מבזקיםצרכנות

היתרונות החשובים של המכוניות החשמליות

מכוניות חשמליות משנות כיום את כבישי הארץ והעולם עם רכבים שקטים במיוחד שאינם זקוקים לדלק כלל. הן נטענות במגוון נקודות טעינה ברחבי הארץ וכמובן בבית, ממש כמו הטלפון הנייד שלכם. לצד כל זאת הן מסוגלות לגמוע מאות קילומטרים בין הטענה להטענה. במאמר זה נסקור את היתרונות החשובים של רכבים חשמליים.

מחיר הנסיעה

בעבר, היו חילוקי דעות רבים הנוגעים לכדאיות הרכבים החשמליים בהשוואה לרכבי הבנזין עבור הנהגים. עלויות הרכב החשמלי היו גבוהות משמעותית מעלות רכב בהנעת בנזין והחיסכון החודשי בעליות הדלק לא הצדיק את הרכישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאורך השנים האחרונות, מחירם של הרכבים החשמליים צנח באופן יחסי לרכבי הבנזין והפך את הרכישה למשתלמת במיוחד. רכבים העוברים בשנה כמות גדולה של קילומטרים או רכבים בנסיעה עירונית בפקקים הצורכים כמות גדולה של דלק מצדיקים את עלות קנייתם כבר בשנים הראשונות.

נלחמים בזיהום האוויר

על פי ההערכות בשנת 2030, עשור בלבד מהיום, יהיו בכבישי ישראל יותר מחמישה מיליון רכבים פרטיים בסך הכל. כמות רכבים זו יכולה להיות נזק עצום לסביבה בשל הרעלים הנפלטים מהאגזוז במהלך שריפת הדלקים או נזק פחות בהרבה בזכות השימוש בהנעה חשמלית. כבר היום ניתן לראות כי המכוניות ההיברידיות מזהמות הרבה פחות וזוכות לתמיכה מקצה לקצה על ידי משרד התחבורה והרשות לאיכות הסביבה. הטבות שווי השימוש לרכב היברידי, למשל, הוארכה החודש בשנתיים נוספות. הטבה זו מיועדת לנהגים המשתמשים ברכב צמוד מהעבודה ובוחרים ברכב ירוק התורם לאיכות הסביבה.

כיצד רכב חשמלי תורם לאיכות הסביבה? מעבר לעובדה כי הגזים הרעילים אינם נפלטים לסביבה כיום חלק מחברות הרכב מציעות יתרון נוסף לעתיד בר-קיימא. שימוש חוזר בסוללות הרכב על מנת לאחסן אנרגיה ביתית המופקת מפאנלים סלולריים בבית. את אותה הבטריה שהוצאתם מהרכב החשמלי לאחר מספר שנים בהן תמכה ברכב, תוכלו לנצל על מנת להאיר את הבית בהפסקת חשמל או פשוט להשתמש פחות בחשמל המגיע לבית על גבי כבלים ויותר באנרגיה סלולרית.

איכות חיים שונה – נוסעים בשקט

יתרון נוסף שיש לרכבים החשמליים הוא ההפעלה השקטה שלהם. אם, בזמן הנהיגה, הייתם רגילים עד כה לשמוע את זמזום המנוע הבלתי פוסק, תוכלו להעריך את היכולת להקשיב למוזיקה ברדיו או לבצע שיחה באמצעות דיבורית ללא רעשי הרקע הנלווים. הסיבה לכך נובעת מהתהליך השונה בו מופעל מנוע הרכבים החשמליים שאינו דורש פעילות מכנית כבדה ורועשת במיוחד.

בטיחות הרכב

הרכבים החשמליים שאינם פועלים על בנזין דליק הם בטוחים הרבה יותר. כמות התקלות בהם נמוכה משמעותית וממוקדת בעיקר בחלפים הדיגיטליים של הרכב אותם ניתן לתקן על ידי טכנאי מתאים. למעשה, בקרוב מאד נגלה כי המוסכים של העידן החדש יהיה הרבה יותר נקיים.

בטיחות חשובה גם בתוך הרכב. המנגנונים החשמליים המאפשרים לתפעל את הרכב עצמו מפעילים גם מערכות בטיחות כמו מערכות לניטור מרחב מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ומגוון רחב של חיישנים שנועדו לזהות האם יש הולכי רגל סביב הרכב. בשנים הקרובות, מן הסתם, נגלה כי תאונות רבות נמנעו בזכות מערכות אלה.

נוסעים ללא הפסקה

יתרון משמעותי נוסף הוא היכולת לנסוע מצד אחד של הארץ לצדה השני מבלי להטעין את הרכב שנית. בעבר, הסוללות הנטענות ברכב היו מוגבלות בכמות הקילומטרים ולא איפשרו נסיעה רציפה של ארבע-חמש שעות. כיום, ניתן לנהוג בטווחים של מאתים וחמישים ק"מ ואף יותר מכך ללא הטענה שניה.

לסיכום, הרכבים החשמליים הופכים להיות חלק בלתי נפרד מכבישי ישראל והעולם ובזכות יתרונותיהם הרבים יתכן ובעוד שניים עד שלושה עשורים נגלה כי רכבי הבנזין נשארו כרכבי אספנות בלבד.

Back to top button