חדשות הארץמבזקים

ראשי הרשויות מעוטף עזה פשטו חולצות בכנסת: "מציאות לא מוסרית"

ראשי הרשויות מעוטף עזה פשטו היום (שלישי) את חולצותיהם וחשפו חולצת מחאה עם הכיתוב "מציאות לא-מוסרית", במהלך הכנס לחיזוק רשויות עוטף עזה בכנסת, שיזמו חברי הכנסת אלון שוסטר, מרק איפראימוב, עודד פורר, שלמה קרעי, עמיר פרץ ומיכל שיר.

פורום ראשי הרשויות מעוטף עזה קראו לחברי הכנסת: "אנחנו לא רוצים לשמוע כאן עצות. אנחנו רוצים ממשלת חירום, שתוכל להתעסק קודם כל בביטחון. אתם, חברי הכנסת, תלכו לראשי המפלגות ותגידו להם שיישבו איתנו."

בפתח הכנס אמר אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב לשעבר: "הנושא של חיזוק שדרות ועוטף עזה נמצא בקונצנזוס, המטרה שלנו היא להמשיך ולחזק את הרשויות כדי לאפשר לרשויות ולתושבים לעמוד במשימה. אנו צריכים להכיר בכך שהמצב מורכב ואין לו תאריך תפוגה. התכנסנו היום כדי לטפל בנושאי החינוך, סולידריות לאומית, מוכנות לחירום, העצמה פיזית ונפשית, תשתיות ומיגון בשטח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ שלמה קרעי, הליכוד, אמר: "משרד האוצר תקע את ההקמה של ישוב חדש בעוטף. צריך שתהיה גם את האפשרות להקל את ההרחבה של ישובים, במיוחד בישובי העוטף. ככה מעלים את המורל ואת החוסן של התושבים והאזור"

ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין אמר כי "מדיניות ההכלה של צהל לא עובדת יותר. הקושי הולך ומתחזק – אנחנו נמצאים במלחמת התשה בשנתיים האחרונות. הקו הראשון והקדמי ייחלש ואנחנו עלולים להרחיב את המעגל כך שהקו הקדמי הבא בתור יהיה אשקלון ואחר כך ראשון לציון".

ח"כ עודד פורר, ישראל ביתנו, אמר "אם מישהו חושב שצוק איתן הסתיים טועה. בהיבט המבצעי יש לנו עדיין חיילים ואזרחים שם אבל גם העורף נמצא במערכה שבה האזעקות נשמעות בעוטף חדשות לבקרים. ברמה הביטחונית, מסבירים לנו שיצטרכו לעשות שם משהו. אבל עד שיעשו אותו החזית האזרחית היא זו שמשלמת את המחיר.

ראשי הרשויות מעוטף עזה היום בדיון בכנסת. צילום: דוברות שער הנגב

פורר הוסיף כי יהיה גיבוי מקיר לקיר בכנסת לתכנית רב-שנתית עבור העוטף. "היעד צריך להיות יעד מספרי, והוא יעד אסטרטגי של מדינת ישראל. אי אפשר להשיג את זה ללא תכנית רב שנתית. תכנית אסטרטגית לחמש שנים, צריך להניח היום. גם אם אין ממשלה, יהיה לזה גיבוי מוחלט בכנסת".

יו"ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ אמר בכנס כי "צריך לשנות את המדיניות מקצה לקצה. לי אין ספק שהמפגש שאנו מייצרים מול החמאס ברמה כזו או אחרת לא יגיע לתכלית של הפסקת ירי ויצירת שקט מוחלט. העמדה שלי שונה לחלוטין – צריכים לייצר את המפגש הזה של פתרון לעוטף עזה דווקא עם הרשות הפלסטינית, דווקא עם מדינות ערב המתונות, דווקא עם קואליציה בינלאומית שתהיה קואליציה שגם מייצרת תכנית כלכלית ושיקום עזה אבל גם מייצרת תכנית שמחמירה עם החמאס ומאלצת אותו להסכים לתכנית לשיקום הרצועה תמורת פירוז הרקטות בדרך מדינית או בדרך צבאית",
פרץ הוסיף: "הבעיה המרכזית של ממשלת ישראל היא שאין לאף אחד מושג מה יעשו ביום שאחרי, גם כאלו שטוענים שצריך לכבוש את עזה. ברגע שלא יודעים מה עושים ביום שאחרי אין טעם ללכת להרפתקאות מיותרות כי אין להן שום תכלית בסופו של דבר." על עובדי חוסן שלא קיבלו שכר אמר: " אי אפשר לדבר על החוסן הביטחוני בלי לדבר על החוסן החברתי. עצם העובדה שעובדי מרכזי החוסן אומרים שתוך כדי מלחמה הם ממשיכים לטפל במטופלים רק מתוך רצון טוב ולא בגלל השכר שהם לא מקבלים זו תעודת עניות לכולנו. אי אפשר לדבר על החוסן הביטחוני בלי לדבר על החוסן החברתי."

מרק איפראימוב, ח"כ מטעם ישראל ביתנו וסגן ראש עיריית שדרות לשעבר, אמר במהלך הכנס: "כבר יותר מ 18 שנה אנו מתמודדים עם מצב חירום בשדרות ועוטף עזה וכנראה המצב לא הולך להשתנות. אני לא בא להציע פתרון ביטחוני, למרות שלדעתי, אם היה מדובר במרכז הארץ היו מוציאים פתרון. אם כך, מחובתה של הממשלה ושל המדינה לשאת בכל העול שנוצר בעקבות המצב." איפראימוב הוסיף: "אם הממשלה לא מסוגלת לפתור את הבעיה הביטחונית, היא חייבת להזרים משאבים לטיפול בתושבים."

צילום: דוברות חה"כ
צילום: דוברות חה"כ

Back to top button