מבזקיםפוליטי / מדיני

שוסטר: כיצד נראית מדינה בקריסה? הנה מקרה שהגיע אל שולחני

ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן) תקף היום (שישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי ישראל משלמת מחיר יקר על כך שהמדינה משותקת ותקציבים חיוניים לא עוברים למועצות האזוריות.

"לאן מביא אותנו הנאשם מבלפור, שאם היה מתפטר הייתה מוקמת תוך חמש דקות ממשלת אחדות בישראל? כיצד נראית מדינה בקריסה?" אומר שוסטר ומספר, "הנה מקרה אחד שהגיע אל שולחני, ומתאר היטב את המצב. עצירת תקציבי ההסעות למועצות האזוריות."

"דמיינו את הסיטואציה הבאה: תלמיד בית ספר מתעורר בבוקרו של יום לימודים, מתארגן עם התיק והכריך, נותן נשיקה להורים ויוצא להמתין להסעה שתקח אותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההסעה לא מגיעה. היא גם לא תגיע. התלמיד לא יגיע לבית הספר. כמוהו עוד אלפים רבים של תלמידים, אולי עשרות אלפים.

הסיבה- מדינת ישראל המשותקת הפסיקה להעביר למועצות האזוריות את תקציבי ההסעות. המועצות לא יכולות לשלם את מאות מיליוני השקלים הנדרשים, וההסעות פשוט מפסיקות לעבור בישובים ולאסוף תלמידים לבית ספר. ימי הלימודים יתבטלו, ומצב החינוך בישראל, כפי שנחשף מציוני מבחן פיז"ה האחרונים, רק ילך ויחמיר." מזהיר ח"כ אלון שוסטר.

ח"כ אלון שוסטר. צילום: אתר הכנסת

האם אנחנו מוכנים לתת לזה לקרות?

"זה מה שקורה כשמדינה משותקת. לשם לוקח אותנו נתניהו, רק כדי שיוכל לנהל את משפט השוחד שלו כראש ממשלת מעבר של ממשלת מעבר. כך באות לידי ביטוי המילים שאמר לחבריו בליכוד: "להבעיר הכל".

כשהכל בוער תקציבים לא עוברים למערכות החינוך, הרווחה, לרשויות המקומיות. הפרקליטות והמשטרה מותקפות, עד שפקידי ציבור בכירים נאלצים להסתובב עם מאבטחים. עיתונאים חוששים לסקר הפגנות. הכל בגלל אדם אחד שגורר איתו מחנה פוליטי שלם, ואת כל מדינת ישראל, לסחרור נטול ממשלה." ציין ח"כ שוסטר.

והוסיף לסיכום "שלחתי מכתב אמש לחשב הכללי של האוצר, ודרשתי להעביר באופן מיידי את תקציבי הסעות התלמידים. תלמידי ישראל והמועצות האזוריות לא צריכים לשלם את מחירי השחיתות השלטונית של הנאשם מבלפור, וכולי תקווה שהעניין יוסדר במהרה. אך זוהי רק דוגמא קטנה אחת לשיתוק הכללי שאליו גורר נתניהו את מדינת ישראל. אני קורא אליו שוב: לך לטפל בענייניך המשפטיים והשאר לנו ולליכוד להקים ממשלת אחדות, לא ממשלת חסינות."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

Back to top button