חדשות הארץמבזקים

בת 15 נעדרת: "מקווים שזה לא יגמר כמו במקרה של מרים פרץ ז"ל"

קטינה בת 15, תושבת הדרום נעדרת מאז יום ראשון (1.12) מפנימייה בה הייתה אמורה לשהות בעיר ראשון לציון, אך לא הגיעה ומאז נותק עמה הקשר. להוריה הגיע מידע כי היא ככל הנראה נמצאת ביישוב הבדואי רהט שבנגב.

באתר הקול היהודי פירט העיתונאי אלחנן גרונר בהרחבה על המקרה וציין כי מדובר בקטינה האמורה לשהות בצו בית משפט במוסד חסות הנוער של משרד הרווחה. הקטינה יצאה לחופשה לשבת אך לא שבה למוסד ביום ראשון ומאז נעלמו עקבותיה.

בני משפחתה חוששים כי הקטינה נמצאת ברהט, וזאת לאור מידע שקיבלו. לקול היהודי נודע כי הקטינה נמצאת בקשר עם מספר צעירים ערבים ובדואים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נטען בכתבה כי אמש הוכנסה לטפל במקרה מחלקת הטמיעה של ארגון "אור לאחים" וכן ארגון להב"ה. המשטרה חוקרת את ההיעדרות ופרסמה הודעה על היעדרות הקטינה, אך עד כה היא טרם אותרה ובני משפחתה חוששים לחייה.

כניסה לרהט. צילום: חדשות MivzakLive

יש לציין כי רק בחודש אוקטובר האחרון מצאה את מותה בנסיבות קשות מרים פרץ ז"ל, קטינה מירושלים שהמתינה לכניסה למוסד של הרווחה, ובמקום להגיע למוסד נמלטה. היא אותרה ללא רוח חיים בדירתו של עבריין מבית צפפא בשנות ה-50 לחייו שמואשם בכך שסיפק לה סמים קשים שהביאו למותה.

מארגון "אור לאחים" נמסר לקול היהודי: "מרגע קבלת הפניה במחלקת התבוללות וטמיעה ב'אור לאחים' המקרה קיבל עדיפות ראשונה, לפי מידע שהגיע אלינו אמילי נמצאת בלב רהט, אנחנו בקשר עם המשפחה ומשטרת ישראל ועושים הכל לאתר אותה ולחלץ אותה מתוך רהט".

ענת גופשטיין מארגון להב"ה המלווה את המשפחה מסרה לקול היהודי: "המערכות כולן חייבות להפנים שמדובר בבנות בסיכון גבוה, שמנוצלות פעמים רבות על ידי ערבים ומסכנות את חייהן. על הרווחה והמשטרה לקיים את צווי בית המשפט. ולעשות הכל כדי להגן על הבנות המסכנות  הללו. לצערנו המדינה מפקירה אותן ומאפשרת לערבים לנצל אותם והמדינה טומנת את הראש בחול ואנחנו קוראים למדינה לתת מענה לבעיה הזאת".

עו"ד ורד לוי היועצת המשפטית של להב"ה מסרה לקול היהודי: "הקטינה הזאת נעדרת חמישה ימים ובמבחן התוצאה הרשויות מגלות אזלת יד. אנחנו כולנו תקווה כי המקרה הזה לא יגמר חלילה כמו מקרה המוות הנוראי של מרים פרץ ז"ל".

60% מהקטינות השוהות במוסדות הרווחה נעדרות

הקול היהודי חשף לאחרונה את הנתונים שנוגעים לקטינות הנמצאת בצו בית משפט במוסדות חסות הנוער שנעדרות ופעמים רבות אף מוצאות את עצמן בסכנת חיים.

מהנתונים שנמסרו לקול היהודי, בעקבות בקשת חופש מידע שסופקו ע"י משרד הרווחה עולה כי מתוך 423 נערות שנשלחו לשהייה במוסדות חסות הנוער, 270 נעדרו בשנת 2017, ומתוכן 110 נעדרו או ברחו פעמיים ויותר. בשנת 2018 מדובר על 248 נערות שברחו או נעדרו ומתוכן 120 פעמיים ויותר.

מדובר על מעל 60% מהקטינות שנעדרו או נמלטו מהמוסדות ומעל 26% שנמלטו או נעדרו פעמיים או יותר.

מתוך 590 נערים נעדרו 266 פעם אחת לפחות ב-2017 ומתוכן 107 פעמיים ויותר. בשנת 2018 היו 269 נערים שנעדרו או ברחו ומתוכם 99 פעמיים ויותר.

בסך הכול מדובר על 536 קטינים וקטינות שנעדרו או ברחו בשנת 2017 ומתוכם 107 פעמיים ויותר, ובשנת 2018 517 קטינים וקטינות שברחו או נעדרו פעם אחת לפחות ו-99 שנעדרו או ברחו פעמיים ויותר.

מכלל הקטינים והקטינות מדובר על יותר מ-40% שנמלטו או נעדרו מהמוסדות לפחות פעם אחת.

בארגון להב"ה דורשים כעת מהמשטרה להפעיל את כל האמצעים למצוא את הנעדרת. "ארגון להב"ה קיבל אתמול בקשה מהמשפחה להתערב בסיפור בעקבות החשד שאמילי, שנמצאת בקשר עם ערבי, מסתובבת כעת ברהט. ארגון להב"ה נענה לבקשה ועו"ד של הארגון, ורד לוי, כבר מלווה את המשפחה.

לצערנו שוב מדובר בכישלון של שירותי הרווחה שלא פועלים מספיק על מנת למנוע מבנות שנמצאות בסיכון לצאת מהפנימיות בהן הן מוחזקות. ראינו את זה גם במקרה של מרים פרץ ז"ל, ואנחנו רואים את זה גם כעת, במקרה הנוכחי.

אנו דורשים מהמשטרה להשתמש בכל האמצעים על מנת למצוא במיידי את אמילי, על מנת שלא נתעורר למקרה נוסף כמו של מרים פרץ. כמו כן, אנו דורשים ממשרד הרווחה להתחיל להתייחס ברצינות יתר על מנת למנוע בעתיד מקרים נוספים מסוג זה."

Back to top button