מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "אני הראשון שיתנגד לפתיחת מרכולים בשבת בבני ברק"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, השתתף הערב (חמישי) בכנס לימוד FSU באשדוד. ליברמן אמר בכנס כי "הגענו למעשה לצומת קריטית. המצב פשוט מחייב לקבל החלטות קשות, גם בנושא דת ומדינה, גם בנושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים."

ליברמן ציין כי "בחודשים האחרונים דיברנו הרבה על נושא דת ומדינה וזה לא במקרה. אנחנו הגענו למצב אבסורדי. למעשה היום אנחנו המדינה היחידה בעולם (זה לא קורה לא בצפון קוריאה, לא בקובה, לא בונצואלה), שמממנת במאות מיליונים חינוך שהוא מונע מילדים ללמוד אנגלית, מחשב ומתמטיקה. ב-1 בספטמבר השנה 35 אלף ילדים נכנסו לכיתות א' במסגרת חינוך עצמאי ואל המעיין. 35 אלף ילדים בכיתה א' אסור להם ללמוד אנגלית, אסור להם ללמוד מתמטיקה ואסור להם לנגוע במחשב. אנחנו סטארט אפ ניישן. הכול מבוסס על יתרון איכותי. אם מדינת ישראל לא תצליח לשמור על הפערים האיכותיים באזור, מצבנו יהיה רע."

עוד הוסיף כי "גם באופן כללי, כשאני מדבר על למה אנחנו מצליחים כל כך להרגיז חלק מהממסד החרדי – זה מפני שאנחנו מדברים בעובדות. אין לנו שום דבר נגד החרדים, אבל אנחנו מתנגדים בתוקף לכפייה דתית. אני מאמין בעיקרון של חיה ותן לחיות. אני הראשון שיתנגד לפתיחת מרכולים בשבת בבני ברק ואני לא מבין למה היו צריכים לסגור חנויות בשבת באשדוד שהיו פתוחות 20 שנה באזור מרוחק מכל שכונות המגורים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות ישראל ביתנו

הוא הדגיש כי "יש לא מעט אבסורדים שנצטרך להתגבר עליהם שאינם קשורים להלכה. הלכה לא אוסרת לעבוד. אני לא מבין איפה בתורה כתוב שאסור לשרת בצבא. מנצלים תורה כדי ליצור כל מיני מחסומים מלאכותיים. אני כשר הביטחון לא הצלחתי להסביר למה בכל רגע נתון בצבא משרתים 5500 חיילים שהם מספיק יהודים כדי למות למען מדינת ישראל והם לא מספיק יהודים כדי להתחתן במדינת ישראל. ומכיוון שיש לנו 400 אלף כיום שרשומים כחסרי דת – זהו כדור שלג שמתגלגל, ואנחנו בתנאים האלה צריכים לא לטאטא מתחת לשטיח אלה לחפש פתרונות יצירתיים."

"היום יש גם בעיות נוספות. אנחנו רואים את החיכוך הזה בין מערכת משפטית למערכת פוליטית וגם בזה מזמן היינו צריכים לטפל. בניגוד לאנשים מלומדים אחרים שטוענים שחוקי יסוד הם למעשה תחליף לחוקה, לא נקבל את זה." הדגיש ליברמן והוסיף, "אין מנוס. מדינת ישראל חייבת לקבל חוקה ולהקים בית משפט לחוקה ולהפריד בין בית משפט העליון לבית משפט לחוקה."

"גם לגבי השיטה" ציין ליברמן, "זה לא סוד שאני דוגל בבחירה ישירה. גם כשהתחיל כל הסיפור של בחירה ישירה מאוד תמכתי. לצערי, כשחוק התקבל סרסו אותו ושמו כל כך הרבה מחסומים שזה לא עבד. זה היה חוק מצויין וצריך להכניס בו שלושה תיקונים. צריך לבנות שיטה שהיא הרבה יותר אפקטיבית. זה מצב אבסורדי שאתה מסיים בחירות ולא יודע מי ניצח ומי הפסיד. ואתה כל פעם מתגלגל לכל מיני הכרעות שמבוססות על הקואליציות הכמעט בלתי אפשריות. ולכן חייבים גם לשנות את השיטה ואחרי מערכת בחירות שלישית חייב להיות ברור שהשיטה שלנו, המבנה צריכים לעבור שינוי עמוק."

3 תגובות

  1. טוב שהביאו את הכוסיות הרוסיות, מפני שלפני שהן הגיעו היה קשה מאוד להשיג זיון בארץ, וכל קונפה איזה פוזות הייתה עושה. כל הכבוד לעלייה המבורכת מברית המוצצות, מאז העלייה המבורכת מברית המוצצות אין כוס ששווה יותר ממאה שקל נקודה.

  2. ליברמן רוצה לגייר את הרוסים הגויים שנכנסו לארץ בעורמה, והממשל האשכנזי נתן יד לדבר בכדי שעדות המזרח לא יעברו אותם

Back to top button