כלכלהמבזקים

הטעויות הנפוצות בבחירת ביטוח חיים

התחתנתם, הקמתם בית לתפארת ואתם חיים את חייכם בשלווה, כעבור כמה שנים גם נוספו ילדים וכיום אתם משפחה. אחד הדברים לו משפחה זקוקה זה יציבות ובטחון כלכליים. הבטחון הכלכלי אשר שניכם מעניקים לילדים מתבטא בקורת גג מעל ראשם, אוכל, ביגוד, מסגרות לימודיות וצרכים רבים אשר היריעה קצרה מלהכיל. אך מה קורה במידה וחלילה אחד מכם הולך לעולמו בטרם עת? כיצד תוכלו לשמור על הבטחון הכלכלי והיציבות שהענקתם עד כה למשפחתכם? התשובה היא ביטוח חיים.

מהו ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא ביטוח אשר מעניק לכם פיצוי כספי במידה ואחד מכם הלך לעולמו טרם עת. תפקידו הוא להבטיח כי אם קרה מקרה של מוות של המפרנס העיקרי המשפחה תוכל להמשיך לחיות את חייה לפי אורח החיים אליו הורגלה עד כה. וזאת בכדי למנוע מצב בו חלילה יגררו אנשים למצב של עוני ודלות.

את הפיצוי מקבלים השארים אשר הוגדרו בפוליסת ביטוח החיים של הנפטר, כאשר ישנה אפשרות לקבל את תשלום פיצוי כספי אחד גבוה או לקבלו כקצבה כל חודש, מה עדיף?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פיצוי אחד גבוה או קצבה חודשית?

רבים עשויים להתפתות ולקבל את הפיצוי הכספי כסכום אחד גבוה שהוא חד פעמי, אך הדבר עלול לפגוע בהם אנושות, מדוע? כאשר אחד מבני הזוג מאבד את בן הזוג השני אשר עשוי להיות המפרנס העיקרי בבית וכעת נאלץ לדאוג לכל התשלומים החלים על משק הבית והילדים ולידו נופל סכום כסף גדול, קל מאד להתפתות ולבזבז אותו מבלי לשים לב. אותו הסכום שאמור להחזיק לשנים שיבואו לפרנסת וכלכלת הבית בוזבז טרם עת וכעת עלול בן הזוג להשאר ללא בן זוגו שנפטר וללא כסף ויכולת להמשיך ולכלכל את הבית לבדו. לעומת זאת אם יחליט בן הזוג הנותר בחיים לקבל את בכסף כקצבה יוכל לנהלו בחוכמה ולכלכל את הבית בתבונה שנים רבות.

מהי הפוליסה הנכונה עבורכם?

בני זוג רבים נוטים לטעות כאשר הם מבטחים את חייהם בסכומים זהים של פיצוי כאשר למעשה זוהי טעות מיסודה, למה? נניח שבמשפחה מסוימת האישה היא המפרנסת העיקרית ומשכורתה גבוהה מזו של בעלה באופן משמעותי, המשכורת הגבוהה שלה היא זו המאפשרת להם רמת חיים גבוהה אך היא ובעלה החליטו שהם מבטחים עצמם בפוליסות זהות אשר סכום הפיצוי במקרה של פטירה עומד על מיליון שקלים. במידה וחלילה היא תלך לעולמה, הפיצוי אשר יקבל בעלה לא יוכל לשמר את איכות ואורח החיים אליהם הורגלו הוא וילדיהם. לכן, נכון יהיה לבטח את המפרנס העיקרי בסכום כסף גבוה יותר משל זה שאינו המפרנס העיקרי. כך תוכלו להבטיח את שמירת מצבכם הכלכלי גם בעתות הקשות ביותר.

באיזה שלב בחיים נכון לרכוש פוליסת ביטוח חיים?

עלותו של ביטוח חיים נקבעת על פי גילו של המבוטח ומצבו הרפואי כשהחל את הכיסוי כאשר בכל שנה הפרמיה על ביטוח החיים עולה. לכן הזמן הטוב ביותר לרכוש ביטוח חיים הוא כאשר אתם צעירים. התשלום עבור הפוליסה הוא יחסית נמוך, כיום תוכלו לשלם פרמיה בסך 130 ₪ ולקבל פיצוי בעת מוות העומד על שני מיליון שקלים במידה ואתם כמובן בריאים לחלוטין. חוץ מעלות הפרמיה הנמוכה ישנה סיבה נוספת שהיא חשובה אף יותר, כאשר אנו צעירים אנו מכלכלים משפחה ובה ילדים קטנים אשר תלויים בנו למחייתם לחלוטין. אם אחד מבני הזוג נפטר, בן הזוג השני צריך מספיק כסף להמשיך ולכלכל את הבית בשנים הבאות עד שהילדים יגדלו דיים ויוכלו להשתלב בשוק העבודה. אומנם הורים תמיד רוצים לעזור לילדיהם גם כשהם גדלים בין אם מדובר בחתונות או בלימודים אוניברסיטאיים, אך אז גם הילדים גדולים יותר, הם כבר עצמאיים וכבר עובדים והנטל הכלכלי יורד מכם בהדרגה.

כמו כן, חשוב מאד כי לשני בני הזוג יהיה ביטוח חיים, כל זמן שאתם בריאים חשוב כי תרכשו כיסוי זה משום שאין לדעת מי חלילה ילך לעולמו ראשון ומי מבני הזוג ישאר בחיים וישא בנטל הכלכלי בפרנוס המשפחה.

לגבי כיסוי בגילאים מבוגרים, בשל הקדמה הרפואית תוחלת החיים עלתה וכיום ישנן פוליסות המציעות כיסוי עד גילאי 80-85 ככל שגילכם גדול יותר כך תהיה הפרמיה החודשית אותה תשלמו גבוהה יותר. לכן, אם ברצונכם לרכוש פוליסה בגילאים מבוגרים חשוב כי תשימו לב שאתם יכולים לעמוד בתשלומים החודשיים ושהפיצוי הכספי אותו תקבלו במקרה של פטירה מתאים לצורכיכם הנוכחים ולא מכביד עליכם.

Back to top button