מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

צה"ל הקפיץ מטוסי קרב בשל חשש לחדירה מגבול רצועת עזה

מטוסי קרב הוקפצו הבוקר (שבת) לגבול רצועת עזה בעקבות זיהוי של תנועה חריגה, לאחר שעלה חשש לחדירת עצם זר לשטח ישראל. לאחר סריקות לא נמצא דבר חריג ולא ניתנו הנחיות מיוחדות לתושבים הסמוכים לגבול.

ברצועת עזה מדווחים כי פעילות חיל האוויר והקפצת מטוסי קרב לאזור הרצועה היא בשל אימונים שמקיימת היום יחידת הנוח'בה של החמאס באזור הגבול הימי.

ארכיון. צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר עצר כוח צה"ל שני חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. על החשודים לא נתפס נשק והם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתמול, לאחר הפוגה של שלושה שבועות שבו העזתים להפגין בגבול גדר המערכת במסגרת צעדות השיבה. נראה, כי מלחמת ההתשה של חמאס החלה להתיש גם את המפגינים עצמם שרבים מהם פסקו מלהגיע להפגנות והמספרים הנמוכים יחסים של המפגינים שמגיעים מעידים על כך.

אתמול כאמור, השתתפו כ-5,000 איש בלבד בהפגנות שהתפרסו בחמישה מוקדים לאורך גבול הרצועה, מקצתם הפרו את הסדר, יידו אבנים, רימונים ומטענים לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת ואף היו בודדים שניסו לחדור לשטח ישראל ונהדפו על ידי הלוחמים בשטח בחזרה לשטח הרצועה.

משרד הבריאות בעזה דיווח על 27 פצועים בעימותים, שמתוכם ארבעה כתוצאה מירי צה"ל.

דובר חמאס, חאזם קאסם בירך את המפגינים שהגיעו להפגנות ואמר, "אני מברך את המפגינים שיצאו להפגין ללא פחד בצעדות השיבה לאחר זמן רב ולמרות התוקפנות. הצעדות ימשכו יד שהעם הפלסטיני ישיג את מטרותיו".

צילום: מקורות פלססטינים

תגובה אחת

  1. רק תגובות בעוצמות של חורבן הישובים הפלסטינאים שברצועת עזה יביאו לשקט בישובים הישראלים .

Back to top button