איראןמבזקיםסוריה

דיווח: איראן בונה במזרח סוריה מנהרה תת-קרקעית לאחסון טילים

איראן בונה מנהרה תת קרקעית לאחסון טילים וכלי נשק, כך על פי תמונות הלוויין שחושפת לפני זמן קצר (שלישי) חברת אימג'סאט אינטרנשיונל ומקורות מודיעין מערביים שחקרו את הנושא.

על פי הדו"ח המבנה שוכן בבסיס הצבאי אימאם עלי במזרח סוריה ועל פי הערכה אורכה של המנהרה כ-120 מטרים, רוחבה 4 וחצי מטר והעומק שלה כ-4 מטר.

בתמונה הראשונה שפרסמה חברת המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI) ניתן לראות את בניית המנהרה שצולמה ב-5 באוקטובר וכעבור שבועיים נעשה שימוש בסככה כדי להסתיר את פתח כניסת המנהרה מהאוויר. בקצה הנגדי של המנהרה הופיעו ערימות חול גדולות שנערמו עוד ועוד עם התקדמות החפירות במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קרדיט: Image Sat International – ISI

גורמי מודיעין מערביים מעריכים כי המנהרה תשמש לאחסון טילים וכלי נשק אחרים. כמו כן, הערכה מודיעינית של חברת ISI, שאושרה על ידי מקורות מודיעין מערביים, היא שהמנהרה נמצאת בשלבי בנייה סופיים ובקרוב תיחשב כמבצעית.

קרדיט: Image Sat International – ISI
טילים איראניים

בפוקס ניוז נכתב כי המתקן האיראני הותקף מהאוויר במהלך השנה מספר פעמים לאחר שנחשף בדו"ח שפרסם. פרויקט בניית המנהרה אושר על ידי ההנהגה הבכירה בטהראן ומי שפועל בשטח להקמתו אלה כוחות כוח קודס האיראני כשבראשם עומד קאסם סולימאני.

מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני
קרדיט: Image Sat International – ISI

בחודש מאי האחרון דיווחה רשת פוקס ניוז כי איראן בונה מעבר גבול לא הרחק מהמתחם החדש בסוריה. גורמים הביעו חשש כי יהיה ניתן להעביר בקלות כוחות רגלים וכלי נשק איראניים לבסיס הצבאי אימאם עלי באמצעות המעבר עם עיראק.

קרדיט: Image Sat International – ISI

גילוי בניית המנהרה מגיע לאחר שדווח באתר בשבוע שעבר באתר "ניו יורק טיימס" כי איראן מעבירה בסתר מאות טילים לטווח קצר לשטח עיראק המסוגלים לפגוע בישראל, סעודיה וכוחות אמריקנים באזור.

Back to top button