צרכנות

רוכבים כל הדרך לעבודה? בקרוב תהיו מחויבים לעשות ביטוח אופניים חשמליים

בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר אופניים בדרכים. המחיר הנמוך והחיסכון בהוצאות החודשיות לעומת שימוש ברכב, גרמו לכך שיש מאות אלפי רוכבים ורוכבות פזורים ברחבי הארץ. אבל רכיבה על אופניים טומנת בתוכה סכנות רבות, וכתוצאה מתאונות ומפגעים רבים שאירעו לאחרונה, בית המשפט החליט כי כל הרוכבים מחויבים לעשות ביטוח אופניים חשמליים.

מרגיש בטוח, אבל מסוכן בדיוק כמו רכיבה על אופנוע

הזיכרון שלנו מהילדות לגבי רכיבה על אופניים אמנם מתוק, אבל יש הבדל של שמים וארץ בין רכיבה על אופניים עם גלגלי עזר לבין רכיבה על אופניים חשמליים. ולצערנו, בהעדר תשתיות מספקות לרוכבים, רובם המוחלט של רוכבי האופניים חשמליים כרגע לא מסוגלים לשמור על ביטחונם האישי ועל בטחון עוברי האורח כמו שצריך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פעם ראיתם רוכב אופנוע רוכב בלי קסדה? אנחנו בטוחים שלא. הכלים הללו עשויים להגיע למהירות של 50 קמ"ש, ותאמינו לנו שלא נעים ליפול במהירות כזו. לאחרונה יש ברחבי הרשת והטלוויזיה עשרות כתבות על רוכבים שקיפחו את חייהם או נפצעו קשה כתוצאה מרכיבה על אופניים.

בית המשפט מחייב, אבל האם קיימת אכיפה בפועל?

בעקבות ריבוי המקרים בהם נפגעו רוכבי אופניים וגם עוברי אורח תמימים שנקלעו לדרכם של הכלים הזריזים הללו שנמצאים בכל מקום, שופט בבית משפט קבע כי אופניים הם כלי מנועי לכל דבר ומחויבים בביטוח אופניים חשמליים. אבל בפועל, בזמן כתיבת שורות אלו, יותר מ 99% מהרוכבים עושים את הנסיעות היומיומיות שלהם ללא ביטוח כלל.

בנוסף, למרות שישנה חובת חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים, עדיין 1 מתוך 2 רוכבים שתיתקלו בהם ירכב ללא קסדה ויסכן את חייו.

הסכנות ישנן, אם אתם רוכבים תעשו לעצמכם טובה ותרכשו עוד היום ביטוח אופניים חשמליים

גם אם אתם בטוחים ש"לי זה לא יקרה", חשוב שתקחו רגע ותחשבו לעומק על הסיכונים הקיימים ברכיבה על אופניים. נסיעה שגרתית לעבודה עשויה להיגמר באסון, בעקבותיו חלילה תפגעו ותצטרכו "לבלות" בבית החולים לצורך טיפולים, ובבית בשיקום לתקופה לא מבוטלת.

ביטוח אופניים חשמליים יכול להעניק לכם פיצוי כספי במקרה כזה, ולכסות על התקופה בה לא עבדתם ולא יכולתם להתפרנס. בנוסף, ביטוח איכותי יכול לתת לכם שקט נפשי במקרה בו פגעתם בצד ג' והוא נאלץ לעבור טיפולים רפואיים ו/או לתקן כלי רכב אחר (אופניים, קורקינט או אפילו רכב רגיל). העלות של ביטוח כזה היא כמה עשרות שקלים בחודש וחשוב מאוד שיהיה לכם אחד לכל מקרה שלא יהיה.

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר האינטרנט בטוח, ככה עושים ביטוח.

www.batuch.co.il

Back to top button