חדשות הארץמבזקים

נתניהו תוקף: "אמרתי ואני חוזר על דבריי היום: שיתביישו להן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) לקראת המראתו לליסבון: "אני יוצא עכשיו לליסבון, שם אפגש עם ראש ממשלת פורטוגל, אבל היעד העיקרי זה קודם כל להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו."

נתניהו הוסיף כי "ביום ראשון שוחחתי עם הנשיא טראמפ. השיחה נסובה בעיקר על איראן. המשך השיחה הזאת, עם פומפאו, תתמקד קודם כל באיראן ובעוד שני נושאים: ברית הגנה עם ארה"ב, שאני רוצה לקדם, וגם הכרה אמריקנית עתידית על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. אלה נושאים חשובים מאוד, אנחנו מטפלים בהם כל הזמן. ויש גם נושאים אחרים שאני לא אפרט כאן".

נתניהו הדגיש כי "הנשיא טראמפ מפעיל לחץ עצום על איראן דרך הסנקציות. זה ברור. אנחנו רואים את האימפריה האיראנית מתנדנדת. יש הפגנות בטהראן, הפגנות בבגדד, הפגנות בביירות. חשוב להגביר את הלחץ הזה נגד התוקפנות האיראנית. אנחנו גם רואים שאיראן שואפת להתקדם בפיתוח פצצות גרעיניות ובפיתוח טילים בליסטיים, כולל טילים מדויקים. אנחנו חייבים להתנגד לזה והדרך לעשות זאת היא באמצעות הגברת הלחץ."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני גינתי שש מדינות אירופאיות שמחלישות את הסנקציות האמריקניות במקום להגביר אותן. זה לא צודק" ציין נתניהו והוסיף, "אמרתי ואני חוזר על דבריי היום: שיתביישו להן. שעה שאנשים מסכנים את חייהם ומתים ברחובות טהראן, המדינות הללו מתחזקות את המשטר הרודני הזה ותומכות בו. אסור לתמוך ברודנים מטהרן עכשיו. יש להפעיל עליהם לחץ".

צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button