חדשות הארץמבזקים

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם מייק פומפאו בליסבון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לפני זמן קצר (רביעי) עם מייק פומפיאו מזכיר המדינה של ארצות הברית בליסבון שבפורטוגל. השניים צפויים לשוחח על המתיחות הביטחונית עם איראן ונושאים ביטחוניים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הפגישה: "אני שמח לראותך שוב, מזכיר המדינה פומפאו. הנושא הראשון שאעלה יהיה איראן, כך גם הנושא השני והשלישי, וכן עוד נושאים רבים. התברכנו שהנשיא טראמפ מוביל מדיניות עקבית של הפעלת לחץ נגד איראן. איראן מגבירה את תוקפנותה באזור, אפילו בעודנו מדברים. הם קוראים עלינו תיגר מאיראן, עיראק, סוריה, לבנון, עזה ותימן ואנו מתמודדים ישירות עם התוקפנות הזאת."

נתניהו הוסיף כי "שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני הוא הכרחי למאמץ הזה, שמשרת את המטרות של מדינות רבות באזור. זה יהיה הנושא הראשון שאעלה, כולל היכולת לחזק ולקדם את ההגנה המשותפת שלנו. אני מודה לך מאוד, אדוני המזכיר, על ההצהרה מטעם מחלקת המדינה, על כך שההתנחלויות הן לא בלתי חוקיות. אני חושב שבניגוד לדעה הרווחת, זה דווקא מקדם את תהליך השלום, כי על השלום להיות מבוסס על אמת ולא על שקר. אנו מחויבים לקדם את השגשוג, הביטחון והשלום באזור. אני מאמין שהשיחה הזאת, ושיחות נוספות שעוד יהיו, יעשו בדיוק את זה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני צאתו לליסבון, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביום ראשון שוחחתי עם הנשיא טראמפ. השיחה נסובה בעיקר על איראן. המשך השיחה הזאת, עם פומפאו, תתמקד קודם כל באיראן ובעוד שני נושאים: ברית הגנה עם ארה"ב, שאני רוצה לקדם, וגם הכרה אמריקנית עתידית על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. אלה נושאים חשובים מאוד, אנחנו מטפלים בהם כל הזמן. ויש גם נושאים אחרים שאני לא אפרט כאן".

נתניהו הוסיף כי "הנשיא טראמפ מפעיל לחץ עצום על איראן דרך הסנקציות. זה ברור. אנחנו רואים את האימפריה האיראנית מתנדנדת. יש הפגנות בטהראן, הפגנות בבגדד, הפגנות בביירות. חשוב להגביר את הלחץ הזה נגד התוקפנות האיראנית. אנחנו גם רואים שאיראן שואפת להתקדם בפיתוח פצצות גרעיניות ובפיתוח טילים בליסטיים, כולל טילים מדויקים. אנחנו חייבים להתנגד לזה והדרך לעשות זאת היא באמצעות הגברת הלחץ."

צילום – קובי גדעון, לע"מ
צילום – קובי גדעון, לע"מ
צילום – קובי גדעון, לע"מ
צילום – קובי גדעון, לע"מ
צילום – קובי גדעון, לע"מ
צילום – קובי גדעון, לע"מ
צילום – קובי גדעון, לע"מ

2 תגובות

  1. עוד גימיק בחירות של נתניזיהו. לפני כל מועד בחירות נתניהו נתקף בקדחת פגישות עם אישים בולטים בפוליטיקה העולמית. אחרי שתי בחירות ושני מפגשים עם פוטין ואחרי שלושה מפגשים ( לפני בחירות ) עם טראמפ ( את כולם "שרף" ) לא נותר לו אלא דרג שני בפוליטיקה העולמית. לבחירות בפעם הרביעית הוא ייפגש עם הצ'יפים של השבטים האפריקנים.

  2. אירופה לא מעוניינת בניתוק היחסים עם אירן. הם כבר לא יודעים איך להתנער ממך. הם מנעו ממך להגיע לוועידת מדריד ואתה מתגנב לפורטוגל כמו אחרון הבגרים שמתגנב לחתונה של אחרים. בושה לך ולעם ישראל.

Back to top button