מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: "אל תאפשרו לאף מנהיג להעמיד עצמו מעל טובת המדינה"

הנהגת כחול לבן התכנסו הערב (חמישי) לישיבת סיעה ראשונה מאז פוזרה הכנסת ה-22 הלילה. יו״ר הסיעה רא"ל (מיל׳) בני גנץ אמר כי "ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם את ביטחונו וחסינותו לפני ביטחונה וחוסנה של החברה."

גנץ ציין כי "לפני שלושה שבועות הוגשו שלושה כתבי אישום חמורים וחסרי תקדים נגד ראש ממשלה מכהן, תחת הכותרת- מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו. ובתגובה נתניהו פתח בקמפיין: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. בנימין נתניהו נגד אזרחי ישראל."

עוד הוסיף גנץ כי "עם כניסתנו למערכת בחירות נוספת אני קורא לכל המנהיגים ישרי הדרך מימין ומשמאל- אל תפחדו. אל תשתקו. אל תאפשרו לאף מנהיג להעמיד עצמו מעל טובת המדינה. את שלשלאות בלוק החסינות, חייבים להתיר. ואת הפחד לעמוד מול שחיתות יש להחליף באומץ אזרחי ומנהיגותי. כחול לבן בראשותי לא שתקה, לא שותקת ולא תשתוק. אנחנו כאן כדי להחליף את השלטון. נכנסתי לפוליטיקה כדי להיאבק ולשנות את כיוון הספינה ולא בכדי לנהל מלחמות אישיות. גם את הקמפיין הקרוב אנהל בצורה מכבדת וממלכתית. אין אפשרות אחרת מבחינתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלעד מלכה

ח״כ יאיר לפיד אמר בישיבת הסיעה כי "מערכת אכיפת החוק היא לא האוייב. התקשורת היא לא האוייב. אתם יודעים מה – הליכוד הוא לא האוייב. אנחנו רוצים לנצח אותם בבחירות, אבל הם לא האוייב. הם האחים שלנו."

לפיד הדגיש כי "כשראש הממשלה מסית לאלימות כל הזמן, בסוף יהיו משוגעים שיקשיבו לו. בבחירות האלה הברירה היא חדה מאי פעם: שוחד – או התורים בחדרי המיון. מרמה – או דמי מחלה ודמי אבטלה לעצמאים. הפרת אמונים – או החינוך של הילדים שלנו. אם מדינת ישראל תבחר אדם עם שלושה כתבי אישום על שוחד מרמה והפרת אמונים – מה זה אומר עלינו? מה זה אומר על הערכים שלנו? מה יחשבו עלינו בעולם? איך נסביר את זה לילדים שלנו? איך נגיד לילדים שלנו שהם צריכים לשמור חוק?"

צילום: אלעד מלכה

רא״ל (מיל׳) ח״כ גבי אשכנזי אמר בישיבה: "הקמנו את כחול לבן בראשותו של בני גנץ לפני פחות משנה כדי להנהיג את מדינת ישראל. להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. לשים קץ לפילוג, לשיסוי, לשנאה. לנו אין בלוק. לנו יש מדינה. לא נחרים ולא נפסול אף מפלגה ציונית. כולם שותפינו במאבק על עתידה ודמותה של מדינת ישראל."

צילום: אלעד מלכה

Back to top button