חדשות הארץמבזקים

פראמדיק מד"א שהציל את חיי התינוק: "עשיתי כל שביכולתי"

התינוק שנפצע היום (רביעי) על ידי אמו ביישוב עילוט שבצפון נמצא בחדר הניתוח בבית החולים רמב"ם בחיפה ולאחר טיפול הצוות הרפואי התייצב מצבו שעדיין מוגדר קשה.

ד"ר האני באחוס, ראש מערך טראומה ברמב"ם אמר כי "תינוק בן מספר חודשים הועבר אלינו על ידי צוות מד"א, שכאן מגיעה מילת הערכה לטיפול הנפלא שהוא קיבל בשטח ודרך העברתו לבית החולים. הוא הגיע במצב קשה עם פציעת צוואר קשה מאוד וטופל על ידי צוות בכיר ממיון ילדים / מבוגרים מחדר הניתוח וטיפול נמרץ ילדים, וזה לאור גילו המאוד מאוד קטן. התינוק נמצא כרגע בחדר ניתוח ומצבו יציב, בסיום הניתוח הוא יעבור לטיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול."

עוד הדגיש ד"ר באחוס כי "הצוות בשטח עשה עבודה נפלאה ובהחלט אפשר להגיד שהוא הציל את החיים שלו בדרך הפעולה והנחישות לעשות את הדברים בדרך המאוד מתאימה לפציעה שלו. הוא הגיע אלינו עדיין במצב קשה כתוצאה מהחבלה הקשה שלו באזור הצוואר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במד"א ציינו כי פרוצדורה רפואית נדירה שביצע פראמדיק מד"א בשטח הצילה את חייו של התינוק שנפצע אנושות.

"בשל הפציעה הקשה של התינוק, הוא לא יכול היה לנשום ולא ניתן היה להכניס צינור הנשמה בדרך הרגילה", סיפר פראמדיק מד"א מוחמד שיבלי, "בכל רגע הייתה סכנה ממשית לחייו ומצבו היה קריטי. אני במד"א כבר 10 שנים, עוסק יום יום בהצלת חיים, אבל מעולם לא דמיינתי שאזדקק לבצע פרוצדורה מורכבת ונדירה כל כך בתינוק בשטח. היה מדהים לראות את מצבו מתייצב תוך כמה רגעים ואני מקווה כל כך שמצבו עוד ישתפר. עשיתי כל שביכולתי על מנת להציל את חייו".

פראמדיק מד"א מוחמד שיבלי. צילום: דוברות מד"א

תגובה אחת

Back to top button