חדשות הארץמבזקים

"תריסר ראשי חמאס היו כולם בבית אחד, זו הייתה הזדמנות חד פעמית"

סגן שר הביטחון וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר התייחס הערב (חמישי) לפרשן בעיתון הארץ שכינה אותו "טרוריסט" ואמר: "אמירתי ידועה: אלף אמהות מחבלים תבכינה כדי שאמא ישראלית אחת לא תבכה! את הטרור לא ננצח עם טורים בעיתון הארץ. האופן שבו הובלתי את הלחימה בטרור, הוא זה שמוריד את ראשי הטרור."

דיכטר סיפר כי "אמש שודרה בערוץ 11 התוכנית 'זמן אמת'. בתוכנית נחשף לראשונה ניסיון החיסול של ראשי החמאס, ב 6 בספטמבר 2003. הייתה זו הזדמנות חד פעמית לרוצץ את תריסר הראשים של נחש החמא״ס, שהתכנסו כולם בבית אחד בעזה. בתפקידי אז כראש השב"כ סברתי כי יש לבצע זאת עם פצצה של טון או חצי טון כדי להבטיח החיסול של כולם גם במחיר של נזק סביבתי. הצבא והדרג המדיני אשרו להטיל רק פצצה של רבע טון שפגעה רק בזנב הנחש, אך לצערי מנהיגי החמאס נותרו בחיים. הזדמנות שכזו לא חזרה מאז."

דיכטר הוסיף: "כראש השב"כ הבהרתי תמיד לפקודיי את כלל הברזל בלחימה בטרור: "אלף אמהות של מחבלים תבכינה כדי שאם ישראלית אחת לא תבכה״. מי שלא ראה מחבלים המקיפים את עצמם בחגורת הגנה המורכבת מאזרחים, לא באמת מבין מול מה ומול מי אנחנו מתמודדים. מול מחבלים נאלחים שנאחזים 'בקרנות המזבח' ומתחבאים בתוך קהל של אזרחים, כדי להימנע ממתקפה ישראלית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רבים אינם מבינים זאת גם היום. קולו של רוגל אלפר, כמו קולם של פרשנים אחרים בעיתון הארץ ובמקומות אחרים, נאלם מול תמונות של אוטובוסים קרועים לגזרים וגופות ישראלים מוטלות בתוכו וסביבו. ההסבר היחיד שהציגו רבים מול האינתיפאדה הנוראה, מאז ועד היום, הוא שעלינו להגיע 'לפתרון מדיני', וכל עוד לא יהיה פתרון כזה, הם סבורים שימשיכו הפיגועים."

עוד אמר דיכטר כי "לרוגל אלפר ולאיימן עודה אין בעיה לקרוא לראש השב"כ, לרמטכל ולמפכ"ל 'טרוריסט'. שניהם בחרו בכינוי בגלל היותי מוביל בתפיסת המלחמה בטרור, אגב, לא רק בישראל. לא זכור לי שרוגל אלפר כתב אי פעם מילה אחת על המשכורות שמשלמת הרשות הפלסטינית, על פי חוק שהעבירה, למשפחות של מחבלים מתאבדים ולמחבלים רוצחים שיושבים בכלא בישראל. (טרם נולד המחבל הפלסטיני שנשפט ברשות הפלסטינית על טרור שביצע נגדנו …).

בשם חופש הביטוי יש לפרשן את היכולת לכתוב ככל שירצה. איני מתכוון ללמדו כתיבת פרשנויות, זה לא תחום עיסוקי. המומחיות שלי היא הלחימה בטרור. אני נלחם בטרור מזה כמעט 50 שנה, וכאן אני יכול ללמדו לא מעט. מדיניות הסיכולים הממוקדים בצד שיטות וכלים אחרים הוכיחו שלחבית הטרור יש תחתית. הוכחתי זאת בלחימה בטרור באינתיפאדה האחרונה. כן, מדינת ישראל ניצחה את הטרור הפלסטיני באיו״ש בלחימה שנמשכה 3 שנים."

לסיכום אמר: "אלף פרשנים יכתבו על הטרור ודבר לא יקרה. אדם אחד שיילחם בטרור, כפי שצריך להכות בו, והטרור ידעך. זכות גדולה נפלה בחלקי להגן על עם ישראל. אני גאה על כך ובעיקר על שזכיתי לחנך דורות של ממשיכי הלחימה בטרור, במקצועיות רבה ובשמירה על טוהר הנשק וערכים ישראלים ויהודיים גם יחד."

סגן שר הביטחון אבי דיכטר

6 תגובות

  1. If you fight, fight, if you shoot, shoot, but don't conduct a war like a pusilanimous cowards…Residents in te range of the Jihadis' missiles don't care for all the B.S excuses, fror many years those who know Gaza for decades, suspected that the IDF was lying about the targets that they hit, seldom there are real casualties, one wonders what kind of ammunitation they were dropping on these vipers while innocent Jews get killed daily everywhere, in drive-bys, muggings, racial insults, pick-pocketing gone wrong, illegal entrants, missile barrages, etc…the IDF like the U.S Military is trying to wage a war like a plastic surgery, leaving no scars, nor any injuries, just the one singular target…no way to succeed.

  2. כל הכבוד מר דיכטר היקר יישר כוח ובאמת עד שלא תימצא דרך מדינית נכונה ואני חושבת שיש כזאת ,צריך לעשות כל דבר בכדי לנטרל את הטרור

  3. הערב רב הציוני השמאלני מרים ראש ומימול ניצב שריד של היהודונים בדמות איש שבכ הסוף של מדינת הציונים קרוב שלטון ערב רב וסדום ועמורא בחוצות הערים

  4. זה עיתון כדור הארץ…. לא של המדינה
    מזמן הוא לא קשור לאדמה הזו וטוב שכך
    שונאי ישראל אוהבים לעשות רע ליהודים וצוחקים על כל מה שאנחנו כותבים

  5. לצערנו עיתון הארץ.מזמן לא שייך לארץ .מדובר בעיתון המשרית את כל עוכרי ישראל

Back to top button