכשיו איפוק" הזהיר סלאמי.

מפקד משמרות המהפכה הדגיש כי "המעורבים במהומות לא יברחו מאחיזתה של קהילת המודיעין. הם יובאו למשפט וכשיועמדו לדין נטיל עליהם את העונש הכבד ביותר". כמו כן הוא כינה את המפגינים "שכירי חרב".

מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל חוסיין סלאמי

Back to top button