מבזקיםפוליטי / מדיני

מבקר הליכוד במכתב לגדעון סער: "בסמכותי לפסול מועמדותך"

מבקר מפלגת הליכוד, עו"ד גלילי שי פנה היום (רביעי) במכתב לח"כ גדעון סער בגין תלונה על שימוש פסול בעובד ציבור לקידום מועמדותו לראשות המפלגה.

בהודעה שנמסרה לח"כ סער נמסר: "לפתחי הגיעה תלונה אנונימית בע"פ מצד חבר המפלגה שסירב להזדהות, ובמסגרתה נטען כי הינך מסתייע בעובד ציבור (עובד פעיל בכנסת ישראל המקבל שכר מכספי ציבור) העונה לשם: "מר דור חרל"פ," וזאת לטובת קידום מועמדותך בבחירות המקדימות הנערכות כיום לקביעת זהות יושב ראש המפלגה.

עוד נאמר מצד המתלונן, כי מר חרל"פ המקבל כאמור שכרו מכספי ציבור (המשמש גם כעוזר לח"כ יואב קיש), מכהן כיום כנציגך בועדת הפיקוח במפלגה (שתפקידה לפקח על תקינות הליך הבחירות המקדימות לעיל), ואף מבצע תעמולת בחירות לטובת היבחרותך לתפקיד יושב ראש המפלגה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי "בהנחה והעובדות בתוכן התלונה האמורה הן נכונות, הרי שבכך מתקיימת הפרה בוטה של הוראות חוקת המפלגה, והן של הוראות חוק המפלגות, התשנ"ב- 1992 ,ובמה הדברים אמורים?

לפי הוראות חוקת המפלגה, נאסר על כל מועמד במסגרת הבחירות מקדימות לעיל, להסתייע ולעשות שימוש בנכסי ציבור ו/או בעובדים המקבלים שכרם מכספי ציבור, לטובת קידום מועמדותו. וכך קובע סעיף 104(ד) לחוקת המפלגה: "מתמודד לא ייהנה, במישרין או בעקיפין, בתעמולת הבחירות שלו מכל טובת הנאה שמקורה בכספי הציבור או ברכוש הציבור ובכלל זה כספים או רכוש של התנועה או בעל זיקה אליה. לענין זה, עובד המקבל את שכרו מכספי הציבור, הפועל במרבית זמנו, או בשעות עבודתו, לקידום ענייניו של מתמודד, ייחשב לטובת הנאה שמקבל המתמודד מקופת הציבור, אלא אם כן נטל עובד כזה חופשה ממקום עבודתו."

זאת ועוד, בהתאם להוראות חוק המפלגות, נאסר בתכלית האיסור על כל מועמד בבחירות מקדימות לעשות שימוש במשאבים ציבוריים ו/או בנכסים של "גוף מבוקר" (לרבות בנכסים בלתי מוחשיים – כגון: כח אדם), לטובת קידום מועמדותו, וזאת כאמור בסעיף 28כה'3 לחוק המפלגות, תשנ"ב- 1992 : "28כה3. (א) לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולה לבחירות מקדימות, בכספים או בנכסים מוחשיים או בלתי מוחשיים של גוף מבוקר כמשמעותו בפסקאות (1) עד (4) ו- (9) לחוק מבקר המדינה, התשי"ח- 1958 [נוסח משולב], או של תאגיד שהממשלה או רשות מקומית משתתפת בהנהלתו או בהונו…"

על כן, אבקש תגובתך לתלונה האמורה, ובכלל זה – אבקש לדעת האם האמור בתוכנה הוא אמת, והאם אכן מר חרל"פ הינו עובד "כנסת ישראל" (מוסד של המדינה) המקבל שכרו מכספי ציבור בעת היותו מכהן כנציגך בועדת הפיקוח ובהיותו חלק בלתי נפרד מהקמפיין לקידום מועמדותך במסגרת הבחירות המקדימות הנדונות.

נוכח סד הזמנים הקצר, אבקש לקבל תגובתך מבעוד מועד ובהקדם האפשרי.

בשולי הדברים, אאזכר כי בסמכותי, הנגזרת מכח חקיקה ראשית, לפקח ולהשית סנקציה בדמות "פסילת מועמדות" בגין כל הפרה של פרק ב' לחוק המפלגות, כמצוות סעיף 28כה' לחוק המפלגות, התשנ"ב- 1992."

דור חרל״פ מסר בתגובה למכתב מבקר המפלגה כי "מבלי לקבל את הטענות המגוחכות בתלונה ה'אנונימית' למבקר, אני אתפטר היום מתפקידי בכנסת כיועץ של ח״כ יואב קיש ואמשיך בתפקידי כחבר בוועדת הפיקוח לפעול ללא מורא על מנת לוודא שהבחירות לראשות התנועה יתקיימו באורח שווה, הוגן וענייני".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

Back to top button