חדשות הארץמבזקים

ארדן נפגש עם חיות: 'עבירות הנשק במגזר הערבי הפכו למכת מדינה'

היום (ראשון) התקיימה פגישה בין נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות ובין השר לביטחון הפנים, חבר הכנסת גלעד ארדן בהשתתפות מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן וניצב גדי סיסו, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה.

הפגישה התקיימה לבקשתו של השר לביטחון הפנים ונסובה בעיקרה על הצורך להיאבק בתופעה המסוכנת והקשה הנוגעת להחזקת נשק ולשימוש בלתי חוקי בו בציבור בכלל ובמגזר הערבי בפרט. המשתתפים בפגישה היו תמימי דעים כי על מנת שהמאבק יישא פרי נדרשים מאמץ משולב ושיתוף פעולה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר. עם זאת הודגש כי אין חולק שגזירת הדין בכל הליך נתונה לשיקול דעתו של היושב בדין בהתאם לנסיבות ההליך שבפניו.

נשיאת בית המשפט העליון ציינה בהקשר זה כי "בית המשפט העליון התווה וממשיך להתוות הלכות באשר לרמת הענישה ההולמת את החומרה היתרה הגלומה בביצוע עבירות בנשק ובאשר לביטוי העונשי ההולם המתחייב מכך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בתום הפגישה: "עבירות הנשק במגזר הערבי הפכו למכת מדינה איומה שנוטלת חיים רבים של אזרחים תמימים. לצד אכיפה נחושה של המשטרה, מוכרחה להיות גם ענישה משמעותית ומרתיעה כנגד עבירות אלה. לצערי בכתבי אישום רבים, מוגשים לבתי המשפט הסדרי טיעון, שלא מבטאים את חומרת הענישה שהחוק קובע לעבירות בנשק ולכן נדרש שיתוף פעולה הן מצד רשויות התביעה והן מצד בתי המשפט בהחמרת הענישה, עד כדי דחיית הסדרי טיעון החורגים ומקילים משמעותית את עונשו של הנאשם אל מול כוונת המחוקק".

Back to top button