מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ איפראימוב: אין דבר כזה פוסט טראומה בקשר למה שקורה בדרום

ח"כ מרק איפראימוב (ישראל ביתנו), סגן ראש העיר שדרות לשעבר, אמר היום (שלישי) בכינוס לחיזוק הרשויות בעוטף עזה, שהתקיים בכנסת כי "כבר יותר מ 18 שנה אנו מתמודדים עם מצב חירום בשדרות ועוטף עזה וכנראה המצב לא הולך להשתנות. אני לא בא להציע פתרון ביטחוני, למרות שלדעתי, אם היה מדובר במרכז הארץ היו מוציאים פתרון. אם כך, מחובתה של הממשלה ושל המדינה לשאת בכל העול שנוצר בעקבות המצב."

ח"כ איפראימוב ציין כי "לאחר ישיבה עם אנשי מקצוע המומחים בתחום הטיפולי, הבנתי כי אין דבר כזה פוסט טראומה. הגיע זמן להפסיק להשתמש בביטוי זה בקשר לכל מה שקורה בדרום. על כן, חייבים להפסיק לחשוב במונחים של טיפול לאחר המעשה. אנחנו נמצאים וחווים טראומה מתמשכת, טראומה שאין לה סוף. כאשר מדובר על כחצי מאוכלוסייה שחווה חרדה, דיכאון, תופעות התנהגות לא שגרתיות, אפשר לכלול את כל תושבי הדרום כנפגעי פעולות איבה. זה לא סוד שאנשים רבים מוותרים על שרות רפואי של רופאים מומחים בשל זמן המתנה ממושך או מרחק מהעיר."

לדבריו, "מכאן, כל שירותי החינוך, הרווחה, הבריאות והקהילה חייבם לקבל תוספות משמעותיות בתקנים ומשאבים, כמו גם חייבים לשנות את ההגדרות המותאמות לכל הארץ, ולהתאימם לאזורנו מחדש. אם הממשלה לא מסוגלת לפתור את הבעיה הביטחונית, היא חייבת להזרים משאבים לטיפול בתושבים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות חה"כ
צילום: דוברות חה"כ

תגובה אחת

Back to top button